بهائیت در گذر زمان(۲)

بهائیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی   بهائیت مولود مشترک دشمنان خارجی با اهداف استعماری و ایجاد تفرقه و اختلاف در صفوف ملت مسلمان و غارت سرمایه های ملت ایران و به عبارت دقیق تر ادامه و مشابه «فرقه وهابیت» به شمار می آید و همواره توسط استعمارگران و مغرضان، به عنوان پایه های پیدایش این فرقه، حمایت شده است و اگر نبود این حمایت ها و ...

بهائیت در گذر زمان(2)

بهائیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی
 

بهائیت مولود مشترک دشمنان خارجی با اهداف استعماری و ایجاد تفرقه و اختلاف در صفوف ملت مسلمان و غارت سرمایه های ملت ایران و به عبارت دقیق تر ادامه و مشابه «فرقه وهابیت» به شمار می آید و همواره توسط استعمارگران و مغرضان، به عنوان پایه های پیدایش این فرقه، حمایت شده است و اگر نبود این حمایت ها و پشتیبانی های مجامع و دولت های استکباری از این طفل دیوانه و عقب افتاده، یقینا در همان روزها و حداکثر سال نخست پیدایش نابود و از صحنه روزگار محو شده بود.
با آغاز تحرک و خیزش انقلابی مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) سران و کلان سرمایه داران بهایی، سرمایه های خویش را از ایران خارج کردند و یکی پس از دیگری از ایران گریختند. این گریز با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و پس از آن اوج گرفت. بهائیان ایران با گذرنامه یا بدون گذرنامه خود را به کشورهای ترکیه یا پاکستان می رساندند و بلافاصله از سوی دولت های انگلیس، آمریکا، کانادا و... به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته می شدند. البته عده بسیاری از آنها هم که از اقشار محروم و بی اطلاع از ماهیت این فرقه بودند و متوجه فریبکاری سران این فرقه شده بودند، دست از بهائیت کشیدند و به دامان پاک اسلام بازگشتند. بهائیان ایران پس از گریختن از کشور، بار دیگر با حمایت دول غربی در کنار یکدیگر جمع شدند. آنان بویژه در آمریکا با یهودیان صهیونیست متحد شدند و با استخدام روزنامه نگاران مزدور و ایجاد فرستنده های رادیویی در طول دوران جنگ تحمیلی و پس از آن با رساندن امواج آن از طریق ماهواره به فضای کشور، تهاجم فرهنگی و جنگ روانی گسترده ای را علیه نظام مقدس اسلامی ایران آغاز کردند. این فرقه که از ابتدای پیدایش و بویژه در دوره پهلوی ها توسط برخی درباریان و دولتیان - و البته با حمایت عوامل خارجی - مورد حمایت رژیم قرار گرفته بود، پس از انقلاب اسلامی، به برکت زحمات خالصانه مرجع عالیقدر شیعیان حضرت امام خمینی (ره) و خون هزاران شهید، از آنجا که ارتباط علنی این حزب با حامیان اصلی اش در خارج از مرزها قطع و برخی روابط آلوده اقتصادی داخلی آنها با اختلال روبرو شد، اوضاع آنان رو به وخامت نهاد و به بیان دیگر و به قول سخنگوی بهائیان به حال مرگ افتادند:
«تاریخ :20 ژوئن 79
... 2- جناب رابرت پرایور... کارمند سفارت را مطلع گردانید که یکی از 9 نفر از «مردان متفکر» جامعه بهائیت برای بحث در مورد اعمال اخیر رژیم جدید ایران، سری به او زده است. سخنگوی بهایی گفت که جامعه، احساس می کند که از جهات اداری، اجتماعی و مالی در حال مرگ است و با بدترین بحران در تاریخ 128 ساله اش مواجه شده است.»(216)
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع حمایت حکومتی از این فرقه، غربی ها و دشمنان، از این فرقه هم حربه ای برای مبارزه تبلیغاتی علیه نظام اسلامی ساختند و طی این سال ها هنوز هم به دنبال آسایش این جاسوسان دست آموز هستند. به عنوان نمونه می توان به حمایت رونالد ریگان - رئیس جمهور وقت آمریکا - از چند جاسوس بهایی که به جرم ستون پنجم بیگانگان در جنگ عراق علیه ایران دستگیر شده بودند اشاره کرد. حضرت امام خمینی ( ره ) در پاسخ به آن حمایت ها فرمودند:
«نمی دانم که در بعضی از رادیوها که پخش کردند صحبت رئیس جمهور آمریکا را ملاحظه کردید که ایشان از همه دنیا استمداد کردند برای اینکه این بهایی هایی که در ایران هستند و مظلومند و جاسوس هم نیستند و بجز مراسم مذهبی به کار دیگر اشتغال ندارند و ایران برای همین که اینها مراسم مذهبی شان را به جای می آورند 22 نفرشان را محکوم به قتل کرده اند، ایشان از همه دنیا استمداد کرده که اینها جاسوس نیستند، اینها یک مردمی هستند دخالت در هیچ کاری ندارند و روی انسان دوستی ایشان این مسائل را می گویند.»( 217)
آن گاه حضرت امام (ره) با درایت و ذکاوت الهی خود مطلب را چنین تبیین و تحلیل می کنند:
«اگر ایشان [ریگان] این مسائل را نمی گفت، خوب - ما - گاهی اذهان ساده احتمال می دادند که خوب اینها هم یک مردمی هستند که ولو اعتقاداتشان فاسد است لکن مشغول کار خودشان هستند... لکن بعد از اینکه آقای ریگان گفته اند، شهادت دادند به اینکه اینها جز مراسم مذهبی چیزی دیگری ندارند، باز هم می توانیم باور کنیم؟ از آن طرف وقتی که حزب توده را [به جرم جاسوسی] می گیرند شوروی صدایش بلند می شود که یک عده مردم بی گناهی که با جمهوری اسلامی هم موافق بودند... دولت ایران بیخودی آمده است اینها را گرفته و حبس کرده. از آن طرف هم آقای ریگان می گوید که این بهایی ها، بیچاره ها مردم آرامی، ساکتی مشغول عبادت خودشان هستند... و ایران برای خاطر همین که اینها اعتقاداتشان مخالف با اعتقاد آنهاست، گرفتند.
اگر اینها جاسوس نیستند شما صدایتان در نمی آمد. شما برای خاطر اینکه اینها یک دسته ای هستند که به نفع شما هستند، و الا ما... آمریکا را می شناسیم که انسان دوستی اش گل نکرده که حالا برای خاطر 22 نفر بهایی که در ایران به قول ایشان گرفتار شدند، برای انسان دوستی یک وقت همچو صدا کرده و فریاد کرده و به همه عالم متشبث شده است که به فریاد اینها برسید. مردم شما را می شناسند... اگر دلیلی ما نداشتیم به اینکه اینها جاسوس آمریکا هستند... طرفداری ریگان از آنها... کافی بود... بهایی ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند، یک حزبی که در سابق انگلستان پشتیبانی آنها را می کرد و حالا هم آمریکا دارد پشتیبانی می کند. اینها هم جاسوسند مثل آنها... مسئله این است که طرفدار اینها شما آقای ریگان هستید... و این دلیل بر این است که اینها یک وضع خاصی دارند که آنها به اینها نفع می رسانند و اینها نفع می رسانند. نفع رساندن اینها غیر از این می تواند باشد که اخبار ما را به آنها بدهند، جاسوسی بکنند بین ملت ایران و دولت ایران با آنها...»(218)
طی این سال ها بهائیان گریخته از ایران از هر فرصتی برای وارد کردن ضربه به نظام اسلامی و به شکست کشاندن آن استفاده کردند و در این راه سرمایه گذاری های کلانی کردند.
به طور کلی جمعی از بهائیان تا سال 1362 به طور کاملا مخفیانه به فعالیت تشکیلاتی خود در ایران ادامه می دادند. اما پس از اینکه در این سال با دستگیری تعدادی از آنان و افشای عملکرد جاسوسی آنان برای بیگانگان، دادستانی کل کشور به طور رسمی هر گونه فعالیت حزبی، تشکیلاتی بهائیت در ایران را ممنوع اعلام کرد، «محفل روحانی ملی بهائیان ایران» که جامعه بهائیان ایران را تحت پوشش تشکیلاتی داشت، با انتشار اعلامیه هشت صفحه ای علی الظاهر اعلام انحلال نمود.
اما این اعلام انحلال تنها بر روی کاغذ و با هدف فریب افکار عمومی انجام شد. زیرا از آن زمان تاکنون فرقه ضاله بهائیت با حمایت محافل غربی از بیرون و درون به طور مداوم در اندیشه ضربه زدن به جمهوری اسلامی است. سران این فرقه به بخش شایعات روی آوردند و از ایران به مجامع جهانی شکایت بردند و دولت های غربی با به کار گرفتن رسانه های خود با آنها همصدایی کرد و افرادی چون گالیندوپل و کاپیتورن به عنوان نمایندگان «حقوق بشر» سازمان ملل متحد اعلام داشتند که بهائیان در ایران مورد آزار قرار می گیرند. آنان اعدام چند نفر مجرم بهایی نظیر هویدا در آغاز انقلاب را مستمسک قرار دادند؛ اما هرگز به مخاطبین خود و افکار عمومی جهان نگفتند که بهائیانی در ایران بازداشت یا اعدام شدند که جنایات و فعالیت جاسوسی آنها و نیز تلاش آنان برای حیف و میل اموال مسلمین و سرازیر کردن بیت المال به جیب صهیونیست ها محرز شده بود.
البته تمام این مظلوم نمایی ها در حالی است که به اعتراف خود آمریکایی ها در اسناد به دست آمده، در دوران انقلاب که اوج هرج و مرج و مخالف آزاری در هر انقلابی است، مردم مسلمان با وجود اطلاع از بسیاری جنایت ها و فسادهای بهائیان هیچ تعرضی به آنها نداشته اند:
«تاریخ 28 نوامبر 1978
از: سفارت آمریکا تهران
به: وزارت امورخارجه واشنگتن دی - دسی- فوری
موضوع: موقعیت بهایی ها
... در حال حاضر هنوز خشونت های خیابانی علیه فرقه بهایی ها نشان داده نشده است. پرستشگاه بهایی ها به هنگام آشوب های اخیر تحت محافظت گاردهای نظامی بود، لیکن تا آنجا که می دانیم در ماه های اخیر علیه آن حمله ای صورت نگرفته است.
... بهایی ها در حال ترک ایران هستند...
ضریب پیچیده ای که در شرایط حاضر وجود دارد این واقعیت است که بعضی از بهایی ها در چند سال گذشته در اعمالی دست داشته اند که به نظر آنها (مخالفین مسلمان - م [مترجم]) جنایت ها و فساد خوانده می شود...
سولیوان» ( 219)
به گفته عبدالبهاء نیویورک برای بهائیان شهر میثاق است و مقامات بالای آمریکا همواره پشتیبان بهائیان بوده اند. پس از انقلاب اسلامی نیز، آمریکا پناهگاه رسمی و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران!! گردید، به نحوی که آیت الله مصباح یزدی در بازگشت از سفر آمریکا در دهه 60 در سخنرانی خود در موسسه باقرالعلوم (علیه السلام) قم گفتند:
«آن ایام در آمریکا کنفرانسی راجع به تشیع و انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتی خدمتگزاران و چای دهندگانش، بهایی بودند.»(220)
جالب توجه آنکه فردی همچون ستاره ثابتی، بهایی زاده فمینیستی که در روزنامه های آمریکا با هویت ایرانی مطالب فمینیستی و ضد اسلامی می نویسد و بالاخره معلوم نیست که خود را آمریکایی می داند یا ایرانی، در سخنرانی که در جمع آمریکایی های ایرانی و افغانی تبار در اوهایو داشت، بارها واژه های (ما ملت آمریکا) و (ما آمریکایی ها) را به کار می برد و آنجا که همه مردم جهان بر ضد آمریکا و جنایت هایش واکنش نشان می دهند، او با فحاشی و جملات خلاف اخلاق و عفت کلام به مسئولان نظام اسلامی و دانشمندان دینی حمله می کند. ثابتی در بخشی از سخنان خود می گوید:
«ما آمریکایی های [!!] مطلع از فرهنگ فارسی و دری مسئولیت بزرگی برای مقابله با تحریکات ضد منافع ملتمان [!!] از ناحیه ارتجاع حاکم بر ایران و افکار مشابه آنان در منطقه داریم.»( 221)
جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1371، به مناسبت صدمین سالگرد مرگ بهاء پیامی مبنی بر حمایت از بهائیان به دومین کنگره جهانی بهائیت فرستاد.( 222) در این پیام نام ایران در «فهرست سیاه» لطمه زدن به حقوق بهائیان قرار گرفت.(223)
همچنین در سال 1373 بیل کلینتون - رئیس جمهور وقت آمریکا - گفت: «ایالات متحده می کوشد یک همکاری بین المللی برای زیر فشار قرار دادن حکومت اسلامی ایران به منظور رعایت حقوق اقلیت های مذهبی به وجود آورد.» ( 224)
و در همان سال گالیندوپل - گزارشگر ویژه سازمان ملل - در گزارش جانبدارانه خود خواستار توقف سرکوب جامعه مذهبی !! بهایی در ایران شد.( 225)
در سال 1374 نیز کشورهای غربی با حمایت قاطع خود از بهائیت در پیش نویس قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران (226)، بار دیگر به منافع حاصل از وجود جاسوسان خود در کسوت بهایی اعتراف کردند.
در سال 1375 مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را تصویب کرد و در آن از دولت ایران خواست که از اعمال تبعیض علیه بهائیان ایران خودداری کند. در نامه نمایندگان آمریکا تاکید شده بود:
«بهائیان ایران عاملی مهم در هر گونه روابط آینده آن کشور با ایالات متحده است.»(227)
همچنین برایان کسیدی، نماینده انگلیسی پارلمان اروپا که با سعه صدر برخی مسئولان به ایران آمده بود، پس از بازدید از ایران و بازگشت به لندن، از رفتار با بهائیان انتقاد کرد و حمایت بین المللی از بهائیان جاسوس در ایران را به نمایش گذاشت.(228)
علاوه بر آن موریس کاپیتورن - نماینده کمیسیون حقوق بشر- نیز در جریان بازدید از ایران مدعی نقض حقوق بهائیان در ایران شد.( 229)
در حال حاضر، 400 پایگاه اینترنتی در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضا در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (سلام الله علیه) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه می کشانند.(230)
و البته این در حالی است که شورای فقه اسلامی در پنجمین اجلاس کنفرانس سران اسلامی اسلامی 1987 میلادی (1365 شمسی) که در کویت برگزار شد، ضمن بررسی همه جانبه ادعاهای باب و بهاء و اظهارات کفرآمیز آنها، فرقه ضاله بهائیت را تکفیر کرد و نظر خود را درباره این فرقه ضاله چنین بیان نمود:
«واجب است گروههای اسلامی در تمامی نقاط جهان، خطر این گروه و جریان الحادی را که دستیابی به اسلام را در ابعاد اعتقادات، احکام شریعت و حیات طیبه اسلامی مورد هجمه قرار داده است با تمام امکانات خود از بین ببرند. و مقرر می دارد:
آنچه را که بهاءالله ادعا کرده از رسالت و نزول وحی و... تغییراتی را که به وجود آورده و در فرع دین به تواتر ثابت شده است، انکار ضروریات و مسلمات دین به شمار می رود و منکر این ضروریات به اجماع همه مسلمانان، مشمول احکام کفار می شود.»(231)
بهائیان به کمک صهیونیسم جهانی، در سال 1380 باغ مقدس! خود را در حیفا با حداقل 250 میلیون دلار هزینه افتتاح کردند که مسئول اجرایی این پروژه، فریبرز صهبا، مجری پروژه معبد عظیم بهائیان در هند بود.( 232)
بهائیان پس از ناکامی در ایران، معبد بسیار بزرگی در پایتخت هندوستان، دهلی نو، با عنوان نیلوفر آبی ساخته اند که آریل شارون نخست وزیر سابق و خون آشام اسرائیل، در دیدار پنج روزه خود از هند در شهریور 1382 (233) از آن بازدید کرد.(234)
لازم به یادآوری است حزب سبزهای آلمان نیز جزو حامیان بهائیان ایران هستند.(235) آلمانی ها که آنان نیز از حامیان اصلی بهائیان هستند پس از صدور فتوای حضرت امام (ره) علیه سلمان رشدی که روابط ایران با آلمان و دیگر کشورهای غربی تیره شده بود، بهبود وضع بهائیان ایران را پیش شرط آلمان برای عادی سازی روابط با ایران قرار دادند.(236) در جریان این تنش سیاسی، با ابتکار و دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» غربی ها و از آن جمله آلمانی ها دست از پا درازتر با سرافکندگی مجددا- آن گونه که عزت مسلمین است و نه آن گونه که آنها می خواستند - روابط خود را با ایران برقرار نمودند.
در بسیاری از آمارها که غربی ها طی سال های اخیر می دهند با ارائه آماری مضحک تعداد بهائیان ایران را حتی از تعداد مسیحیان و و یهودیان و زرتشتی ها بیشتر می دانند و مدعی هستند جامعه بهایی ایران بزرگ ترین اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران است.(237)
در مجموع با توجه به جهت گیری ها و نوع برخوردها می توان آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا و انگلیس را به عنوان حامیان اصلی بهائیان معرفی کرد و اتریش را پایگاه بهائیان دانست. علاوه بر اینها رادیو بی بی سی، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستی هستند و سعی می کنند این فرقه ضاله در رسانه ها به عنوان یک مذهب معرفی شود.
آمریکا بهائیت را یک «دین» نام می نهد، آن هم یک دین جهانی! و برای جا انداختن این طرز تفکر به همراه کشورهای اروپایی اقدام به چاپ تمبرهایی با عنوان معرفی ادیان الهی کرد که یکی از آنها معرفی بهائیت به عنوان دین بود.
همچنین وقتی بعضی از ایرانیان به صورت غیر قانونی و به منظور یافتن کار یا ادامه تحصیل و یا زندگی در اروپا و آمریکا به کشور ترکیه و یا پاکستان می روند و از آنجا برای گرفتن اجازه اقامت و یا مسافرت به آمریکا به نمایندگی آمریکا در پاکستان و ترکیه مراجعه می کنند، به صراحت به آنان اعلام می شود که در صورتی اجازه مسافرت یا اقامت برای شما صادر می شود که از دین اسلام روی برگردانید و بهایی شوید و گواهی رسمی از مرکز بهائیان پاکستان و ترکیه ارائه کنید!(238)
ردپای بهائیان را در دولت آمریکا نیز به وضوح می توان مشاهده کرد. فیروز کاظم زاده دبیر اجرایی محفل ملی بهائیان - که در سال 1924 در مسکو از پدری ایرانی، متولد شد - در سال 1994 به آمریکا رفت و در پست هایی مانند مشاور دولت آمریکا و استاد دانشگاه های «هاروارد» و «ییل» مشغول به کار شد. او استاد امور شوروی سابق و اروپای شرقی در دانشگاه ییل آمریکا بود.
پس از فروپاشی نظام کمونیستی شوروی، کشورهای تازه استقلال یافته و همچنین دیگر کشورهایی که نظامشان کمونیستی بود به عنوان بهترین طعمه برای استکبار مطرح شدند. مردم این کشورها که سال ها در اختناق به سر برده بودند و هنوز زمینه های مذهبی خود را داشتند با برآمدن هر ندا و صدایی در مورد مذهب به آن جذب می شدند و این بهترین فرصت برای انحراف مردم ستمدیده بود. آمریکا، انگلیس و... با پول های بادآورده حاصل از غارت سرمایه های دیگر کشورها و اغلب مسلمانان، در همه جا شروع به تبلیغ وهابیت و بهائیت نمودند که از آن جمله می توان به آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و آلبانی، اشاره کرد. آنها با فرستادن میسیونرهای بهایی و پخش پول، کتاب، بورس تحصیلی و... میان مردم و خریدن برخی مسئولان بلندپایه و نشریات خائن آنان توانستند بخشی از اهداف فرقه ضاله را در آنجا ترویج کنند و عده ای از مردم آنجا را از اسلام حقیقی دور نگه دارند.
آنها در آلبانی با تدوین کتب درسی جدید ملی در زمینه تربیت اجتماعی و اخلاقی که با نفوذ متخصصین موسسه «امور توسعه و تربیت بین المللی»(239) به عنوان مشاور در موسسه تحقیقات نظارت آموزشگاهی آلبانی همراه است سعی در تغییرو تحول در روحیات آلبانیایی ها دارند و به همین منظور مجله ای برای کودکان 3 تا 7 سال چاپ کردند. کاری گریلو، رئیس موسسه نظارت آموزشگاهی آلبانی، می گوید: «موسسه در پی تلاشی است که چگونه اصول بهائیت در چهارچوب برنامه کاری جدید تربیت اخلاقی ملی گنجانده شود.»(240)
فرزام اربابی کارشناس موسسه امور توسعه و تربیت بین المللی نیز می گوید:
«معلمین و تحصیلکرده های کشور آلبانی که در سمینارهای موسسه امور توسعه و تربیت بین المللی شرکت جسته بودند به طور کاملا آشکار در ارتباط با اهمیت گنجاندن بعضی از اصول اخلاقی دین بهایی در هر گونه برنامه اخلاقی آموزشی مردم آلبانی صحبت به میان می آوردند.»(241)
فعالیت های خارج از اصول اعضای فرقه ضاله بهائیت در قزاقستان نیز به حدی بود که اسقف اعظم شهر آلماتی از فعالیت بهائیان تحت حمایت رژیم صهیونیستی که در این کشورها سفارتخانه ای فعال دارند نگران شد و در مصاحبه ای گفت:
«فرقه های مشکوک خیلی ثروتمند هستند، با اهدای وسایل زندگی، ماشین و خانه به هوادارانشان افکار خود را تبلیغ می کنند. آنها روی گرداندن از والدین، پایبندی به سازمان و حتی فداکردن خود برای سازمان را تبلیغ می کنند.»(242)
بهائیان که سال ها مشرق الاذکارشان در عشق آباد ترکمنستان توسط کمونیست ها به موزه تبدیل شده بود، پس از فروپاشی شوروی، مجددا مشرق الاذکار را بازگشایی کردند و با نفوذ بهائیان معروفی چون احسان یارشاطر در دولت به فعالیت های تخریبی خود ادامه می دهند. احسان یار شاطر به عنوان مشاور فرهنگی رئیس جمهور ترکمنستان در این کشور فعالیت می کند (243) و این در حالی است که رئیس بزرگترین کتابخانه این کشور نیز بهایی است.( 244)
بهائیان گریخته از ایران با حربه پول سعی در جذب و جلب و سازماندهی یک جبهه مخالف علیه جمهوری اسلامی را دارند. آنها از طریق دادن وام، کمک برای گرفتن پناهندگی و دیگر تمهیدات سعی در جذب برخی از عناصر ساده اندیش دارند. آنان شبکه های خبری، ماهواره ای وابسته به صهیونیسم را در اختیار گرفته اند و به زعم خود می کوشند تا از بهائیان یک چهره مظلوم که در جمهوری اسلامی مورد آزار و تعدی هستند، ارائه کنند.
و البته ناگفته نماند که طی سال های 84-1375 به مدد سیاست تسامح و تساهل و تغافل مسئولان ذی ربط جمهوری اسلامی ایران، حتی در تاریخ نگاری برای دانش آموزان کشور نیز دست کاری شد. به طوری که در حرکتی مشکوک عمادالدین باقی در سایه تحولات وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد دولت آقای خاتمی موفق شد به عنوان نویسنده تاریخ معاصر، قسمت مربوط به «فرقه سازی استعمار» که تاریخچه بابیت در نیم ستون بود را حذف کند. البته تحریف وقایع تاریخی بخش مهمی از حیات این فرقه استعماری را تشکیل می دهد، به عنوان مثال در تاریخ نگاری دوران احمدشاه و پهلوی درباره نقش مثبت میرزا نصرالله خان بهشتی (ملک المتکلمین) و سید جمال واعظ (پدر محمد علی جمال زاده) در انقلاب مشروطه اغراق فراوان صورت گرفته و این در حالی است که این دو شخصیت ازلی نقشی کاملا مخرب و منفی داشتند. درباره این دو، به عنوان سخنگویان و وعاظ انقلابی مشروطه، تبلیغات و بزرگنمایی فراوان صورت گرفته در حالی که نسل کتابخوان ما حتی نامی از حاج شیخ محمد واعظ سلطان المحققین و حاج شیخ مهدی سلطان المتکلمین، دو واعظ بزرگ و انقلابی و بسیار موثر دوران مشروطه و مورد اعتماد مراجع عتبات، نشنیده است و متاسفانه در تواریخ مشروطه حتی برخی از نطق های سلطان المتکلمین به نام ملک المتکلمین بابی ثبت شده است.
همچنین در سررسید سالنامه زنان که از سوی «دفتر نشر و توسعه» تهران به کوشش نوشین احمدی خراسانی در سال 1380 به چاپ رسید، بیوگرافی مختصر طاهره قره العین و رستمه از سران شورش بابی ها در 1299 قمری و برخی دیگر از زنان فرقه ضاله بهایی کارگزار رژیم طاغوت درج و چاپ شده و سعی شده است برای این افراد در کنار سایر زنان برجسته ادیب و هنرمند وجهه ای ملی و بین المللی کسب شود.
از دیگر فعالیت های بهائیان که در دوران تساهل و تغافل فرهنگی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، مصاحبه کریستین امانپور (245)- خبرنگار جاسوس و بهایی زاده - با آقای محمد خاتمی رئیس جمهور وقت و مطرح کردن فریدون فروغی مبتذل خوان و ترانه سرای بهایی در قالب انتشار کتب و کاست های او بوده است.
و در سایه همین دیدگاه فرهنگی بیمار دوران تساهل، گروه هنری تریون وابسته به بهائیان از یازدهم تا چهاردهم آبان 1379 در محل تالار سوره اصفهان متعلق به حوزه هنری اقدام به برگزاری کنسرت کردند.
من به این دلیل که خارج از کشور اقامت طولانی نداشته ام، از جزئیات و چگونگی فعالیت بهائیان علیه جمهوری اسلامی اطلاع کافی ندارم. به همین سبب شایسته است تا ایرانیان مسلمان خارج از کشور تجارب و اطلاعات خود در این مورد را به رشته تحریر درآوردند و مردم را از عملکرد خائنانه آنها آگاه کنند.

پی نوشت:
 

216- اسناد لانه جاسوسی، شماره 37، مسلک های استعمار، سند شماره 3، ص 12.
217- صحیفه نور، ج17، ص266، مورخه 1362/3/7.
218- صحیفه نور، ج17،صص 266و267، مورخه 1362/3/7.
219- اسناد لانه جاسوسی، شماره 37، مسلک های سیاسی استعمار، سند شماره 2، صص 10و9.
220- حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، بی نا، 1384، ص 8.
221- حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، بی نا، 1384، ص 28، به نقل از سایت پینک فلاور، 1381/7/14.
222- خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورخه 1371/9/3.
223- نیمروز، شماره 575، 1378/11/29.
224- رادیو اسرائیل، مورخه 1373/7/21.
225- گزارش گالیندوپل به سازمان ملل، مورخه 1373/12/1.
226- خبرگزاری جمهوری اسلامی، مورخه 1374/9/17.
227- خبرگزاری جمهوری اسلامی،به نقل از بخش فارسی رادیو آمریکا، مورخه 1357/1/10.
228- خبرگزاری جمهوری اسلامی،مورخه 1375/3/30.
229- خبرگزاری ج.ا.ا، مورخه 1375/8/19.
230- حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام ایران، 1384، بی نا، ص 14.
231- تسخیری، محمدعلی، تقاریر عن الموتمرات الدولیه، محورالاول مع موتمرات مجمع الفقه الاسلامی، داراحیاءالتراث العربی، الطبعه الاولی، 1424ه 2003 میلادی، صص 327-326.
232- کیهان لندن، شماره 859، مورخه 1380/3/16.
233- گفته می شود که در این دیدار شاون با دولت وقت هند که از سازمان ها و احزاب افراطی و ضد اسلام هند و مثل B.J.P تشکیل شده بود، بر سر امکان حمله موشکی اسرائیل به نیروگاه اتمی بوشهر از هند به توافق رسید.
234- حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، بی نا، 1384، ص 13.
235- خبرگزاری ج.ا.ا، مورخه 1375/9/2.
236- خبرگزاری ج.ا.ا، مورخه 1376/3/24.
237- بخش فارسی رادیو فرانسه، مورخه 1375/11/14.
238- روزنامه جمهوری اسلامی، مورخه 1382/12/25، ص 12.
239- هر دو موسسه «امور توسعه و تربیت بین المللی» دیناچ سوئیس و آکادمی کاندج با حمایت مالی و مدیریت اجرایی بهایی اداره می شود. ایرج آیمن رئیس موسسه امور توسعه و تربیت بین المللی است و فرزام ارباب کارشناس موسسه و پرن ورای کلمانی بازرس کل آموزش پیش دبستانی، در تاسیس موسسه نقش کلیدی ایفا کرده اند.
240- فعالیت بهائیان در کشور آلبانی، ترجمه دکتر مهدی کافی، بی تا، بی نا.
241- همان.
242- خبرگزاری ج.ا.ا،بولتن «ایران در رسانه های بیگانه »، ش 299، مورخه 1374/10/23.
243- حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، بی نا، 1384، ص 12.
244- همان.
245- کریستین امانپور، خبرنگار شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» آمریکا، یک بهایی است. پدرش که از اهالی منطقه سروستان فارس بود به «کاپیتان امانپور» شهرت داشت. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس به نقل از عبدالله شهبازی، محقق و مورخ تاریخ معاصر، پدر کریستین در زمان رضاخان، با بهره گیری از نفوذ دوستان و آشنایان خود به استخدام دولت در می آید. در دوران جنگ جهانی دوم به دلیل قحطی و کمبود شدید غله، مامور خرید گندم از کشاورزان می گردد. بر اساس مدارک موجود، او در این مأموریت با صداقت عمل نمی کند و با دریافت رشوه به برخی از گندمکاران اجازه می دهد تا گندم خود را احتکار کنند و در بازار آزاد به چند برابر قیمت به فروش برسانند. کاپیتان امانپور به زودی و از رهگذر دریافت همین رشوه ها ثروت فراوانی به چنگ می آورد و با بخشی از آن یکی از تپه های واقع در حوالی خیابان فرشته به نام «امانیه» را خریداری می کند، اما بزودی رشوه گیری وی افشا می شود و او با کیفرخواست صادره روانه زندان می گردد. اما مدت زیادی در زندان نمی ماند و به مدد بهائیان با نفوذ از زندان رهایی می یابد و به خارج از کشور می رود و در کشور مصر سکنی می گزیند و به جاسوسی برای رژیم اشغالگر قدس می پردازد. کاپیتان امانپور که قبل از خروج از ایران همسرش را طلاق داده بود در خارج از کشور با یک زن انگلیسی ازدواج می کند که « کریستین» و یک دختر دیگر به نام « لیزی» محصول این ازدواج هستند.« لیزی» خواهر کریستین امانپور به کار تهیه کنندگی فیلم اشتغال دارد و با شبکه جهانی تلویزیونی انگلیس همکاری می کند. « لیزی» پس از مدتی تصمیم به تحصیلات دانشگاهی گرفت و در دانشگاه «رودآیلند» آمریکا ثبت نام کرد، اما بزودی پشیمان شد، ولی چون شهریه دانشگاه را پرداخت کرده بود و نمی توانست آن را پس بگیرد، خواهر خود کریستین امانپور را به جای خود به این دانشگاه فرستاد. کریستین امانپور در آمریکا به روزنامه نگاری روی آورد و در سال 1983 به عنوان خبرنگار شبکه خبری تلویزیون «سی.ان.ان» استخدام شد. وی در زمان جنگ بوسنی به این سرزمین رفت و از صحنه های نبرد گزارش های زنده ای برای تماشاگران این تلویزیون ارسال داشت. همین امر موجب شهرت کریستین امانپور شد. او در سال 1998 با جیمز رویین سخنگوی وقت وزارت امور خارجه آمریکا ازدواج کرد.
 

فهرست اعلام
اشخاص
آذر، عباس (سرهنگ)؛124
آرام، غلامعباس؛ 125،132
آریانا، بهرام (ارتشبد) ؛ 148، 165
آرین پور، ایرج ؛ 78
آرین، غلامرضا (سرهنگ) ؛124
آزادگان، فرهنگ؛ 62
آزادی، نوذر؛ 116
آزردگان، کامبیز؛ 108 ،112
آغداشلو ، آیدین؛ 93
آغداشلو ، شهره؛ 93 ،95، 96
آل احمد ، جلال؛ 12 ،22 ،27 ،69 ،71
آلیانس ، داود؛ 158
آمبا سادور ، سوپر؛ 56
آموزگار ، جمشید؛ 44، 48 ، 78 ، 190
آوانسیان ، آربی؛ 59 ، 91 ، 92
آهنچیان ، جلال ؛ 164
آهی (ایمن) ، لیلی ؛ 64
آهی ، مجید ؛ 30، 64
آهی ، مهری ؛ 64
آیتی ، عبدالحسین خان ؛ 34
اباصلتی ، پری ؛ 106
ابتهاج ، ابوالحسن ؛ 22، 194، 195
ابراهیمی ، نادر ؛ 115
ابن ابهر ، میرزا محمدتقی ؛ 141
احسان ، هما؛ 86
احسنی ؛ 139
احمد پور میلانی ، عنایت الله ؛ 39
احمدشاه ؛ 243
احمدی ، امیر (سپهبد)؛ 147
احمدی خراسانی ، نوشین ؛ 244
احمدی نژاد ، محمود (رئیس جمهور) ؛ 82
احیایی ، زینب ؛ 126
اربابی ، فرزام ؛ 242
اربابی ، فروزنده ؛ 71
ارجمند ، ابراهیم ؛ 187
ارجمند ، جمشید ؛ 75
ارجمند (خاندان) ؛ 141
ارجمند ، سیاوش ؛ 187
ارجمند ، سیروس ؛ 162
ارجمند ، مسیح ؛ 187
ارجمند ، مسیح خان (دکتر) ؛ 141
ارجمند ، مهرانگیز ؛ 141
ارجمند ، میرزا رحیم خان ؛ 187
اردلان ، عزالممالک ؛ 137
ارسنجانی ، (حجت الاسلام ) ؛ 214
ارفع ، (سرلشکر) ؛ 132
ازهاری ، غلامرضا (ارتشبد)؛ 148 ، 169 ، 197
اسد آبادی ، سید جمال الدین ؛ 103
اسد اللهی ، مسعود؛ 94
اسدی ، مینا ؛ 113
اسدی ، هوشنگ ؛ 14
اسکات ، براند ؛ 122
اشراقی ، قاسم ؛ 130
اصغری ، سید محمد ؛ 10
اصفهانی ، پرویز ؛ 79
اعتمادالدوله ، میرزا داودخان (وزیر لشکر) ؛ 201
اعتمادزاده ، (به آذین) محمود؛ 22
اعتمادی ، رجبعلی (ر. اعتمادی) ؛ 79 ، 80 ، 81 ، 82، 114
افراسیابی ، علی اصغر ؛ 79
افشار ، ایرج ؛ 70، 72
افندی ، شوقی ؛ 37 ، 41، 44، 118، 174، 213
افندی ، عباس (عبدالبهاء) ؛ 37 ، 40، 48، 118، 129، 167، 174
اقبال ، منوچهر ؛ 132 ، 157، 205
اقدسیه ، (سرهنگ) ؛ 190
اللهیاری ، (اللهیار خراسانی) احمد؛ 9، 10، 11، 13، 14، 15، 17، 24، 28
الیاسی، حمید؛ 54
امام خمینی (ره) ؛ 152، 154، 162، 180 ، 230، 231، 232
امامی ، روح الله ؛ 100
امامی ، سید حسن ؛ 45، 46، 47
امانپور ، کاپیتان ؛ 244
امانپور ، کریستین ؛ 244
امانت ، عباس ؛ 103 ،118
امیر جاهد ، محمد علی ؛ 35
امیر کبیر ، میرزا تقی خان ؛ 201
امین امین ، غلامرضا ؛ 38 ، 39، 43
امین ، حاج امین ؛ 40
امینی ،(دکتر) ؛ 199
انصاری ، مینو ؛ 67
انصاری ، هوشنگ ؛ 158
انور ، ایرج ؛ 88 ، 89 ، 92
انور ، منوچهر ؛ 89
انهاری ، جهانبخش ؛ 197 ، 199
اونیک (خواننده طاغوتی)؛ 108
اویسی، غلامعلی (ارتشبد)؛ 165،148،122
اویسی ، محمدرضا ؛ 122
ایادی ، عبدالرحیم (سرتیپ)؛ 124
ایادی ، عبدالکریم (ارتشبد)؛ 61، 141، 142، 143، 144، 145 ، 147، 152، 154، 156، 157، 158، 162 ، 187، 194، 190 ، 199، 215، 225
ایادی ، منیره ؛ 141
ایرن ؛113
ایقانی ؛ 63
ایقانی ، امیر کیوان ؛ 103 ، 104
ایقانی ، بهروز ؛ 199
ایقانی ، علی ؛ 199
ایمبری ، ماژور رابرت ؛ 53
ایمن ، ایرج ؛ 64
ایمن ، لیلی - ر.ک: آهی ، لیلی
باب ، سید علی محمد؛ 58 ، 118
باتمانقلیچ ، (سرلشکر)؛ 220
بازرگان ، مهدی ؛ 22 ،136
باقی ، عمادالدین ؛ 243
بامداد ، مهدی ؛ 57
بانی پال بابلا ، آشور؛ 91 ،93
بخارایی ، شهید محمد ؛ 171
بختیار ، تیمور ؛ 203 ، 218 ، 220، 224،226
براهنی ، رضا ؛ 22، 69 ، 137
برجیس ، دکتر ؛ 214
برق آسا ، دکتر ؛ 66
برمن ، ادوارد ؛ 54
بروجردی (آیت الله العظمی)؛ 214 ، 215، 216، 218 ، 222، 223، 225،
بروجردی ، سید حسن ؛ 217
بقایی ، مظفر ؛ 165
بوش ، جرج؛ 236
بولارد ، سرریدر ؛ 31
به آذین ،-ر.ک:اعتمادزاده ، محمود
بهار ، موسی ؛ 187
بهاءالله ، میرزا حسینعلی - ر.ک: نوری ، میرزا حسینعلی
بهبهانی ، سیمین ؛ 71
بهجت ، محمدتقی (آیت الله العظمی) ؛ 225
بهرامی ، ویکتوریا ؛ 60
بهشتی ، میرزا نصرالله خان ؛ 243
به نژاد ، بهروز ؛ 172
بیضایی ، بهرام ؛ 65
بیضایی ، پرتو ؛ 65
پارسای ، فخر آفاق ؛ 50، 51
پارسای ، فرخ دین ؛ 49 ، 50، 51، 52، 53، 54، 59، 60، 61
پارسای ، فرخ رو (اسفند)؛ 51 ، 62، 132
پاشا بهادری ، کریم ؛ 69
پاکروان ، حسن (سرلشکر) ؛ 155 ، 169
پرپین ، پرویز ؛ 81
پرپین ، پروین ؛ 81
پرتو ، اعظم ؛ 162
پرتو ، منوچهر ؛ 163
پسیان ، نجفقلی ؛ 77
پورداود ، ابراهیم ؛ 102
پورنگ ، هوشنگ ؛ 109
پهلوان ، عباس ؛ 75
پهلوی ، اشرف ؛ 79 ، 148، 156، 160
پهلوی ، رضاخان (میرپنج) ؛ 25 ، 30، 33، 36، 37، 50 ، 51، 55، 56، 57، 59، 134، 150، 188
پهلوی ، علیرضا ؛142
پهلوی ، فرح ؛ 69 ، 71 ، 88، 115 ، 129، 139، 181
پهلوی ، محمدرضا ؛ 25 ، 26، 30، 88 ، 131، 134 ، 135، 142، 143، 151، 157 ، 181، 188 ، 189 ، 218 ، 219
پیشه وری ، جعفر ؛ 168
تابش ، علی ؛ 108
تاییدی ، فرزانه ؛ 171
تاییدی ، منوچهر ؛ 171
تبیانیان ، ورقا ؛199
تدین ، عطاءالله ؛ 78
ترقی ، لطف الله ؛ 176
تسخیری ، محمد علی ؛ 238
تسلیمی ، منوچهر ؛ 132
توزیع ، هوشنگ ؛ 90 ، 91 ، 92 ، 93 ، 94 ، 98
تهرانی ، زهرا ؛ 27
تیمورتاش ، عبدالحسین ؛ 35 ، 37
ثابت ، باهره ؛ 187
ثابت، حبیب(ثابت پاسال)؛ 42 ، 43، 44، 47، 67، 80، 104، 107، 130 ، 174، 175، 177، 178، 179 ، 180، 184، 185 ،189، 226
ثابت ، حسین (سرگرد) ؛ 124
ثابت ، ذکرالله ؛ 118
ثابت ، زویا ؛ 109
ثابتی ، پرویز ؛ 85 ، 136 ، 137 ، 138
ثابتی ، روح الله ؛ 138
ثابتی ، ستاره ؛ 236
ثمر بخش ؛ 128
جامعی ، عباس ؛ 209
جاویدان ، فروغ ؛ 99
جاهد ، محمد علی امیر ؛ 37
جباری ، بیژن ؛ 100
جباری ، شیرین ؛ 100
جباری ، غلامحسین ؛ 100
جزایری ، دکتر ؛ 216
جعفریان ، محمود ؛ 22 ، 86، 98
جمال زاده ، محمد علی ؛ 243
جم ، فریدون (سپهبد) ؛ 125 ، 126، 156، 215
جم ، محمود ؛ 125 ، 126 ، 156
جواهر کلام ، علی ؛ 75
چوبک ، صادق ؛ 68
حاتمی ، علی ؛ 94
حاج رضایی ، طیب؛ 191
حسینیان ، روح الله ؛ 217
حکمت ، علی اصغرخان ؛50
حمدان ، شیخ ؛ 138
حنانه ، شهین ؛ 113
خاتمی ، محمد (ارتشبد محمد خاتم)؛ 61 ، 165 ، 243 ، 245
خادم ، ذکرالله ؛ 42
خادمی ، علی محمد (سپهبد) ؛ 61
خامنه ای ، سید علی (رهبر معظم انقلاب) ؛ 239
خاوری ، اشراق ؛ 118
خراسانی ، الف - ر.ک: اللهیاری ، احمد
خردمند ، شهرو ؛ 91 ، 92
خرسند ، بیژن ؛75
خسروانی ، پرویز (سپهبد)؛ 32 ،118، 159، 160، 161، 162، 163
خسروانی ، عطاءالله ؛ 118 ، 128، 132، 161، 162
خسروانی ، کیوان ؛ 89
خلج ، اسماعیل ؛92
خواجه نوری ؛ 46 ، 128
خواجه نوری ، سلیمان ؛ 45
داریوش ، اقبالی (خواننده طاغوتی)؛ 108
دالکورکی ، پرنس ؛ 30
دانین ، عزرا ؛ 147
داور ، علی اکبر ؛ 30
داور ، میرزا علی اکبر خان ؛55
درخشانی ، علی اکبر (سرتیپ)؛ 167 ، 168
دری ، کمال ؛ 128
دواچی ، غلامعباس ؛ 211
دوامی ، مجید ؛ 110
دولت آبادی ، صدیقه ؛ 54 ، 55 ، 57
دولت آبادی ، میرزا یحیی ؛ 55 ، 56 ، 57
دولتشاهی ، پروین؛ 116
دولو ، علامیر -ر.ک: علامیردلو ، جواد
دیبا ، فریده ؛ 88
دیهیم ، مهین ؛ 101
ذوقی ، عنایت الله (سرتیپ) ؛ 125
راسخ ، شاپور ؛ 134 ، 141، 162 ، 211
راسخ ، ویولت ؛ 211
رایین ، اسماعیل ؛ 39 ، 40، 44 ، 45 ، 200
ربانی ، شوقی ؛ 33 ، 38 ، 45 ، 58
رحمانی ، هادی ؛ 42
رزم آرا ، حاجیعلی (سپهبد)؛ 168 ، 216
رستگار نامدار ، حسین (سپهبد) ؛ 164
رستمه ؛244
رستمی، فرهاد؛ 187
رشتی ،(دکتر)؛ 133
رشدی ، سلمان ؛239
رشیدی ، حبیب الله ؛151
رشیدی مطلق ،احمد ؛ 78
رضازاده ؛103 ، 104
رضایی ، سناتور علی ؛200
رضوان ، مهدی ؛ 159
رفعت ، علی ؛61
رفیع زاده ،سمیرا ؛ 112
رفیع زاده ،منصور ؛ 112
رفیعی ، (سرهنگ) ؛ 151
رمزی ، داود؛ 67 ، 68 ، 69 ، 72، 73، 184
رمزی ، فرشید ؛ 108 ، 112 ، 113 ، 114
روبین ، جیمز ؛ 244
روحانی ، 127 ، 128
روحانی ، منصور ؛ 132 ، 193 ، 199
روستاییان ، احمد ؛ 212
رهنما ، حمید ؛ 71
رهنما ، زین العابدین ؛ 71
رهنما ، فریدون ؛ 115
رهنورد ، زهرا؛ 203
ریاحی ، احمد ؛ 104
ریگان ، رونالد ؛ 232 ، 233
زرنگار ،(دکتر)؛ 78 ،79
زمانی ، محمدرضا ؛ 70
زنجانی ، سید رضا (آیت الله)؛ 136
زندنیا ، شاپور ؛ 77
زیبا حالت ، رویا ؛ 81
زیبایی ،(سرهنگ )؛ 138
ژنه ،ژان ؛ 89
سادات ، انور ؛ 137
سازگار ، ژیلا ؛ 108 ، 110، 111 ، 117
ساعدی ، غلامحسین ؛ 69 ، 70 ، 137
ساعدی ، مهندس ؛ 128
سام ، محمد؛ 128
سپاسکار ، نادر ؛ 115 ، 116
سجادی ، محمد؛ 48 ، 203
سحابی ، یدالله ؛ 136
سرشار ، هما ؛ 106 ، 109 ، 200
سرفراز ، حسین ؛ 75 ، 76
سرمد ، مصطفی (سرهنگ) ؛ 122
سعادتمند ، ابوالحسن (سپهبد)؛ 169
سلطان المتکلمین ،حاج شیخ مهدی ؛ 244
سلطان المحققین ، حاج شیخ محمد واعظ ؛ 244
سلطانی ،پروین ؛ 81
سلطانی ، عباس ؛ 81
سلی ، ( خواننده طاغوتی) ؛ 108
سوکارنو ، احمد ؛ 188
سولیوان ، ویلیام ؛ 192 ، 235
سهراب ، میرزا احمد ؛ 167
سهراب ، هدایت الله (سرتیپ)؛ 42 ، 167
سیحون ، هوشنگ ؛ 118
شارپ، ادلید ؛ 42
شارون ، آریل ؛ 239
شاملو ، احمد ؛22 ،75
شاهدی ، مظفر ؛ 192
شاهقلی ، (سرهنگ) ؛ 170
شاهقلی ، عباسقلی ؛ 42
شاهقلی ، منوچهر ؛ 132 ، 170
شاهکار ، محمد ؛ 204
شایانفر ، حسن؛ 15 ، 17 ، 27
شایسته سرهنگ؛ 151
شب پره، شهرام (خواننده طاغوتی)؛ 178
شجونی ، جعفر (حجت الاسلام )؛ 227
شریعتمداری ،حسین؛ 9، 10، 11، 19، 22، 23، 27
شریعتمداری، سید کاظم (آیت الله)؛ 195 ، 196
شریعتی ،علی ؛22
شفقت ،جعفر (ارتشبد)؛ 148 ، 149 ، 150
شکوری، مهرداد؛ 106 ،107
شهبازی، عبدالله؛31
شهرزاد، حسن ؛ 76
شهره (خواننده طاغوتی)؛ 108
شیبانی، مهدی ؛144
شیرزاد، منوچهر؛83
شیرزاد ،ناصر ؛82 ، 84
شیروانلو، (سرهنگ)؛ 139
شیروانلو، فیروز؛22 ،139
صابونچیان، مهدی ؛186
صاحب الزمان(عج)؛ 179 ، 180
صادقیان ، (سرهنگ)؛ 151
صبح ازل ،میرزا یحیی؛ 56
صبحی مهتدی ،فضل الله ؛ 40 ، 174، 205
صفار ،عزت الله؛ 133
صفاری، بیژن ؛ 88 ، 89 ، 90
صفاری،محمد علی (سرتیپ)؛ 88
صنیعی، اسدالله (سپهبد)؛ 30 ، 125 ، 126 ، 132، 150، 151، 152 ، 154 ، 155
صهبا ، فریبرز ؛ 238
صیاد ، پرویز ؛ 93 ، 116
ضرغام ، (سرلشکر)؛ 156
طالعی ، جواد ؛14
طالقانی ، محمود (آیت الله) ؛136
طاهری ، امیر؛ 68
طباطبائی ، سید ضیاءالدین ؛33 ، 52
طبیب ، میرزا خلیل ؛ 141
طوفانیان ، حسن (ارتشبد)؛ 165 ، 166
طهوری ، فریدون ؛ 81
عاصمی ، محمد ؛ 113
عالیخانی ، علی نقی ؛ 128
عاملی ، باقر ؛ 133
عاملی ، (دکتر) ؛ 128
عبادی ، شیرین ؛ 95
عراقی ، زهرا ؛ 199
عزری ، مئیر ؛ 126 ، 129 ، 143 ، 174
عطری ، ملا مهدی ؛ 39
عقیلی ، مرتضی ؛ 93
علامه زاده ، رضا ؛ 94
علامیر دولو ، جواد؛ 107 ، 148
علایی ، شعاع الله ؛ 42
علایی ، عطاءالله (سرلشکر)؛ 42 ، 125
علاء، حسین ؛ 52 ، 132، 184 ، 215
علم ، امیر اسد الله ؛ 102 ، 132 ، 152 ، 154 ، 174 ، 191
علوی مقدم ،(سرلشکر) ؛ 224
عهدیه ، (خواننده طاغوتی)؛ 81 ، 108
عهدیه ، (سرگرد) ؛ 125
عیسی خانی ، شهرام ؛ 67
عین الملک ، حبیب الله ؛ 129
غفاری ، فرخ ؛ 98
غنی ، قاسم ؛ 187
فتح اعظم ، نورالدین ؛ 133
فتح اعظم ، هوشمند ؛ 155
فتحعلی شاه ، قاجار ؛ 201
فخر آرایی ، ناصر ؛ 88
فخر ، داود ؛ 133
فرازمند ، تورج ؛ 110
فرخزاد ، فریدون ؛ 108
فردوست ، حسین (ارتشبد)؛ 141 ، 142 ، 159 ، 193
فردوس ، (سرهنگ) ؛ 170 ، 179
فرمانفرمائیان ، بهرام ؛ 177 ، 178
فرمانفرمائیان ،محمد ولی میرزا ؛ 204
فروتن ، امیر ؛ 87
فروتن ، عباس ؛ 83 ، 84 ، 133
فروزان ؛ 114
فروغی ، فریدون ؛ 108 ، 113 ، 114 ، 116 ، 245
فروغی ، محمد علی ؛ 30
فروهر ، لیلا ؛ 108
فرهنگی ؛ 131
فقیهی ، محمد مهدی ؛ 96
فلسفی محمد تقی (حجت الاسلام )؛ 216 ، 217 ، 221 ، 222 ، 223 ، 224
فنائیان ، مسعود ؛ 66
فنی زاده ، پرویز ؛ 116
فولادوند ، لی لی ؛ 108
فومنی ، (آیت الله)؛ 18
فیروزی ، خانم ؛ 66
قائم مقامی ، سعید ؛ 110
قاسمی ، ابوالفضل ؛72
قبادیانی ؛ 157
قربان ، ذبیح الله ؛ 58، 59
قربان ، کیا ؛ 58 ، 59
قره العین ، طاهره ؛ 63 ، 244
قریب افشار ، پرویز ؛ 108 ، 110
قطبی ، رضا ؛ 22، 71 ، 98 ، 108 ، 181
قنبری ، شهریار ؛ 114
قوام السلطنه ؛ 52
قویمی ، فخری ؛ 64
قیامی ، شهین ؛ 98
کاپیتورن ، موریس ؛ 234 ، 237
کاردان ، پرویز ؛ 171
کار ، مهرانگیز ؛ 109
کاشانی، سید ابولقاسم (آیت الله)؛ 136
کاشانی ، سید محمود (آیت الله )؛ 88
کاشانی ، عطاءالله ؛133
کاظم زاده ، فیروز ؛ 240
کاظمیه ، اسلام ؛ 22
کافکا ، فرانتس ؛ 74
کافی ، مهدی ؛ 242
کاولین ، بورا ؛ 48
کریمی آشتیانی ؛ 127
کریمی ، نصرت الله ؛ 116
کسرایی ، سیاوش ؛ 22
کسروی ، احمد؛ 21
کسری ، لیلی ؛ 105 ، 106
کسیدی ، برایان ؛ 237
کلالی ، (دکتر ) ؛ 133
کلباسی ، حسین ؛ 125
کلهر ، مهدی ؛ 117
کلیمی ، میرزا خلیل ؛ 187
کلینتون ، بیل ؛ 236
کوچک خان ، میرزا ؛ 31 ، 168
کوش آبادی ، جعفر ؛ 137
کوشان ، اسماعیل ؛ 101
کوشانفر ؛ 157
کولک ، تدی ؛ 144
کیارستمی ، عباس ، 93
کیانپور ، غلامرضا ؛ 191
گالیندوپل ؛ 234 ، 237
گرگین ، ایرج ؛ 98 ، 106 ، 111
گریلو ، کاری ؛ 241
گل آرا ، امیر ؛ 75 ، 103
گلپایگانی ، (آیت الله) ؛ 195 ، 196
گلچین ؛ 101 ، 102
گلستان ، ابراهیم 22
گلستان ، لی لی ؛ 22
گلسرخی ، ناصر ؛ 163 ، 164
گنجی ، منوچهر ؛ 132
گوهری ، شمس الله ؛ 199
گیلانی ، فریدون ؛ 115
ل. استیسون ، هنری ؛ 43
لاشایی ، کورش ؛ 68 ، 137
لقایی ، ستار ؛ 73 ، 74 ، 75 ، 78 ، 79 ، 81 ، 105 ، 107 ، 111 ، 112 ، 113 ، 187
لقمانی ؛ 62
لقمانی ، ولی الله ؛ 62
لمبتون ، میس آن ؛ 31
مارتیک (خواننده طاغوتی )؛ 108
مالیک ، آدام ؛ 188
ماهاریک ، ایسرائل ؛144
مبشری ، اسدالله ؛ 141
مجد ، سیروس ؛ 162
محبوبیان ، هوشنگ ؛ 101
محبوبی ،(دکتر )؛ 99 ، 101
محجوبی ، منوچهر ؛ 111
محرری ؛ 200
محسنی ،(مهندس)؛ 202 ، 205
محمد شاه ، قاجار ؛ 150 ، 212
محمودی ، کامبیز ؛ 108 ، 114
مدرسی چهاردهی ، نورالدین ؛ 209 ، 210 ، 216
مرجان ؛ 114
مستعان ، ایرج ؛ 60
مستمند شیررازی ، عباس ؛ 158
مستوفیان ، علی امیر ؛ 205
مسعودی خمینی ،(آیت الل )؛ 122
مسعودی ، قدسی ؛ 60
مصباح زاده ؛ 104
مصباح یزدی ، محمدتقی (آیت الله)؛ 235
مصدق ، محمد ؛ 151 ، 216
مطهری ، علی (آیت الله) ؛ 117
مظهری ، خانم ؛ 66
معنوی ، داود؛ 200 ، 201 ، 202 ، 203 ، 204 ، 205 ، 206
معنوی ، سلیمان ؛ 200
معینیان ، نصرت الله ؛ 83 ، 84 ، 128 ،129
معینی ، علی اکبر ؛ 199
مفید ، اردوان ؛ 93
مفید ، بهمن ؛ 93
مفید ، بیژن ؛ 91 ، 93
مقربی ،(سرلشکر) ؛ 166
مکانیک ، (مهندس)؛ 108
مکی ، حسین ؛ 84
ملکم خان ارمنی ، میرزا؛ ؛ 103
ملک مطیعی ، ناصر ؛ 101
منتخب نیا ، رسول (حجت الاسلام )؛ 95
منتصری ، عطاءالله ؛125
منتظر قائم ، حسن ؛ 10 ، 27
منصور ، حسنعلی ؛ 128 ، 132 ، 152 ، 171
منصوری ، جواد؛ 63 ، 121 ، 127 ، 128 ، 138
منصوری ، ذبیح الله ؛ 165
موقرالدوله ، علی محمدخان ؛ 33
موقر بالیوزی ، حسن ؛ 33
مونتسکیو ، شارل ؛ 116 ، 166
مهتدی ، علی اکبر (سرهنگ) ؛ 165
مهرجویی ، داریوش ؛ 90
مهر ، فرهنگ ؛ 130
مهر ، مهربان ؛ 130
مهری ، حسین ؛ 129
میثاقیه ، مهدی ؛ 114 ، 116
میر آفتابی ،(دکتر )؛ 66
میر ، حسین ؛ 131
میلانی ، عنایت الله ؛ 39
مومنی ، باقر ؛ 70
نائینی ، جلال ؛ 196
نادری ، بهیه ؛ 42
ناصرالدین شاه ، قاجار ؛ 30 ، 150، 201 ، 212
نبوی ، ایرج ؛ 75 ، 76 ، 105
نبیل ، رضوان ؛ 117
نبیلی ، احمد ؛ 121
نجم آبادی ، شکوه ؛ 116
نراقی ، احسان ؛ 68 ، 70 ، 71 ، 198
نصیری ، نعمت الله (ارتشبد)؛ 198
نعلبندیان ، عباس ؛ 91
نعیم ، میرزا محمد؛ 30
نعیمی ، عبدالحسین ؛ 30 ، 31 ، 161
نعیمی ، محسن ؛ 32
نعیمی ، ملیحه ؛ 32 ، 161
نلی (خواننده طاغوتی) ؛ 108
نمازی ،(سناتور)؛ 144
نمازی ،محمد؛ 158 ، 159
نمازی ، مهین ؛ 144
نورالدینی ، میثاق الله ؛ 125
نورانی ، جعفر ؛ 199
نوری زاده ، علیرضا ؛ 13
نوری ، میرزا آقا خان ؛ 201
نوری ، میرزا حسینعلی ؛ 102
نوری ، میرزا حسینعلی (بهاءالله) ؛ 30 ، 37 ، 56 ، 118 ، 1921
نوش آفرین (خواننده طاغوتی) ؛ 114
نونو، سلیم ؛ 42
نهاوندی ، هوشنگ ؛ 134
نیر سینا ، هدایت الله ؛ 134
نیک بخت ، رحیم ؛ 67
نیکخواه ، پرویز ؛ 22 ، 137
نیک دل ، دیانا ؛ 111
نیکو خواه ، فرهاد ؛ 73 ، 77 ، 78
واعظ ، سید جمال ؛ 243
والا ، عبدالله ؛ 76
وثوق ، امان الله (سرهنگ) ؛ 125
ورقا ، علی محمد ؛ 32 ، 39 ، 42 ، 161
ورقا ، محمد علی ؛ 45
ورقا ، ولی الله ؛ 38 ، 39
وزیری تبار ، شهره - ر.ک: آغداشلو ، شهره
هاشمی ،(استواریکم )؛ 125
هایده (خواننده طاغوتی )؛ 106
هدایت ،صادق؛ 74 ، 75 ، 103 ، 116
هدایت ، عبدالله (ارتشبد)؛ 151
هدایتی؛ 128
هریتاش ، خسرو ؛ 112
هلمز ؛ 48
همایون ، داریوش ؛ 78 ، 199
هندوجا ، ناراننداس ؛ 101
هوشمند ؛ 131 ، 190
هوشمند ، محمدعلی ؛ 131
هولگیبت ، استیو ؛ 97
هویدا ، امیر عباس ؛ 51 ، 62 ، 68 ، 69 ، 72 ، 73 ، 77 ، 78 ، 79 ، 111، 126 ، 128 ، 129 ، 130 ، 131 ، 132 ، 143 ، 152 ، 153 ، 163 ، 169 ، 170 ، 175 ، 179 ، 183 ، 190 ، 226
یار شاطر ، احسان ؛ 102 ، 242
یاسایی ، عبدالله ؛ 203
یزدانی ؛ 66
یزدانی ، بدیع ؛ 199
یزدانی ، پرویز ؛ 199
یزدانی ، هژبر ؛ 165 ، 193 ، 194 ، 195
یگانه ؛ 128
یگانه ، دکتر ؛ 133
یگانه ، ناصر ؛ 69 ، 132 ، 133
یوشیج ، نیما ؛ 71
رسانه ها (دیداری و شنیداری)
تلویزیون تپش ؛ 109
رادیو آمریکا ؛ 97 ، 237 ، 240
رادیو اسرائیل ؛ 237 ، 240
رادیو بی بی سی ؛ 33، 240
رادیو فرانسه ؛ 239 ، 240
فیلم بدون دخترم هرگز ؛ 172
فیلم برهنه تا ظهر ، با سرعت ؛ 112
فیلم خانه ای بر روی ماسه و مه ؛ 95
فیلم کاروان ها ؛ 110
فیلم محلل ؛ 113 ، 116 ، 117
فیلم میهمانان هتل آستوریا ؛ 94
رسانه های مکتوب (روزنامه ، هفته نامه ، مجلات ، فصلنامه ها)
خبرگزاری جمهوری اسلامی ؛ 237
روزنامه آتش ؛ 83
روزنامه اطلاعات ؛ 60 ؛ 82
روزنامه اعتماد ملی ؛ 95
روزنامه بانی فیلم ؛ 95
روزنامه جمهوری اسلامی ؛ 240
روزنامه کیهان ؛ 10 ، 12 ، 75 ، 103 ، 104 ، 186 ، 196 ، 198
روزنامه نسیم صبا ؛ 95
سالنامه پارس ؛ 35 ، 36
سایت انتخاب (سایت اینترنتی)؛ 97
فصلنامه تاریخ معاصر ؛ 31 ، 53
فصلنامه یاد؛ 117
ماهنامه زنان ؛ 51
مجله تاج ورزشی ؛ 117
مجله تایم ؛ 110
مجله ترقی ؛ 176
مجله تلاش ؛ 72 ، 99 ، 111
مجله جهان زنان ؛ 51
مجله جهان زنان ؛ 59
مجله لایف ؛ 110
مجله نقش جهان ؛ 86
هفته نامه آهنگر ؛ 111
هفته نامه اطلاعات بانوان ؛ 60 ، 111
هفته نامه امید ایران ؛ 105 ، 117
هفته نامه این هفته ؛ 107
هفته نامه تماشا ؛ 11، 27 ، 99، 111، 112
هفته نامه توفیق ؛ 89، 111
هفته نامه تهران مصور ؛ 44، 46 ، 75، 76، 79
هفته نامه خواندنی ها ؛ 75 ، 76، 83
هفته نامه خوشه ؛ 75 ، 99
هفته نامه صبح امروز ؛ 11
هفته نامه فردوسی ؛ 11، 75، 99، 105
هفته نامه مجله جوانان ؛ 79
هفته نامه نگین ؛ 99
هفته نامه نیمروز (چاپ لندن)؛ 79
کتاب ها (عناوین کتاب ها)
اسنادی از مطبوعات و احزاب دوره رضا شاه ؛ 34
انتهای تاریکی ؛ 62
انحطاط و سقوط ؛ 134 ، 174 ، 205
انشعاب در بهائیت ؛ 39 ، 47
انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک ؛ 193 ، 196 ، 198 ، 229
بزم اهریمن ؛ 100، 230
بهائیت چگونه پدید آمد ؛ 211، 216
بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران ؛ 214 ، 221
پهلوی ها ؛ 187
تاریخ قیام 15 خرداد به روایت اسناد ساواک ؛ 122، 188
تشکیلات فراماسونری در ایران ؛131
جنبش دانشجویی تبریز به روایت اسناد و خاطرات ؛ 66
چهره مطبوعات معاصر ؛ 51
حامیان شیطان ، پیشینه عملکرد بهائیت و...؛ 236
حیات یحیی ؛ 55
خاطرات و مبارزات حجت الاسلام فلسفی ؛ 217 ، 222
رجال عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک ؛ 199
روایت سانسور (از مجموعه کتاب های نیمه پنهان)؛ 13
روح القوانین ؛ 166
روزنامه نگاران جاسوس (از مجموعه کتاب های نیمه پنهان)؛ 77، 107
صحیفه نور (مجموعه آثار امام خمینی «ره») ؛ جلد 17 ، 181 ، 233
صدیقه ای از خورشید ؛ 75
ظهور و سقوط سلطنت پهلوی ؛ 130
فرهنگ ناموران معاصر ایران ؛ 64
فعالیت بهائیان در کشور آلبانی ؛ 242
کابینه حسنعلی منصور به روایت اسناد ؛ 162
کارنامه زنان مشهور ایران ؛ 64،63
کشف الحیل؛ 36،34
کنترل فرهنگ؛ 54
مستشاران آمریکایی در ایران؛ 126
مسلک های سیاسی استعمار (اسناد لانه جاسوسی آمریکا)؛ 127 ، 156 ، 192 ، 207 ، 215 ، 232
معماران تباهی (مجموعه پنج جلدی)؛ 59 ، 61
احزاب و بنیادها (موسسات ، کلوب ها و...)
اتاق تجارت ایران ؛ 60
ارتش رهایی بخش ایران (آرا) ؛ 148
انجمن ایران فردا ؛ 87
انجمن زنان ؛ 202
انجمن قلم ؛ 71
ایرانیکا (دایره المعارف)؛ 103
باشگاه ورزشی تاج ؛ 32 ، 118 ، 160
بنیاد امناء؛ 37 ، 38
بنیاد پهلوی ؛ 132
بنیاد راکفلر ؛ 52 ، 53
بیت العدل ؛ 44 ، 47 ، 48 ، 54 ، 58 ، 122، 131، 153 ، 154 ، 155
بیت العدل ایران ؛ 188
بیت العدل عکا ؛ 32
جمعیت راه نو ؛ 65
حزب ایران نوین؛79 ، 128 ، 133
حزب توده ایران ؛ 83 ، 111، 128 ، 136 ، 222
حزب رادیکال ؛ 30
حزب رستاخیز ؛ 78 ، 79
حزب زحمتکشان ؛ 165
حزب سبزهای آلمان ،؛ 239
دربار شاهنشاهی ؛ 133
دفتر پژوهش های موسسه کیهان ؛ 9 ، 11، 12، 14، 27 ، 59 ، 61 ، 68 ، 75 ، 76، 102 ، 104 ، 118 ، 132 ، 152 ، 187 ، 193، 226
سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک)؛ 134
سازمان تامین اجنماعی ؛ 133
سازمان سیا ؛ 142
سازمان ویکتوریا ، 58
سازمان هواپیمایی ملی ( هما) ؛ 61
ساواک ؛ 63 ، 84 ، 135 ، 136 ، 139 ، 161 ، 169
سفارت انگلیس ؛ 31 ، 59
سندیکای نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات ؛ 27 ، 60 ، 79
شرکت امناء(مرکز موقوفات بهایی)؛ 32 ، 41، 43، 157 ، 180 ، 182 ، 183 ، 193
شرکت فیروز ؛ 104 ، 175
شرکت (موسسه) فارس فیلمکوی ؛ 99 ، 101
شرکت نفت ؛ 42
شورای کتاب کودک ؛ 64
فرقه دموکرات ؛ 168
کارگاه نمایش ؛ 89 ، 90
کافه فیروز ؛ 92
کافه (هتل) نادری ؛ 12 ، 92
کانون مترقی ؛ 171
کانون مترقی ؛ 171
کانون نویسندگان ایران ؛ 11 ، 22، 27 ، 28 ، 71 ، 79
کلوب روتاری ؛60 ، 188
کلوب روتاری رنچو پارک ؛ 106 ، 150
کلوب زونتا ؛ 60
کیهان فرهنگی ؛ 9 ، 12 ، 27
مجمع روحانیون مبارز ؛ 95
محفل ملی بهائیان ایران ؛ 35 ، 38، 41 ، 47 ، 54
مرکز پژوهش های تلویزیون ملی ایران ؛ 27
مرکز تئاتر تجربی ایران ؛ 89
موسسه اطلاعات ؛ 80
موسسه فرانکلین ؛ 64
موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ؛ 189
نهضت ملی مقاومت ؛ 136
وزارت اطلاعات و جهانگردی ؛ 84
وزارت خارجه اسرائیل ؛ 145
وزارت فرهنگ و هنر ؛ 72
بانک ها
بانک اصناف ؛ 157
بانک انگلیس ؛ 133
بانک ایران ؛ 133
بانک ایرانیان ؛ 165
بانک سپه ؛ 133
بانک صنعت و معدن ؛ 176 ، 177
بانک عمران ؛ 61 ، 132
بانک ملی ایران ؛ 177
بانک نونهالان ؛ 41 ، 42 ، 157
متفرقه
اداره ممیزی ؛ 50
اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل ؛ 237
انتشارات امیر کبیر ؛ 102
انتشارات کیهان ؛ 9
باغ اویسی ؛ 122، 123
جشن هنر شیراز ؛ 88
حضیره القدس ؛ 61 ، 122، 170، 175، 192 ، 220، 221 ، 225 ،
حضیره القدس تهران ؛ 219
حیفا ؛ 58 ، 129
عکا ؛ 58 ، 129، 154 ، 213، 222
فیلمکو فیلمز ؛ 101
قرارداد دارسی ؛ 52
گارخانه آر-سی- آ ؛ 180
کتابفروشی نیل ؛ 69
کوه کرمل ؛ 118
لایحه کاپیتولاسیون ؛ 152
مدرسه تربیت ؛ 42
مدرسه فیضیه ؛ 192
مشرق الاذکار ؛ 73 ، 118
مشکات الممالک ؛ 215
واحد مرکزی خبر ؛ 27
هتل مرمر ؛ 92
هتل نادری ؛ 92
منبع:اللهیاری،احمد، نیمه پنهان31-بهاییان در عصر پهلوی ها،تهران،انتشارات کیهان،1389ش
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان