ماهان شبکه ایرانیان

بهترین خودرو‌های بازار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

در این مطلب در بررسی سایت های مختلف خرید و فروش خودرو، بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را مدنظر قرار داده ایم. بازه ای که در بحبوحه تعیین تعرفه جدید واردات خودرو، تکان اساسی به خود دیده.

هفته نامه خودرو امروز: در این مطلب در بررسی سایت های مختلف خرید و فروش خودرو، بازه قیمتی 200 تا 300 میلیون تومان را مدنظر قرار داده ایم. بازه ای که در بحبوحه تعیین تعرفه جدید واردات خودرو، تکان اساسی به خود دیده و خودروهایی که تا سه ماه پیش روی مرزی 200 میلیون تومان و حتی کمتر از آن فی می خوردند، صفر و یا کارکرده، امروز به میانه های محدوده قیمت 200 تا 300 میلیون تومان رسیده اند.
 
نکته اصلی که در این محدوده به چشم می خورد، حکمرانی نسبتی کراس اوورها در بخش خودروهای صفر کیلومتر است. در بازار دست دوم اما علاوه بر تعداد زیاد قدبلندها، انواع مدل های وارداتی اروپایی و آسیایی به چشم می خورد که هر کدام می تواند باب طبع مخاطب خاص خودش باشد و از این جهت می توان میزان تنوع گزینه ها را مطلوب ارزیابی کرد. در ادامه نگاهی به 8 خودرو مورد توجه در این محدوده قیمتی می اندازیم.

تویوتا C-HR

C-HR به محض ورود به بازار آزاد افزایش قیمت فوق العاده ای را تجربه کرد؛ به طوری که هم اکنون مدل 2017 آن با بدنه سالم و کارکرد ناچیز (بعضا با واردات متفرقه) حدود 215 تا 230 میلیون تومان قیمت گذاری می شد، رقمی که در نمونه های صفر کیلومتر شرکتی (ایرتویا) بعضا تا 250 میلیون تومان هم می رسید. اما امروز، با تعرفه جدید واردات، نمونه شرکتی مدل بنزینی این خودرو 249 تا 259 میلیون تومان قیمت دارد و این نرخ، در بازار آزاد به 295 میلیون تومان هم می رسد.
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
این سامورایی خوش خط و خال در نسخه توربو از قلب 4 سیلندر 1.2 لیتری توربو 115 اسب بخاری با 185 نیوتن متر گشتاور و در نسخه هایبرید از مجموعه موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری به علاوه یک موتور الکتریکی 650 ولتی با توان مجموع 122 اسب بخار نیرو می گیرد که به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی برابر با 6.3 و 4 لیتر در 100 کیلومتر دارند. C-HR علی رغم قیمت بسیار بالا و کشش و شتاب نه چندان راضی کننده، در بحث متریال داخلی و جاداری اتاق، فوق العاده عمل کرده و (در تریم فول آپشن) به تجهیزات ایمنی و رفاهی به روز و کاملی مجهز شده است. اگر به دنبال یک کراس اوور جمع و جور خانوادگی برای استفاده شهری و سفرهای برون شهری هستید و با قیمت بسیار بالای آن مشکلی ندارید، تویوتا C-HR می تواند گزینه قابل تاملی باشد.
 


هیوندای توسان TL
 
در حال حاضر توسان TL صفر کیلومتر بسته به سطح تجهیزات در سایت های مختلف بهایی 240 تا 270 میلیونی دارد که همه شان از ضمانت رسمی کرمان موتور و بعضا آسان موتور سود می برند. آین در شرایطی است که قیمت شرکتی خودرو (آسان موتور)، 239.5 میلیون تومان است. این رقم در نمونه های کم آپشن و بعضا غیرشرکتی و رنگ دار با کارکرد حداکثر 30 هزار کیلومتر به 152 تا 235 میلیون تومان رسید. این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با خروجی 155 اسب بخار و 192 نیوتن متر مجهز شده که در یکصد کیلومتر ترکیبی 8.6 لیتر بنزین نوش جان می کند
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
و شتاب اولیه 11 ثانیه ای را به ارمغان می آورد. اگر بخواهیم نگاهی به بدی ها و خوبی های توسان بیاندازیم باید گفت پیشرانه ضعیف و قدرت کمتر نسبت به رقبا از معایب و طراحی خاری و داخلی جذاب، امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول و ابعاد مناسب برای رفت و آمد در شهرهای شلوغ از مزایای آن به شمار می روند. مجموعا هیوندای توسان TL به درد کسانی می خورد که کراس اوور امروزی برای استفاده روزمره می خواهند و خیلی اهل رانندگی سریع و تند و تیز نیستند.
 


نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل در بیش از یک سالی که از ورودش به بازار ایران می گذرد با تکیه بر ویژگی هایی نظیر طراحی سنگین و درعین حال جذاب، اتاق بسیار جادار و راحت، امکانات ایمنی و رفاهی مناسب و البته کیفیت فنی و ساخت بالا و علی رغم کاستی هایی مثل کشش و شتاب کمتر از حد انتظار به فروش خوبی دست یافته است. این قدبلند متوسط ژاپنی از قلب 4 سیلندر 2.5 لیتری با توان و گشتاور به ترتیب 171 اسب بخار و 233 نیوتن متر نیرو می گیرد
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
و ضمن مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر، شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را به ثبت می رساند. در حال حاضر مدل 2016 ایکس تریل بسته به سطح تجهیزات و با کارکرد کمتر از 30 هزار کیلومتر در بنگاه های آنلاین خرید و فروش خودرو بین 240 و 250 و بعضا 260 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. اگر در این محدوده قیمتی قصد خرید یک کراس اورو جذاب، جادار و مناسب سفرهای جاده ای را دارید، نیسان ایکس تریل یکی از بهترین گزینه های پیش رو است.
 


کیا سورنتو

مدل 2015 و 2016 و بعضا 2017 سورنتو بسته به سطح تجهیزات و نوع واردات (شرکتی یا غیرشرکتی) با بدنه سالم و کارکرد کمتر از 50 هزار کیلومتر بهایی 250 تا 300 میلیون تومانی دارد که در مدل های مختلف نسل قبل (عموما 2013 و 2014 با کارکرد حداکثر 120 هزار کیلومتر به حدود 225 تا 260 میلیون تومان می رسد. سورنتو در بازار ایران به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر و مصرف سوخت ترکیبی 10.5 لیتر مجهز بوده و با توجه به کشش و شتاب بهتر (10.2 ثانیه) نسبت به هیوندای سانتافه (11 ثانیه)، 5 ستاره ایمنی از NCAP اروپا، امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول، سواری و فرمان پذیری نرم، عایق بندی خوب اتاق،
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
طراحی داخلی جذاب و ارگونومیک و استاندارد آلایندگی یورو 6 می تواند مورد توجه مشتریان این محدوده قیمتی قرار گیرد. البته با همه این تفاسیر نباید معایبی همچون مصرف سوخت بالا و وزن زیاد آن را نادیده گرفت. در مجموع کیا سورنتو به عنوان یک شاسی بلند به روز و جادار پیش از هر چیز مناسب خانواده ها و گشت و گذارهای خانوادگی است. و البته در این ماه ها نوسانات قیمت عجیبی را در بازار تجربه کرد که همین باعث می شود نتوان قیمت ثابتی برای مدل های مختلف آن در بازار داد. حتی برای GT Lineهای 2018 آن، تا 360 میلیون تومان قیمت گذاشته اند. قیمت شرکتی مدل 2018 سورنتو، 303.5 میلیون تومان است.
 


هیوندای جنسیس

هم اکنون نمونه های فول آپشن شرکتی مدل 2013 هیوندای جنسیس با کارکرد حداکثر 150 هزار کیلومتر و بدنه سالم در سایت های خرید و فروش خودرو 250 تا 290 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند؛ حال آن که نمونه های رنگ دار یا مدل 2012 با کارکرد متوسط 100 هزار کیلومتر رقمی بین 225 تا 245 میلیون تومان را به خود اختصاص می دهند. مدل 2011 یا نمونه های با تعمیرات اساسی نیز با بودجه کمتر از 200 میلیون تومان قابل خریداری هستند.
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
زیر کاپوت جنسیس، قلب قدرتمند 6 سیلندر 3.8 لیتری 285 اسب بخاری با 358 نیوتن متر گشتاور آرمیده که ضمن مصرف 10.5 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 7 ثانیه و حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت را ممکن می سازد. همچنین اتاق جادار، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب و فرمان پذیری دقیق از نکات مثبت و استهلاک بالا، کیفیت ساخت نه چندان قابل قبول (در قیاس با رده قیمتی) و ترمزهای ضعیف از نکات منفی آن به شمار می روند. اگر علاقه خاصی به هیوندای جنسیس دارید خرید آن منطقی خواهدبود، اما اگر نه، گزینه های بهتری هم در این محدوده قیمتی به چشم می خورند.
 


تویوتا RAV4
 
تویوتا راو 4 با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری 177 اسب بخاری و 233 نیوتن متری به بازار ایران آمده و ضمن مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر، از شتاب اولیه 9.3 ثانیه ای و سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت سود می برد. نسل کنونی این قدبلند شهری ژاپنی طی مدت حضورش در بازار کشور با عملکرد فنی درخور توجه، کیفیت بالای ساخت و متریال داخلی، ایمنی بالا و امکانات بسیار خوب (در مدل های فول آپشن) خودشناخته شده اما به واسطه قیمت بالاتر از رقبا، طراحی ظاهری نه چندان عامه پسند و تجربه رانندگی فاقد هیجان نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند.
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
هم اکنون مدل صفر کیلومتر این خودرو با قیمت 339 و 352 میلیون تومان توسط ایرتویا به فروش می رسد و در نتیجه، جایی در این لیست ندارد اما مدل 2015 با بدنه سالم و کارکرد متوسط 50 هزار کیلومتر، بسته به سطح تجهیزات 250 تا 260 میلیون تومان می ارزد. نمونه های رنگ دار مدل 2015 و نیز مدل های 2014 و 2013 با کارکرد متوسط 100 هزار کیلومتر و سطوح تجهیزاتی مختلف بین 205 و 230 میلیون تومان قیمت دارند. در کل تویوتا راو 4 پیش از هر چیز یک کراس اوور کاربردی بوده و به راحتی از پس برآورده کردن نیازهای شهری و خارج شهری اقشار و سنین مختلف بر می آید.
 


ب ام و سری 320i/328i
 
اگر از علاقه مندان به محصولات ب ام و هستند و از پس هزینه های جانبی آن بر می آیید، در این محدوده قیمتی حتما به دو مدل 320i و 328i فکر کنید. این دو از پیشرانه 2 لیتری با توان به ترتیب 184 و 245 اسب بخار و گشتاور 270 و 350 نیوتن متر نیرو می گیرند 320i شتاب صفر تا صد را طی 7.3 ثانیه به ثبت رسانده و ضمن مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر تا 235 کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد؛ حال آن که این اعداد برای 328i برابر با 6.1 ثانیه، 6.3 لیتر و 250  کیلومتر بر ساعت خواهند بود.
 
قلمرو قدبلندها 

در حال حاضر سایت های خرید و فروش خودرو، 320i مدل 2013 و بعضا 2014 با کارکرد حدود 40 هزار کیلومتر را 220 تا 260 میلیون تومان قیمت گذاری می کنند که در کارکردهای بالای 100 هزار کیلومتر را 220 تا 260 میلیون تومان قیمت گذاری می کنند که در کارکردهای بالای 100 هزار کیلومتر به کمتر از 220 میلیون تومان نیز می رسد. 328i مدل 2012 تا 2014 هم با کارکرد کمتر از 80 هزار کیلومتر و بدنه سالم بهایی 240 تا 290 میلیون تومانی دارد. از نقاط قوت ب ام و سری 3 می توان تجربه رانندگی لذت بخش، کشش و شتاب بسیار خوب و برند فوق العاده معتبر و از نقاط ضعف آن می توان هزینه بالای نگهداری، استهلاک نسبتا و افت قیمت شدید در نمونه های دست دوم را نام برد.
 


رنو تلیسمان E3
 
تلیسمان که درواقع جایگزین مدل های لاگونا (Laguna) و لتیتود (Latitude) محسوب می شود، یکی از محبوب ترین وارداتی های بازار ایران بوده و زیر کاپوت پیشرانه 1.6 لیتری توربو 190 اسب بخاری و 260 نیوتن متری و جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه دارد و ضمن مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر، طی 7.6 ثانیه از حالت ایست به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و تا سقف 237 کیلومتر بر ساعت می تازد. در حال حاضر تلیسمان E3 صفر کیلومتر 2017 با بدنه سالم در بازار با بودجه 251 میلیون تومانی قابل خریداری است؛
 
قلمرو قدبلندها 
 
 
گرچه حباب قیمتی آن به 260 میلیون تومان نیز می رسد. نمونه های دست دوم 2017 با کارکرد حداکثر 20 هزار کیلومتر و بدنه سالم هم حدود 210 تا 230 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند. طراحی جذاب، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب، 5 ستاره ایمنی از NCAP اروپا و عملکرد فنی تند و تیز و چابک برخی از مهم ترین نقاط قوت این خودرو بوده و در مقابل، سواری خشک و کوبنده (خصوصا محور عقب)، ناسازگاری نسبی مجموعه توربو شارژر با بنزین ایران و دید ناکافی به اطراف نیز برخی معایب آن را تشکیل می دهند. اگر در این محدوده قیمتی دنبال یک سدان زیبا، چابک و مجهز می گردید رنو تلیسمان E3 را در ذهن داشته باشید.

کلام آخر

علاوه بر موارد بالا، در محدوده قیمتی 200 تا 300 میلیون تومان گزینه های دیگری همچون تویوتا پرادو، هیوندای سانتافه، ب ام و 523i (نسل قبل)، مرسدس بنز C200 مدل 2012، میتسوبیشی اوتلندر، کیا اپتیما JF، لکسس RX350، مرسدس بنز CLS350 مدل 2009، لکسس CT200h، تویوتا آریون و هوندا CR-V نیز وجود دارند که بنا به دلایلی مثل کارکرد بسیار بالا، قیمت بسیار زیاد، لوازم یدکی کم یاب، عدم محبوبیت عمومی، هزینه بالای نگهداری، مصرف سوخت زیاد، ظاهر نازییا و... سهم کمتری از بنگاه های اینترنتی را به خود اختصاص داده و بیشتر به درد خریداران خاص می خورند تا عموم مردم. البته گزینه هایی مثل سانتافه و اپتیما از این قاعده مستثنا بوده و از آنجایی که از بازار پررونقی برخوردارند و به نوعی، انتخاب اول این محدوده قیمتی هستند، از ذکر آنها در این لیست صرف نظر کردیم. در نهایت این کاملا بستگی به خریدار دارد که با توجه به بودجه، شرایط و ملاک های شخصی اش سراغ کدام گزینه برود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان