نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

نشست اخیر شورای امنیت شکست پروژه جدید آمریکایی‌ها بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل را یک شکست مفتضحانه برای پروژه جدید آمریکایی ها علیه کشورمان توصیف کرد.

نشست اخیر شورای امنیت شکست پروژه جدید آمریکایی‌ها بود

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد و تلاش آمریکا برای طرح موضوع ناآرامی‌های اخیر در ایران و پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی، اظهار داشت: آمریکا پای ثابت مداخله در امور داخلی کشورها و تحریک‌کننده ناآرامی‌ها و فتنه‌ها در کشور ماست و این مسئله، هم در فتنه 88 و هم در تحرکات اخیر به وضوح دیده شد.

وی افزود: در این حوادث آمریکایی‌ها از همه امکانات و ظرفیت‌هایشان برای بحرانی‌ نشان دادن فضای ایران استفاده کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد مقامات آمریکایی در این ارتباط اظهارنظرهای مداخله‌گرایانه داشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت نیز یکی از این اقدامات مداخله‌گرایانه و ماجراجویانه بود، در حالی که از این دست حوادث، همین حالا هم در کشورهای اروپایی در جریان است و به عنوان نمونه هفته گذشته بیش از 500 نفر در اعتراضات پاریس دستگیر شدند، اما کسی خواستار ارجاع پرونده فرانسه به شورای امنیت نشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: حرکت و درخواست سفیر آمریکا آنقدر مضحک بود که حتی برخی متحدان آمریکا نیز او را همراهی نکردند و عکس‌العمل نشان دادند و این یک شکست مفتضحانه برای این پروژه آمریکایی‌ها بود.

تا اصلاح کامل مواضع، اجازه سفر به مقامات فرانسوی داده نشود

وی در عین حال با هشدار نسبت به سیال بودن رفتارها و مواضع برخی سران کشورهای اروپایی در همراهی با آمریکا، گفت: واقعیت این است که برخی اروپایی‌ها گاهی قلقلک‌شان می‌آید و به شیوه‌های مختلف در مسائل داخلی ما دخالت می‌کنند؛ همین که برخی از آنها از اغتشاشگران حمایت می‌کنند، نشانه مداخله و شیطنت آنهاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط به لغو سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این قابل قبول نیست که کشوری بر روی کاغذ بیشترین توافق‌های اقتصادی با ایران را داشته باشد و از سوی دیگر، بدترین مواضع سیاسی و امنیتی را علیه ما اتخاذ کنند.

نقوی حسینی گفت: بزرگترین قراردادهای پسابرجامی از جمله توتال و قراردادهای خودروسازی و دیگر قراردادهای ریز و درشت با فرانسوی‌ها امضا شده، اما حالا در یک ناآرامی چند روزه، به خودشان اجازه می‌دهند که در امور داخلی ما مداخله کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً تا زمانی که فرانسوی‌ها مواضع و رفتارهایشان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران به طور کامل اصلاح نکنند، نباید اجازه سفر به ایران، به سران آنها از جمله وزیر امور خارجه‌شان داده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر