مراقب باشید در سفر گول این افراد را نخورید!

اگر اهل سفر هستید بهتر است با نکاتی که ممکن است شما را در برخی کشورها گرفتار کند آشنا باشید. در این مطلب نکاتی را به شما خواهیم گفت که کمک می‌کند در کشورهای غریب گول نخورید.

مراقب باشید در سفر گول این افراد را نخورید!

اگر اهل سفر هستید و به کشورهای مختلف سفر می‌کنید باید نکاتی را که به شما کمک می‌کند در دام شیادان نیفتید به خاطر داشته باشید. حتی اگر اهل سفر هم نیستید ممکن است احتمال سفر به یکی از این کشورها برایتان پیش بیاید. امروز در بنیتا برخی از شیطنت‌ها یا شاید آزار و اذیت‌هایی که ممکن است در کشورهای مختلف گرفتار آن شوید را برایتان خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید.

سوغات رایگان

مسافرت به پاریس

این حقه در کشورهایی از جمله فرانسه، ایتالیا، مصر و اسپانیا دیده شده است. درحالی‌که در خیابان مشغول راه رفتن هستید، یک دستبند یا هر کالای دیگری به عنوان سوغاتی به شما داده می‌‌شود. اگر این دستبند را قبول کنید از شما درخواست پول می‌کنند و اگر پیشنهاد آنها را رد کنید ممکن است کیف شما را بدزدند. بهتر است با اینگونه افراد اصلا صحبت نکنید یا کیف و وسایل با ارزش خود را زیر لباس‌هایتان قرار دهید.

یک رز برای عشقتان

سفر به اروپا

این حقه در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا دیده شده است. مردی به سمت شما آمده و یک شاخه گل به نشانه‌ی دوستی به شما می‌دهد. اگر گل را قبول کنید از شما درخواست پول می‌کنند و اگر تلاش کنید گل را پس بدهید با فریاد شما را گدا خطاب کرده و توجه همه را جلب می‌کنند. اهداف این افراد اغلب زوج‌های جوان هستند و آنها گل را به دختران داده و از پسرها تقاضای پول می‌کنند. این حقه کمی شناخته‌شده تر است اما هنوز کسانی هستند که گول این افراد را می‌خورند.

بلیط تقلبی

بلیت تقلبی

این حقه در فرانسه و انگلستان دیده شده است. یک کارمند موزه به شما نزدیک شده و بلیطی با قیمت بالاتر به شما پیشنهاد می‌کند تا خارج از صف وارد موزه شوید. ممکن است وسوسه‌کننده باشد اما این بلیط‌ها تقلبی است.

تمیز کردن کفش‌ها

سفر به ترکیه

این حقه در کشور ترکیه دیده شده است. مردی برس کفش را به زمین می‌اندازد. اگر برس را برداشته و به او پس بدهید خوشحال شده و از شما خواهش می‌کند به عنوان قدردانی کفش شما را واکس بزند. اگر قبول کنید در انتها از شما درخواست پول خواهد کرد.

چک کردن اتاق در هتل

این حقه در اسپانیا توریست‌ها را گول می‌زند. دو نفر که لباس کارمندان هتل را به تن دارند در اتاق را می‌زنند تا ببینند چیزی کم و کسر نداشته باشید. درحالی‌که یک نفر از آنها حواس شما را پرت می‌کند دیگری وسایل با ارزش شما را بر می‌دارد. پس مراقب این افراد هم باشید.

عکاسی

عکاسی

در سفر به هر مکانی از جمله اروپاافرادی وجود دارند که هنگامی که می‌خواهید عکس بگیرید به شما کمک کنند اما ممکن است شانس با شما یار نباشد و گول افرادی را بخورید که به ظاهر می‌خواهند به شما کمک کرده و از شما و همراهتان عکس بگیرند. این افراد یا بعد از گرفتن عکس از شما و همراهتان درخواست پول می‌کنند یا با دوربین و موبایل شما فرار می‌کنند.

شمارش آهسته پول

در اروپا دیده شده که صندوقدار پولی را که به او پرداخت کرده‌اید آرام آرام می‌شمرد یا اشتباه می‌کند و شمارش را دوباره شروع می‌کند. این شیوه ای است برای اینکه شما خسته شوید و بقیه پول را از آنها پس نگیرید.

هتل‌های تعطیل

باز هم اروپا؛ ممکن است راننده تاکسی به شما بگوید هتلی که قصد رفتن به آنجا را دارید بسته است و شما را به هتلی گران‌تر ببرد که در ازای این کار به او پول می‌دهند. این کار ممکن است در هر جای دیگر نیز اتفاق بیافتد.

زبان انگلیسی

دختران چینی

اگر در چین به زبان انگلیسی صحبت کنید ممکن است یک دختر چینی به شما نزدیک شود و از شما درخواست کند در یادگیری زبان انگلیسی به او کمک کنید. آنها شما را به یک کافه دعوت می‌کنند و وانمود می کنند مهمان آنها هستید. اما موقع پرداخت صورت حساب دیگر آنها را پیدا نمی‌کنید.

راهب‌های قلابی

ممکن است در چین گروهی از راهب‌ها به شما نزدیک شوند و از شما درخواست کنند مبلغی به خیریه کمک کنید. آنها حتی دفترچه‌ای به اسامی افرادی که پیش از شما کمک کرده‌اند به شما نشان می‌دهند. اغلب مواقع این پول‌ها هرگز به معبد نمی‌رسد پس گول این افراد را نخورید.

ایستگاه اتوبوس قلابی

این حقه در چین دیده می‌شود. ممکن است مدت زیادی در ایستگاه اتوبوس بایستید اما از اتوبوس خبری نباشد. این به این دلیل است که آنجا درواقع ایستگاه اتوبوس نیست بلکه حقه‌ایست که رانندگان تاکسی برای جمع کردن مسافر به توریست‌ها می‌زنند.

دعا و نفرین

این حقه در کشورهای آسیایی دیده شده است. راهب‌ها به شما نزدیک شده شما را دعا می‌کنند. اگر برای دعا پول ندهید شما را نفرین می‌کنند!

ناپدید شدن راننده تاکسی

در آمریکا ممکن است راننده تاکسی‌ای که شما را به هتل می‌رساند بخواهد در جا‌به‌جایی وسیله ها به شما کمک کند. اما او این کار را سریع انجام داده و به سرعت ناپدید می‌شود درحالی‌که یکی از ساک‌ها یا چمدان‌های شما را نیز با خود برده است.

لک روی لباس

اگر به برزیل سفر کنید ممکن است یک نفر به عمد نوشیدنی‌اش را روی لباس شما بریزد و وانمود کند یک تصادف بوده است. سپس تلاش کند لباس شما را تمیز کند. البته در این حین جیب‌هایتان را نیز از پول پاک می‌کند.

ممکن است در همه‌جای دنیا اتفاق بیافتد

این حقه‌ها در همه‌جای دنیا ممکن است پیش بیاید. برخی راننده‌ها ممکن است از اطلاعات کم شما سوءاستفاده کنند و شما را از مسیرهای طولانی‌تری ببرند و کرایه‌ی بیشتری از شما بگیرند. ممکن است از منوی غذایی گران برای شما غذا بیاورند یا حتی برای گرفتن عکس با حیوانات از شما پول بگیرند و یا در لباس پلیس از شما سوءاستفاده کنند و به بهانه‌ی دیدن ویزا یا کارت شناسایی کیف پولتان را خالی کنند. پس بدون در نظر گرفتن اینکه به چه کشوری سفر می‌کنید باید مراقب شیادان باشید.

اگر اهل سفر هستید مطلب « توصیه‌های کاربردی برای جنگل‌نوردی و هیچهایکینگ» را از دست ندهید. همچنین می‌توانید سری مطالب «سفرگونه» را دنبال کنید.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان