ماهان شبکه ایرانیان

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطرح کرد

لزوم تحول در فرآیند‌های رسیدگی در جهت افزایش رضایتمندی مردم/ ثبت نام ۶ و نیم میلیون نفر در سامانه ثنا

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در مراسم رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی، گفت: اگر ما ادعا می‌کنیم خادمان مردم هستیم باید از توقعات مردم مطلع باشیم و متناسب با آن ساختار سازمان و فعالیت‌های خود را متحول کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در مراسم رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک قضایی که در دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما ادعا می‌کنیم خادمان مردم هستیم باید از توقعات مردم مطلع باشیم و متناسب با آن ساختار سازمان و فعالیت‌های خود را متحول کنیم.

وی ادامه داد: فناوری‌های نوین تجویزی کرده که همه در محضر هم حاضر هستند، مردم می‌گویند چرا باید برای دریافت خدمات، رنج سفر را برخود هموار کنیم، توقع آن‌ها این است که از فناوری‌ها در این مسیر استفاده شود، بنابراین باید با استفاده از این فناوری‌ها مدیریت جهادی انجام دهیم و رضایتمندی عمومی را افزایش دهیم.

شهریاری گفت: فناوری اطلاعات رضایتمندی مردم برای تحقق عدالت را دنبال میکند، کسی می‌خواهد ثبت دادخواست کند، اما چه ضرورتی دارد از شیراز به تهران بیایید و یا سفر درون شهری و برون شهری انجام دهد، ما اگر دنبال تحول هستیم باید فرایند‌های رسیدگی را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: فناوری اطلاعات یگانه ابزار تحول در عصر جدید است و قابلیت تغییر ساختار‌ها را دارد این درحالی است که ریاست دیوان عدالت اداری آمادگی خود را برای این منظور همواره اعلام داشته اند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی گفت: در تهران حدود 70 دفتر و در مجموع 340 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال است و مردم امروز با کمترین زمان و بدون طی مسافت زیادی خدمات قضایی را دریافت میکنند.

شهریاری با اشاره به استقبال مردم از سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی گفت: سامانه ثنا در حقیقت سامانه‌ای است که احراز هویت از پشت شبکه فراهم می‌کند در 6 ماهه سوم پس از راه اندازی سامانه 3 میلیون نفر و و در کل بازده زمانی بالغ بر 6 و نیم میلیون نفر ثبت نام الکترونیکی را انجام داده اند و ابلاغ با یک پیام کوتاه صورت می‌گیرد.
 
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه اهمیت دادن به وقت مردم است گفت: اینکه مردم هزاران کیلومتر برای ثبت دادخواست به محل قضایی مراجعه کنند احقاق حقوق عامه نیست بنابراین فراهم کردن خدمات الکترونیکی در این عرصه اهمیت فراوانی دارد.

 وی اضافه کرد: در سال ٩٦، تعداد ١٦ مییون و ٣٠٠ پرونده تکراری در قوه قضاییه رسیدگی شد در حالی که تعداد پرونده های غیر تکراری (یکتا) تنها ٥ میلیون و ٨٣٠ پرونده بوده است.
 
شهریاری افزود: دیوان عدالت اداری، افزایش ورودی داشته اما به همان نسبت خروجی داشته است، به طوری که نرخ رسیدگی در دیوان عدالت اداری بیش از 100 درصد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 340 دفتر خدمات قضایی در سراسر کشور فعال هستند که انشالله با افزایش این دفاتر تا پایان سال تعداد آن به 1400 دفتر خواهد رسید.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان