ماهان شبکه ایرانیان

معاون اجتماعی دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان:

اجرای دستورالعمل جمع آوری محکومان متواری در دستور کار قرار دارد

معاون اجتماعی دادگستری استان تهران گفت: با همکاری فرماندهان انتظامی استان تهران اجرای طرح جمع آوری محکومان دستگیر نشده و متواری اقداماتی در دستور کار دارد.

اجرای دستورالعمل جمع آوری محکومان متواری در دستور کار قرار داردجعفر برداره معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با طرح جمع آوری محکومان متواری اظهار کرد: به منظور پیگیری اجرای مجازات محکومانی که مرتکب جرایمی شده اند و احکام آن‌ها صادر و قطعی و لازم الاجراء گردیده است، ولی به هر دلیل محل اقامت آن‌ها شناسایی نشده و متواری و تاکنون دستگیر نشده اند، با هماهنگی برخی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همچنین دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان تهران و نیز با همکاری فرماندهان انتظامی استان تهران اجرای طرح (دستور العمل) جمع آوری محکومان دستگیر نشده و متواری در دستور کار دارد.

وی گفت: زمانی که فردی، مرتکب جرمی شده و به هر دلیلی اجرای مجازات در مورد محکوم اجرا نشود، بیم تجری افرادی که دارای حالات خطرناک می‌باشند وجود خواهد داشت و این افراد نوعاً مرتکب تکرار جرم می‌شوند؛ لذا برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی سبب تنبه مجرم شده و از تکرار جرم پیشگیری می‌کند و این امر یکی از محور‌های پیشگیری‌های قضایی می‌باشد.

وی با بیان این نکته که در این طرح دو گروه هدف وجود دارد، بیان کرد: یک گروه محکومان زندانی که در حال تحمل کیفر می‌باشند و با استفاده از دستورالعمل‌های زندان‌ها به آن‌ها مرخصی اعطا شده و از این موقعیت سوءاستفاده کرده و جهت ادامه تحمل کیفر، به زندان بر نمی گردند. مانند زندانیانی که پس از مرخصی غیبت می‌کنند.

برداره تصریح کرد : گروه دیگر محکومانی که به طور حضوری یا غیابی به مجازات قانونی محکوم و احکام صادره قطعی و لازم الاجرا گردیده است، لیکن تاکنون محل سکونت یا محل اختفاء آن‌ها شناسایی و دستگیر نشده است.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: این معاونت ضمن دعوت از قضات اجرای احکام به منظور حضور در نشست‌های تخصصی مشترک با ضابطان و فرماندهان انتظامی استان تهران، با هدف شناسایی محل سکونت و اختفاء جهت دستگیری محکومان متواری و دستگیر نشده و اجرای احکام مجازات قانونی آنها؛ تلاش مضاعفی در تشکیل کارگروه ویژه جلب با محوریت رئیس پلیس پیشگیری و روسای پلیس‌های آگاهی، مواد مخدر، پاوا و فتا در هر سه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، شرق استان تهران و غرب استان تهران کرده است.

وی در پایان گفت: برخورد سریع و قاطع با مرتکبین بزه سبب خواهد شد که مجرمان و محکومان و حتی عموم شهروندان به این باور برسند که مجرمان دستگیر و قطعاً مجازات قانونی در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد که سرانجام اجرای این طرح، منتج به احساس امنیت در جامعه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان