شهرهای پرترافیک جهان در سال 2024 معرفی شدند. طبق دادههای جدید شرکت تحلیل حملونقل Inrix، استانبول جایگاه نخست را در این لیست به خود اختصاص داده و تورنتو در جایگاه بیستوپنجم قرار گرفته است.
همچنین، بررسیها نشان داده که رانندگان لندنی در سال گذشته بهطور متوسط 101 ساعت در ترافیک بودند که نسبت به سال قبل دو درصد افزایش یافته است. لندن در حالی که در رده پنجم جدول جهانی قرار دارد، همچنان پرترافیکترین شهر اروپا باقی مانده است.
به گزارش روزیاتو، نیویورک در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت و پس از آن شیکاگو و مکزیکوسیتی با 97 تا 102 ساعت تأخیر به ازای هر راننده قرار دارند. پاریس در رتبه ششم جهانی و دوم اروپا قرار گرفت و رانندگان در این شهر بهطور متوسط 97 ساعت در ترافیک بودند.
جاکارتا، لسآنجلس، کیپتاون و بریزبن نیز در میان 10 شهر پرترافیک جهان بوده و رانندگان این شهرها بین 84 تا 89 ساعت را در ترافیک میگذرانند. کیپتاون در سال 2023 در رده نهم قرار داشت و بودجه زیادی به بهبود حملونقل عمومی و جادههای خود اختصاص داد.
بانکوک با 74 ساعت تأخیر در جایگاه یازدهم قرار گرفت و پس از آن بوستون با 79، فیلادلفیا با 77، میامی با 74 و دوبلین با 81 ساعت در جایگاه پانزدهم قرار دارند.
همچنین، دوبلین بهعنوان سومین شهر پرترافیک اروپا بعد از لندن و پاریس معرفی شد.
ایریش تایمز گزارش داد که رتبهبندی امسال نشاندهنده افزایش 13 درصدی سالانه در ترافیک دوبلین است. فلجین خوزه، عضو شورای شهر دوبلین، اظهار داشت که این امر نتیجه سیاستهای نادرست و کمبود سرمایهگذاری روی حملونقل عمومی است.
رتبههای شانزدهم تا بیستم شامل رم با 71 ساعت، هیوستون با 66، بروکسل با 74، آتلانتا با 65 و ورشو با 70 ساعت تأخیر هستند.
همچنین، ورشو شاهد افزایش 15 درصدی ترافیک نسبت به سال 2023 بود.
ملبورن با 65 ساعت، واشنگتن دیسی با 62، سیاتل با 63، میلان با 64 و تورنتو با 61 ساعت تأخیر در میان آخرین پنج شهر پرترافیک قرار دارند.
با این حال، مرکز اقتصادی کانادا گزارش داده که ترافیک به طور مستقیم حدود 7.3 میلیارد دلار از فرصتهای اقتصادی را در سال 2024 در انتاریو از بین برده است.
منچستر نیز با افزایش 13 درصدی سالانه از 54 ساعت به 61 ساعت در جایگاه چهارم قرار گرفت.