ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ گیاه آپارتمانی برای کسانی که برگ‌هایی زیبا می‌خواهند

اگرچه گل عقل و هوش همه را برده است، برگ‌های گیاه هم می‌تواند به همان اندازه زیبا و خواستنی باشند. به علاوه همیشه هم روی گیاه هستند و مانند گل پژمرده نمی‌شوند.

10 گیاه آپارتمانی برای کسانی که برگ‌هایی زیبا می‌خواهند

اگرچه گل عقل و هوش همه را برده است، برگ‌های گیاه هم می‌تواند به همان اندازه زیبا و خواستنی باشند. به علاوه همیشه هم روی گیاه هستند و مانند گل پژمرده نمی‌شوند.

1- بابا آدم

نام انگلیسی این گیاه “گوش‌های فیل” است، راستی هم که به آن می‌آید! برگ‌های بزرگ گیاه باوقار و شکوهمند هستند و برای کاشت در گلدانی بزرگ عالی هستند. این گیاه باید در مکانی با مقداری سایه نگهداری شود. برگ‌های گیاه بابا آدم در گستره وسیعی از شکل، رنگ و سایز قابل یافت هستند. این گیاه شرایط گرم و مرطوب را دوست دارد. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

2- سرخ بر

اگر رنگ‌ برگ‌های این گیاه را ببینید، هوش از سرتان می‌پرد! در حالی که گیاه سرخ بر گل تولید می‌کند، و گل‌ها هم می‌توانند به راستی زیبا باشند، گیاه بیشتر به خاطر برگ‌های شگفت انگیزش محبوب شده. کشتن سرخ بر سخت است. این گیاه به دامنه وسیعی از شرایط محیطی عادت می‌کند و در برابر خشکی هم مقاوم است.

3- هوستا

آهوها عاشق گیاه هوستا هستند، پس اگر در منطقه‌ آهو دارید بهتر است مواظب هوستا‌تان باشید. هوستا گیاهی با برگ‌های صاف و تر و تازه است. این گیاه را در سایزها، شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون پیدا خواهید کرد. رنگ برگ‌ها از سبز لیمویی تا سبز – آبی با رگه‌هایی زرد، متفاوت خواهد بود. بعضی از آنها برگ‌هایی با نقش نواری دارند و بعضی دیگر نقوشی یک دست دارند. هوستا به خاطر رشد خوبی که در سایه دار شناخته شده است اما بعضی از آنها آفتاب را هم تحمل می‌کنند. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

4- سپر فارسی

نامش زیبا است، نه؟! گیاهانی هستند که دوست دارید همیشه در خانه داشته باشید، سپر فارسی یکی از این گیاهان است. ممکن است این گیاه به راحتی در گلفروشی یا بازارهای گل و گیاه پیدا نشود، پس به محض دیدنش هر جایی که بود آن را تهیه کنید! این گیاه نگهداری آسانی دارد و در هر گلدانی می‌درخشد. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

5- کامیلین (Chameleon Plant)

نام دیگر گیاه دم مارمولک است و بیشتر به این نام شناخته می‌شود! اول از همه این را بگویم که کامیلین می‌تواند سریع رشد کند و فضای زیادی را بگیرد. پس آنها را تنها در گلدان بکارید و حواستان باشد از لبه گلدان سرازیر نشوند. لازم نیست به این گیاه کمپوست بدهید، چرا که در این صورت خیلی رشد می‌کند. خب کمی هم از خوبی‌هایش بگوییم. همانطور ک حدس می‌زنید این گیاه زیبا به این راحتی‌ها نمی‌میرد! این گیاه، گیاهی باغچه‌ای است و می‌تواند چند سال برای‌تان باقی بماند.

6- حسن یوسف

هر لیستی از گیاهانی با شاخسار زیبا بدون داشتن نام حسن یوسف ناکامل است! حسن یوسف واریته‌های بسیار گوناگونی دارد که شکل برگ، سایز و رنگ‌های متنوعی دارند. از قهوه‌ای بگیرید تا قرمز و از صورتی جیغ تا سبز. اگر می‌خواهید حسن یوسف را در گلدان‌تان بکارید، بهتر است چند واریته از آن را در کنار هم بکارید تا نمایی بی‌نظیر به گلدان‌تان بدهند. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

7- کلم کیل و جغندر برگی

کلم کیل و جغندر برگی مثالی از گیاهانی گلدانی هستند که نه تنها شاخسار زیبایی دارند، بلکه قابل خوردن هم هستند. هر دو این گیاهان پرورش بسیار آسانی دارند و برگ‌هاشان بافت و ساختار زیبایی دارند.

8- سبزیجات

من عاشق کاشت سبزیجات به صورت مخلوط با هم هستم. خیلی از سبزیجات شاخساری رنگی و زیبا دارند و می‌شود کاملا به عنوان گیاهی زینتی به آنها نگاه کرد. مثلا ریحان قرمز یکی از نمونه‌های خوب است. سبزیجات علاوه بر رنگ، بوی خوبی هم به فضا می‌دهند. اکثر سبزیجات نگهداری آسانی هم دارند. مریم گلی بنفش، گونه کوهی طلایی، جعفری مجعد و رزماری، همه این‌ها پرورشی آسان و ظاهری زیبا دارند. روش پرورش بسیاری از سبزیجات در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

9- سرخس‌ها

زیبایی سرخس‌ها پایان ناپذیر است. هر کدام از آنها خصوصیات خاصی دارند و همه زیبا هستند. اگر آنها را در گلدانی به صورت تنها (نه مخلوط با گیاهان دیگر) بکارید زیبایی خود را بیشتر به نمایش می‌گذارند. سرخس‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها گیاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. آنها در انواعی از رنگ‌ها از قرمز و سبز بگیرید تا نارنجی و زرد یافت می‌شوند. روش پرورش بسیاری از سرخس‌ها در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

10- بگونیا رکس

یکی از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین گیاهان زینتی. برگ‌های این گیاه الگو، رنگ و بافت دارند، یعنی تمام چیزی که از یک گیاه با برگ‌های زینتی انتظار دارید. طرح برگ‌های بگونیا رکس آنقدر زیبا است که شاید باورتان نشود این گیاه طبیعی است! این گیاه هم می‌تواند به صورت گیاه بیرونی و هم گیاه خانگی نگهداری شود، اما اگر در منطقه‌ای با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، باید آن را در زمستان‌ها به درون خانه آورید. روش پرورش بگونیا رکس در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان