با ادامه گزارش های جشنواره تئاتر فجر در خدمت شما مخاطبین کافه هفت هستیم. در روز ششم به سراغ اجرای پکیج از کشور آلمان می رویم که در تالار وحدت مجموعه رودکی به اجرا در آمد.
اجرای رقص گونه پکیج
با ورود به تالار وحدت و مستقر شدن در جایگاه تماشاچی، دکور کما بیش مینیمال با تعدادی نیمکت در مقابل پرده ای مواجه شدیم که در مقابل آن فردی در حال تمیز کردن دیده می شد. سپس با شروع نواخته شدن موسیقی توسط گروه موسیقی- اجرایی نمایش، رقص گروهی تیم نمایش پکیج آغاز شد.
نمایش پکیج در میان آثار بخش بین الملل جشنواره، از آن دسته تئاترهایی بود که در دسته بندی نمایش های فیزیکال وابسطه به و رقص هستند و کلام تنها در لحظاتی برای بیان منظورهای ساده به زبان انگلیسی در کار ورود داشت. روایت اجرا، و مفهوم پنهان در پس رقص های گروه اجراگران در حالی که بدلیل طراحی های تکراری و گنگ به سختی به مخاطب می رسید، بیانگر هرج و مرجی درون جریان یک سیستم اداری و حتی آموزشی بود. این هرج و مرج گاهی به شکل یک انقلاب برای بالا رفتن نمایش داده شد و گاهی به شکل جشن و پایکوبی یاقی گرانه درون یک سیستم. تمام اجراگران نمایش در حالی که لباس های فرم یکدست به تن کرده بودند مدام در حال اطاعت از رئیسی بودند و به محض رویدادن اتفاقی رمانتیک و یا خنده دار، از این اطاعت سرباز می زدند.
نمایش پکیج با تکیه بر تکنیک های موسیقی و رقص طی یک اجرای یک ساعته به روی صحنه رفت. این اجرا در میان آثار خارجی جشنواره تئاتر فجر در جایگاه خوبی نتوانست باشد و از نمونه های درجه یک اجرایی تئاتر بی کلام نبود. اما در پایان اجرا، کارگردان و طراح رقص کار با اجرای حرکاتی جهت ادای احترام به تماشاگران ایرانی کمی بر ایرادات کارش صحه گذاشت.
این بود گزارش ما از ششمین روز از اجراهای جشنواره تئاتر فجر. با ما در بررسی آثار این جشنواره همچنان همراه باشید.