ماهان شبکه ایرانیان

۱۲ اصل انتخاب حیوان خانگی [قسمت اول]

امروزه حیوانات خانگی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند و مونس تنها‌یی انسان‌ها یا حتی همبازی کودکان هستند

امروزه حیوانات خانگی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها بازی می‌کنند و مونس تنها‌یی انسان‌ها یا حتی همبازی کودکان هستند. اما انتخاب حیوان همیشه ساده نیست و بهتر است قبل از هر نوع تصمیم‌گیری، به نکاتی مهم توجه شود. اصول انتخاب حیوان خانگی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. چهار اصل اول مربوط به ایجاد آمادگی برای ورود حیوان به زندگی‌تان، صرفنظر از نوع حیوانی است که انتخاب می‌کنید. و هشت اصل بعدی شامل اصولی است که بر انتخاب نوع حیوان تأثیرگذارند. با بنیتا همراه شوید تا با مهم‌ترین نکاتی که پیش از انتخاب حیوان خانگی باید بدانید، آشنا شوید.

زمانی که احساس نیاز به نگهداری از حیوان خانگی می‌کنید یا تصمیم می‌گیرید که حیوانی به خانواده‌تان اضافه شود، باید چند اصل مهم را رعایت کنید. این اصول ارتباط مستقیمی با نوع حیوان مورد نظر شما ندارند و به عنوان نکاتی برای آماده شدن برای پذیرش هر حیوانی، دارای اهمیت هستند.

1- داشتن دلایل صحیح برای نگهداری از حیوان

انتخاب حیوان خانگیCredit: Skim

مهم‌ترین نکته پیش از ورود حیوان به زندگی‌تان، مشخص کردن دلایل‌تان برای داشتن آن است. آیا به دنبال پر کردن تنهایی‌تان هستید؟ به دنبال دوست و همدمی هستید که از آن مراقبت کنید؟ می‌خواهید کودکان‌تان هم‌بازی داشته باشند؟ همه‌ی این دلایل صحیح هستند، به شرط اینکه بدانید و متعهد شوید که از حیوان به عنوان عضوی از خانواده‌تان مراقبت کرده و مسئولیتش را به طور کامل بپذیرید. اگر دلایل‌تان به اندازه‌ی کافی قوی نباشند یا هنوز مردد باشید، ممکن است پس از مدتی کوتاه از وجود حیوان در خانه‌تان پشیمان شوید، که تبعاتی مثل ضربه‌ی عاطفی به حیوان و حتی دیگران اعضای خانواده دارد.

2- کسب اطلاعات کافی

فارغ از اینکه قرار است چه نوع حیوانی به خانه‌تان بیاورید، باید پیشاپیش اطلاعات ضروری در مورد آن کسب کنید. هر حیوان ویژگی‌ها و سبک زندگی خاص خود را دارد که شاید با سبک زندگی شما سازگار نباشد. بهترین کار، جستجو در اینترنت و مطالعه‌ی مقالاتی کوتاه در مورد شاخص‌ترین ویژگی حیوان، و نیز مشورت با افرادی است که تجربه‌ی زندگی با آن حیوان خاص را دارند.

3- کسب تجربه‌ای کوتاه با حیوان

انتخاب حیوان خانگیCredit: Evocative Dog Photo

گاهی نگاه ما با آنچه که در واقعیت وجود دارد، متفاوت است و انتظارات اشتباه، موجب ایجاد مشکلاتی پس از ورود حیوان به خانه می‌شود. پس بهتر است قبل از انتخاب و ورود حیوان به زندگی‌تان، تجربه‌ای کوتاه با هم‌نوعانش داشته باشید. برای این کار، سر زدن به پناهگاه‌های حیوانات بهترین انتخاب است. در این پناهگاه‌ها به راحتی می‌توانید با حیوانات آشنا شوید و برخی از رفتارهای‌شان را از نزدیک مشاهده کنید. در صورتی که این گزینه ممکن نبود، به سراغ دوستان و آشنایانی بروید که حیوانی هم‌نوع حیوان مورد نظر شما دارند و چند ساعت زمان با حیوان‌شان صرف کنید. گزینه‌ی نهایی مراجعه به فروشگاه‌های حیوانات است تا زمانی هر چند کوتاه بتوانید حیوان را از نزدیک ببینید.

4- موافقت کل اعضای خانواده 

ورود حیوان خانگی به زندگی شما بر کل اعضای خانه تأثیر می‌گذارد. حتی اگر فقط شما مسئول حیوان بایشد، ارتباط بین اعضای خانواده با حیوان ناگزیر است و در صورتی که حتی یک نفر با حیوان مشکل داشته باشد، موقعیتی دشوار هم برای حیوان هم برای فرد مورد نظر به وجود می‌آید. این مسئله به خصوص زمانی که تعداد اعضای خانواده زیاد است، کودک یا نوزاد در خانه زندگی می‌کند یا زوجی منتظر به دنیا آمدن فرزندشان هستند بسیار حساس‌ و مهم‌تر است. 

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان