ماهان شبکه ایرانیان

پرفروش ترین کتاب های هفته؛ علوم انسانی خوب فروخت

در نگاهی که به بازار فروش کتاب سه انتشاراتی عمده یعنی نشر چشمه، نی و ثالث داشتیم، متوجه شدیم که تغییراتی در جدول فروش کتاب‌ها نسبت به هفته‌ی گذشته به وجود آمده است

در نگاهی که به بازار فروش کتاب سه انتشاراتی عمده یعنی نشر چشمه، نی و ثالث داشتیم، متوجه شدیم که تغییراتی در جدول فروش کتاب‌ها نسبت به هفته‌ی گذشته به وجود آمده است. بازگشت چند کتاب به جدول پرفروش‌ها و نیز استقبال مخاطبان از چند کتاب جدید، بخشی از این تغییرات بودند. در بررسی جدول فروش کتاب‌ها، با ما همراه باشید. همچنین پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته‌ی گذشته را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

یکی از بهترین و قابل تعمق‌ترین کتاب‌هایی که در مورد تاریخ معاصر ایران به رشته‌ی تحریر درآمده را یرواند آبراهامیان نوشته است. این کتاب که عنوان ایران بین دو انقلاب را بر خود دارد، اولین بار در سال 1361 منتشر شد و تا کنون بارها تجدید چاپ شده است. چاپ بیست و چهارم این کتاب این هفته ددر میان پرفروش‌های نشر نی بود. «ایران بین دو انقلاب» سال‌هاست به عنوان منبعی برای شناخت تاریخ معاصر ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی در سال 1357، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشر نی

کتاب های پرفروش نشر نی

1- نوشتار و تفاوت

نویسنده: ژاک دریدا

ترجمه: عبدالکریم رشیدیان

درباره‌ی کتاب: نوشتار و تفاوت مجموعه‌ای از نخستین مقالات دریدا است که در سال 1967 منتشر شد و در میان آثار او جایگاهی ممتاز دارد. دریدا در هریک از این مقالات، که نوعی سکوی پرتاب شمرده می‌شوند، بعضی درون‌مایه‌های بنیادی و روش‌های کلیدی اندیشمندان بزرگ عصر خویش (روسه، فوکو، ژابس، هوسرل، هایدگر، لویناس، ارتو، فروید، باتای، لوی استروس و ...) را مورد سنجش قرار می‌دهد. از خلال این سنجش، خطوط و عناصر شکل‌دهنده‌ی فضای اندیشه‌ی دریدایی اندک‌اندک چهره می‌نمایند تا در آثار بعدی او سیمای مشخص‌تری پیدا کنند. تنوع، غنا و اهمیت مسائل مطرح‌شده، شیوه‌ی پرسش‌گری و نقد دریدا در این جستارها تولد اندیشمندی را بشارت می‌داد که برای ماندن آمده بود و تأثیر انکارناپذیرش بر اقلیم فلسفی زمانه‌اش گواه آن بوده است.

2- روان درمانی اگزیستانسیال

نویسنده: اروین یالوم

ترجمه: سپیده حبیب

درباره‌ی کتاب: کتاب روان‏‌درمانى اگزیستانسیال هم راهنمایى براى درمان‌گران است و هم نوعى درمان به‏‌شمار مى‏‌رود: هرکس که آن را بخواند، عمیقاً تحت تأثیر قرار مى‏‌گیرد و خردمندتر مى‏‌شود، انگار چندین ساعت به گفت‏‌وگو با کسى نشسته که عزمش را براى عبور از ژرف‏‌ترین مشکلات بشرى جزم کرده است. داستایفسکى، تولستوى، کافکا، سارتر، کامو و بسیارى دیگر با نویسنده هم‏‌آوا شده‏‌اند تا از دلواپسى‏‌هاى غایى بشر بگویند.

مخاطبان اصلى کتاب، دانشجویان و روان‏‌درمان‌گران بالینى‏‌اند ولى به‏‌دلیل سبک قابل فهم و عارى از اصطلاحات تخصصى‏‌اش، براى خواننده‏‌ى معمولى نیز قابل درک و بسیار جذاب است. یالوم پس از نوشتن این کتاب و براى بسط نظریه اگزیستانسیال بود که به ابزار داستان روى آورد و آثارى چون «و نیچه گریه کرد...» و «مامان و معنى زندگى» را خلق کرد. او خود روان‏‌درمانى اگزیستانسیال را کتاب مرجع تمامى آثارى دانسته که پس از آن به رشته تحریر درآورده است.

3- مدیریت عمومی

نویسنده: مهدی الوانی

درباره‌ی کتاب: مدیریت عمومی برای آشنایی با نظریه‌های عمومی مدیریت نوشته شده است به‌گونه‌ای که خوانندگان در سطوح مختلف بتوانند از آن بهره گیرند. بخش‌های عمده‌ی آن عبارت‌اند از فرایند مدیریت، سازماندهی، کنترل و نظارت در سازمان، هدایت و انگیزش، ارتباطات سازمانی، تصمیم‌گیری، و نظام‌های اداری تطبیقی. مروری بر تحولات نظریه‌های سازمان و مدیریت که سیری تاریخی و موضوعی را دنبال می‌کند. همچنین موضوعاتی در زمینه‌ی سیستم‌های متخصص که کوس برابری با متخصصان و کارشناسان را می‌زنند، سازمان‌های یادگیرنده که همچون انسان‌ها عشق‌آموختن و توان تجربه‌اندوزی دارند در ضمائم کتاب آمده است.

4- ایران بین دو انقلاب

نویسنده: یرواند آبراهامیان

ترجمه: احمد گل‌محمدی، محمدابراهیم فتاحی

درباره‌ی کتاب: آبراهامیان در این کتاب، به تحلیل تأثیرات متقابل سازمان‌های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده‌ی نوزدهم میلادی تا انقلاب اسلامی 1357 می‌پردازد.

5- کودک، خانواده، انسان

نویسندگان: ادل فیبر، ایلین مزلیش

ترجمه: گیتی ناصحی

درباره‌ی کتاب: نویسندگان کتاب، حاصل یک دوره پنج‌ساله کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را با زبانی ساده در این کتاب گرد آورده‌اند. آنها با طرح شکست‌ها و موفقیت‌های‌شان در جریان پنج سال کار مداوم و عملی با فرزندان‌شان نشان می‌دهند که تربیت کودک، یک کار ساده و پیش‌پاافتاده نیست و به دانش، تجربه و مهارت مخصوص نیاز دارد.

نشر ثالث

کتاب های پرفروش نشر ثالث

تمام 5 کتاب پرفروش نشر ثالث در رابطه با علوم انسانی بودند که از این میان 3 کتاب برای اولین بار است که در طی چند ماه گذشته مورد اقبال مخاطبان بودند.

1- درسگفتارهایی درباره‌ی فلسفه‌ تاریخ

نویسنده: میخائیل آپوف

ترجمه: سیاوش فراهانی

2- تاریخ طنز ادبی

نویسنده: جواد مجابی

درباره‌ی کتاب: این کتاب حاصل دغدغه‌ی دیرین مجابی و کلنجار سالیانش با مقوله‌ی طنز که رکن اصلی سازنده‌ی عمده‌ی آثار جواد مجابی است و از اصلی‌ترین مولفه‌های سبک او، به‌ویژه در نثرنویسی است؛ گرچه جهان شعری مجابی نیز یکسره، عاری از طنز و نگرش طنزآمیز نیست. مجابی در این دو جلد از پیشینه‌های طنز در ایران و طنز و شوخ‌طبعی ایرانی در روزگار باستان آغاز می‌کند و تحول طنز ادبی در ایران را تا عصر حافظ دنبال می‌کند و ویژگی‌های طنز ایرانی و خاستگاه‌ها و زمینه‌های پیدایش آن را در هر دوره‌ی تاریخی برمی‌شمارد.

3- جامعه‌شناسی استارک

نویسنده: رادنی استارک

ترجمه: نسرین طباطبایی

درباره‌ی کتاب: رادنی استارک شما را به شیوه‌ای جذاب و بی‌نظیر با روش‌ها و نظریه‌های جامعه‌شناسی آشنا می‌کند، به طوری که احساس خواهید کرد بر کار یک جامعه‌شناس در جریان تحقیق «حاضر و ناظر» هستید! این مؤلف با تجربه ضمن توصیف کارهایی که جامعه‌شناسان انجام می‌دهند و شیوه‌هایی که برای انجام دادن آن‌ها در پیش می‌گیرند نخست توجه شما را به پرسش‌هایی معطوف می‌کند که جامعه‌شناسان مطرح می‌کنند، چگونه به دنبال پاسخ این پرسش‌ها می‌گردند و چگونه این پاسخ‌ها را مدون می‌کنند، سپس پاسخ‌ها و نتیجه‌گیری‌های آنان را با آوردن مثال‌هایی تشریح می‌کند.

4- استبداد شرقی

نویسنده: کارل ویتفوگل

ترجمه: محسن ثلاثی

درباره‌ی کتاب: در این کتاب دو جنبه از بررسی استبداد شرقی به سرعت توجه خوانندگان را جلب کرده است: یکی کوشش برای تعیین ویژگی نوعی نظام نیمه‌مدیریتی و غیر غربیِ قدرت استبدادی، و دیگری تفسیر توتالیتاریسم کمونیستی به مثابه گونه دیگری از این نوع نظام که با مدیریت تام و استبداد بسیار شدیدتری همراه است.

درباره‌ی جنبه سوم این بررسی صحبت چندانی نشده است، هر چند نقش تعیین‌کننده‌ای در بینش‌های به دست آمده در این تحقیق داشته است؛ این جنبه همان کاربرد مفاهیم ساختاری کلان برای بازشناخت الگوهای سترگ ساختار اجتماعی و دگرگونی است.

5- فرهنگ و هویت

نویسنده: چارلز لیند ولم

ترجمه: محسن ثلاثی

درباره‌ی کتاب: انسان شناسی روان شناختی رشته ای است که سنت فکری دیرپایی دارد. از زمان یونانیان باستان، اندیشمندان غربی در باره تأثیر فرهنگ بر شخصیت نظریه پردازی کرده اند و از آن زمان تا کنون قضیه قدرت نسبی طبیعت در برابر تربیت، همیشه مایه تأمل فیلسوفان و دانشمندان بوده است.

نشر چشمه

کتاب های پرفروش نشر چشمه

در نشر چشمه نیز شاهد تغییراتی در جدول فروش بودیم. همچنین کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری که مدتی در میان پرفروش‌ها قرار نداشت، دوباره به این جدول بازگشت. همچنین کتاب فراسوی هگل و نیچه هم از کتاب‌هایی بود که در کتاب‌فروشی‌ نشر چشمه مورد استقبال کتاب‌خوانان قرار گرفت.

1- همین امشب برگردیم

نویسنده: پیمان اسماعیلی

درباره‌ی کتاب: «همین امشب بر‌گردیم» چهارمین کتاب پیمان اسماعیلی و سومین مجموعه ‌داستانش است. کتابی که پنج داستان کوتاه از نویسنده‌ای ا‌ست که به‌زعم برخی منتقدان از درخشان‌ترین کوتاه‌نویسان ادبیات معاصر ایران محسوب می‌شود. داستان‌ها هر چند فضاهای متفاوتی دارند اما باز در تمام‌شان دغدغه‌ی مشهور نویسنده آشکار است: هراس... هراسی که در شکل‌های گوناگون قرار است خواننده‌ی خود را غافلگیر و او را با لحظاتی روبه‌رو کند که پیش‌بینی‌نشدنی ا‌ست.

2- جان‌های شیفته

نویسنده: واهه آرمن

درباره‌ی کتاب:

                     اریک: «برای من

                     مرگ

                     یک واقعه نیست

                     یک راز است»

 

 

 

واهه: و لذت آگاه نبودن از یک راز

         بیشتر از لذت آگاه بودن از واقعه‌‌ای‌ست

         که هنوز

         اتفاق نیفتاده...

3- به آواز باد گوش بسپار

نویسنده: هاروکی موراکامی

ترجمه: محمد حسین واقف

درباره‌ی کتاب: به آواز باد گوش بسپار اولین رمان این نویسنده‌ی ژاپنی ا‌ست که باعث شناخته ‌شدنش در ادبیات ژاپن شد. او این رمان را سالِ 1979 منتشر کرد و توانست جوایز بسیار معتبری از جمله جایزه‌ی آکوتاگاوا را از آن خود کند. این اثر داستانی ا‌ست از یک فقدان و رابطه‌هایی که شکل نمی‌گیرند و ماجراهای یک نسل. رمان در هجده روز از سال 1970 اتفاق می‌افتد. در این رمان می‌توان آغاز تکنیک‌ها و ظرافت‌های روایی این داستان‌نویس را به‌خوبی دید و یک اثر جذاب و پُراتفاق را درک کرد. به آواز باد گوش بسپار اولین بخش از سه‌گانه‌ی مشهور این نویسنده است که به تریلوژی «موش» مشهور است. تکه‌های بعدی این سه‌گانه پین‌بال 1973 و تعقیب گوسفند وحشی هستند. موراکامی می‌گوید روزی در حال تماشای مسابقه‌ی بیس‌بال طرح این رمان به سرش زد و این آغاز نویسندگی‌اش بود...

4- مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

ترجمه: حسین تهرانی

درباره‌ی کتاب: فردریک بکمن، روزنامه‌نگار و رمان‌نویس جوان سوئدی بعد از انتشارِ این رمان در سوئد و آلمان به جهان معرفی شد. مردی به نامِ اُوِه، داستانِ روزگار پیرمردی ا‌ست کم‌حرف، سخت‌کوش و بسیار سنتی که اعتقاد دارد همه‌چیز باید سرجای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها با قوانینِ سفت‌وسختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشته زیسته و حالا انگار به آخر خط رسیده. تا این‌که یک روز صبح، ماشینِ یک زنِ باردارِ ایرانی و شوهرِ خنگش که قرار است همسایه‌ی او شوند به صندوقِ پستی‌اش کوبیده می‌شود و این آغاز ماجراست...

5- یه چیزی بگو

نویسنده: لاوری هانس اندرسون

ترجمه: حمیدرضا صدر

درباره‌ی کتاب: اندرسن در این رمان، زندگی یک نوجوانِ طبقه‌ی متوسطِ آمریکا را محور قرار می‌دهد و روزگار و ماجراهای ریز و درشتِ این شخصیت را طی چهار ترم تحصیل در دبیرستان به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ای که در آن این شخصیت با وجوهِ متفاوت آدم‌ها، نظامِ آموزشی، ساختار خانواده و کلان‌هنجارهایی مواجه می‌شود. اموری که هر کدام‌شان ویژگی‌های درونی این نوجوان را در جامعه‌ی پایانِ قرنِ بیستمِ آمریکا نمایش می‌دهد.

6- جامعه‌شناسی روسپی‌گری

نویسنده: سعید مدنی

درباره‌ی کتاب: قسمت عمده درآمد آنها را واسطه ها کسب می کنند و لذا موفق به رهایی از این بند نمی شوند. افراد روسپی اغلب استثمار می شوند و فاقد امنیت برای زندگی هستند، اغلب اوقات بی پول هستند و از آنها سوء استفاده می شود و در زندگی، تنها پاداشی که به آنها داده می‌شود، فقر ، بیماری و تنهایی است؛ چرا که تا حد یک شیء یا کالای پست پذیرفته شده اند. در کتاب جامعه‌شناسی روسپی‌گری ، تلاش شده جمع‌بندی کاملی از مطالعات مورد اشاره در فهرست ارائه شود. کتاب در هشت فصل تنظیم شده است.

7- فراسوی هگل و نیچه

نویسنده: الیوت ل. ژورست

ترجمه: خسرو طالب‌زاده

درباره‌ی کتاب: خاستگاه این کتاب در تردید مشخص نسبت به تلقی هگل و نیچه به‌عنوان مخالفان فلسفی‌‌ است. برای تقابل میان هگل و نیچه به روشنی زمینه‌ها و دلایلی وجود دارند، اما این امر نباید ما را از حوزه‌های وفاق میان آنها غافل سازد. در مواردی که نظرهای آنها در تخالف هم به‌نظر می‌آیند، نباید از امکانِ یافتن راهی برای تحویل نظرهای آنها به منزله‌ی مکمل هم چشم‌پوشی کرد. به بیانی ساده، قصدم به گفت‌وگو واداشتن‌ هگل و نیچه خواهد بود. مایلم تا ژرف‌ترین محرک‌های فلسفی‌ آنها را واکاوی کنم و پیوند آنها را به شیوه‌ای که بغرنجی‌اش بیشتر مد نظر قرار گیرد تا این‌که فرو کاسته شود، از نو ارزیابی ‌کنم. بنیاد انفکاک اساسی میان فلسفه‌های هگل و نیچه در میراث روشنگری است: در حالی که هگل برای عقل و علم Knowledge اعتبار قائل می‌شود، نیچه امر غیرعقلانی را مقدم می‌شمرد و نسبت به علم شک و تردید نشان می‌دهد. مسأله‌ی ذی‌ربط دقیقاً این است که آیا مدرنیته درخور نجات یافتن است، آن‌گونه که هگل باور داشت، یا باید از آن قطع امید کرد، آن‌گونه که نیچه ادعا می‌کرد. هگلی‌ها مدرنیته را مسأله‌برانگیز و ظالمانه می‌دانند اما نه ناامیدکننده؛ نیچه‌ای‌ها مایل‌اند آن را آشفته و بیمارگونه تلقی کنند ولذا پدیدآورنده‌ی شبح عصری نو (پسامدرن).

8- مارون

نویسنده: بلقیس سلیمانی

درباره‌ی کتاب: این کتاب، قصه یک شهر کوچک را روایت می‌کند که در جریان سال‌های پر التهاب پیش و پس از انقلاب قرار گرفته است. در این شهر کوچک، آدم‌هایی با عقاید و تفکرات مختلف سیاسی حضور دارند و تنوع آن‌ها با اتفاقاتی گره خورده که به تاریخ و حوادث تاریخی معاصر کشورمان مرتبطند. به‌این‌ترتیب، انقلابی‌های جوان و تازه‌نفس در کنار کاسبان خرده‌پا، دختران پر شر و شور و روستائیان کویری در کنار پسران ایده‌آلیست در این داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

9- جنگ چهره‌ی زنانه ندارد

نویسنده: سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ

ترجمه: عبدالمجید احمدی

درباره‌ی کتاب: این کتاب روایتِ پُرفرازونشیب این مستندنگارِ بلاروسی است از روزگار و خاطراتِ زنانی که در ارتشِ اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهایی و هول‌هایشان می‌گویند. او چندصد نفر از این زنان را پیدا می‌کند و با تمامشان حرف می‌زند.

10- صلحی که همه‌ی صلح‌ها را به باد داد

نویسنده: دیوید فرامکین

ترجمه: حسن افشار

درباره‌ی کتاب: صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد روایتی است از وقایعی که به فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول حنگ جهانی اول انجامید و مایه‌ی تغییر اساسی در خاورمیانه شد و بنا به عقیده‌ی نویسنده، به شروع جنگی دامن زد که همچنان ادامه دارد. این کتاب تنها به نقش اروپا در خاورمیانه نمی‌پردازد، بلکه تأثیر این دگرگونی در خود اروپا را نیز دربرمی‌گیرد. گاه خواننده را با خود به دل بیابان‌های شبه‌جزیره‌ی عربستان می‌برد و با ماجراجویی‌های لارنس همگام می‌کند و گاه از اختلافات و مناقشات دولتمردان اروپایی در پایتخت‌هایشان پرده برمی‌دارد. می‌توان تاریخی را که این کتاب بدان پرداخته سِفر پیدایش قرن بیستم و خاورمیانه‌ی امروزی دانست. این کتاب در سال 1989 منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه‌ی پولیتزر هم راه یافت. 

منبع: بنیتا

####11209-11298-11285###


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان