ماهان شبکه ایرانیان

چرا اما واتسون از برند مسئولیت پذیر زیدی حمایت می کند

در فوریه امسال ماکسین بدات یکی از موسسان برند زیدی با فعال حقوق زنان اما واتسون (بازیگر هری پاتر) در مورد یک همکاری گفتگو کرد

در فوریه امسال ماکسین بدات یکی از موسسان برند زیدی با فعال حقوق زنان اما واتسون (بازیگر هری پاتر) در مورد یک همکاری گفتگو کرد. این دو به سرعت با هم بر سر طراحی یک مجموعه که از استایل اما واتسون الهام گرفته است، توافق کردند. هر چند این مکالمه کاملاً هم اتفاقی نبود. چرا که واتسون قبلاً هم لباس‌های زیدی را پوشیده بود مثل: تی‌شرت‌های پنبه‌ای و پیراهن‌های ابریشمی.

هفته پیش این هنرپیشه 2 لباس از این مجموعه را در سازمان ملل پوشید و هم اکنون از طریق اینترنت برای خرید در دسترس است. واتسون بقیه این مجموعه‌ را دانه به دانه در طول ماه اکتبر برروی اینستاگرام قرار داده است. تا پایان ماه همه مجموعه آماده عرضه خواهد بود.

فرایند طراحی در فوریه زمانی آغاز شد که واتسون ریاست هیئتی را برعهده دارد که در آن به بررسی زندگی زنانی پرداخته می‌شود که در طول تاریخ از اینکه عقاید خود را بیان کنند نمی‌ترسند. بدات می‌گوید: همه آنها در اجرای این ظرافت جاودان همکاری داشته‌اند. اگرچه این شاید چرخشی سریع برای این مجموعه باشد اما بدات توضیح می‌دهد که تولید محصولات در داخل خاک آمریکا به ما کمک کرده است. این باعث شد تا ما دوباره به کشاورزان، نخ‌ریسان و دامداران داخلی روی بیاوریم و مطمئن می‌شدیم که محصولاتی را تولید خواهیم کرد که از نیت اولیه این برند الهام گرفته شده‌اند.

برند زیدی 

Credit: Courtesy Zady

زیدی در سال 2013 به عنوان یک فروشگاه آنلاین برپا شد که تنها محصولات برندهایی که دارای مسئولیت‌پذیری اجتماعی بودند را به فروش می‌رساند. یک سال بعد آنها شروع به فروش محصولات تولیدی خودشان کردند. گذشته بدات به عنوان یک وکیل چیزی بود که باعث شد تا این شرکت را بنا کند. او اشاره می‌کند: من در روآندا به عنوان یک وکیل جنایات جنگی در تانزانیا کار می‌کردم. من باید از بازارها دیدن می‌کردم و می‌دیدم که این محصولات چگونه تولید می‌شوند. من از زیبایی که پشت ساخت و بافت یک سبد بود شگفت‌زده شده بودم. این تصویری بود که من در ذهن خودم داشتم. این تصویر برای من تبدیل به نوعی وسواس شد. اینکه یک رایانه، کاغذ یا حتی شلوار جین من چطور درست می‌شود؟

وقتی سابقه واتسون به عنوان یک فعال حقوق اجتماعی مخصوصاً برای زنان را در نظر می گیرید واتسون به صورت طبیعی یک فرد بسیار مناسب برای برند است. بدات توضیح می‌دهد: صنعت پوشاک دومین صنعت آلوده‌کننده دنیاست. این صنعت بیشترین کارگران زن را در سطح جهان دارد و 98٪ از این زنان حقوق بسیار کمی را دریافت می‌کنند. من شاهد همه این چیزها بوده‌ام و من به جنبه حقوق بشری این موضوع توجه کرده‌ام. این موضوع به لباس‌هایی که من خریداری می‌کنم ارتباط مستقیم دارد.

برند زیدی 

Credit: Courtesy Zady

برای مبارزه با این موضوع بدات مطمئن شد که مجموعه‌ای که با الهام از واتسون طراحی شد از پارچه‌هایی که اثر کمتری روی محیط زیست دارند (مثل پنبه‌های طبیعی، ابریشم، پارچه کتانی و الپاکا) ساخته شود. اما برای مشکل بزرگ‌ و پایدارتر و قضاوتی که روی صنعت فشن وجود دارد بدات ایمان دارد که مشتری‌ها توان این را دارند تا از طریق رسانه‌های مجازی باعث ایجاد تغییر شوند. او می‌گوید: توئیتر وجود دارد تا با استفاده از هشتگ‌ها از برندها بپرسیم که لباس‌های آنها کجا ساخته می‌شود؟ چه کسی این لباس‌ها را درست می‌کند؟ آنها به خواسته مردم واکنش نشان خواهند داد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان