دومین دوره نمایشگاه خودروی تهران، باشکوه‌تر از ۹۵ اما با حواشی زیاد!

همواره در حوزه خودرو، برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی، بهترین فرصت برای خودنمایی برندها و شرکت‌های سازنده اتومبیل در سرتاسر نقاط جهان بوده است

 

همواره در حوزه خودرو، برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی، بهترین فرصت برای خودنمایی برندها و شرکت‌های سازنده اتومبیل در سرتاسر نقاط جهان بوده است. حال در ایران نیز مهم ترین رویداد خودرویی سال طی هفته آینده مورخ 6 الی 10 آذرماه 96 در شهر آفتاب برگزار می‌شود، در این نمایشگاه برندها و شرکت‌های سازنده داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خودر را در معرض نمایش عمومی برای علاقمندان و کارشناسان این صنعت قرار خواهند داد.

حال در این بخش که توسط چندین رسانه دیداری در چند روز گذشته تهیه شده است، نگاهی کوتاه به برندهای حاضر و برخی برندهای غایب در این نمایشگاه می‌اندازیم و به معرفی برخی محصولات جدید که توسط شرکت‌های سازنده و واردکننده در این رویداد بین المللی حضورشان قطعی شده است، می‌پردازیم.

ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو را می‌توان یکی از بزرگترین خودروسازی های خاورمیانه نامید. شرکتی که تمامی مدل‌های خودرویی از سبک تا سنگین را در کارخانه‌های خود تولید و مونتاژ می کند. ایران خودرو در نمایشگاه سال گذشته در روزهای پایانی به جمع شرکت‌های حاضر اضافه شد و به همین دلیل تنها با محصولات پژو خود به نمایشگاه تهران ورود کرد.

اما بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی تهران در سال جاری می‌توانند از محصولات جدید ایران خودروکه با همکاری شرکای خارجی همچون پژو، رنو، دانگ فنگ، هایما در ایران مونتاژ و عرضه می‌شوند بازدید نموده و در کنار این خودروها، دیگر محصولات داخلی و بروز شده این شرکت همچون دنا پلاس، پژو پارس اتومات و … را نیز مشاهده نمایند. لازم به ذکر است، احتمال این امر نیز وجود دارد که ایران خودرو در نمایشگاه تهران یک یا دو محصول جدید را رونمایی کند.

سایپا

شرکت خودروسازی سایپا در نمایشگاه سال گذشته نتوانست با تمام قوا وارد میدان شود، اما از این شرکت  برای نمایشگاه امسال نیز خبرهای خوبی به گوش می رسد.

خودروهایی چون کوییک، ساینا اتوماتیک، سراتو، برلیانس و … میهمانان غرفه سایپا هستند. مهم ترین نکته در غرفه سایپا حضور سیتروئن با چهار محصول تازه وارد است. این رویداد مهم را می‌توان آغاز معرفی و حضور کامل سیتروئن به صورت مجدد در ایران نامید.

ایرتویا

شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران که در نمایشگاه تهران 95 با معرفی محصولات جدید توانست لقب پربازدیدکننده‌ترین غرفه را به نام خود بزند، امسال نیز حضور خود را پر قدرت اعلام کرده است و طبق گفته مدیران این شرکت، ایرتویا برای نمایشگاه خودروی تهران در سال 96 مطمئنا برنامه‌های ویژه‌ای دارد. زیرا این شرکت معتبر بر این باور بوده که نمایشگاه بهترین محل برای بازاریابی و بازارسازی است.

نگین خودرو

نماینده رسمی رنو در ایران نیز در سال گذشته یکی از بهترین غرفه‌ها و شکیل‌ترین آن‌ها را به خود اختصاص داده بود و رنو کولئوس را به بازار ایران معرفی کرد.

کولئوس در همان نمایشگاه تهران 95 مشتریان خود را پیدا کرد و همین تجربه خوب موجب شد تا نگین خودرو برای نمایشگاه امسال نیز به فکر چندین غافلگیری برای بازدید کنندگان این رویداد باشد. در نمایشگاه سال پیش خبر ورود مگان جدید به ایران اعلام شد و البته از رسانه‌ها خواسته شد تا این خبر را اعلام عمومی نکنند اما حالا قرار است این خودروی تازه وارد در نمایشگاه تهران رونمایی شود.

DS

برند لاکچری پژو_ سیتروئن با اینکه قدمت زیادی در ایران ندارد اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته است مخاطبان و علاقمندان پرو پاقرصی را برای خود پیدا کند.

آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی این برند لوکس فرانوسوی در ایران قصد دارد در نمایشگاه امسال از دی اس 7 به صورت رسمی رونمایی کند. این شرکت در سال گذشته توانست مخاطبان زیادی را در غرفه خود جذب کنند و معرف خوبی برای این برند لاگچری لقب گیرد. سال گذشته مدیر عامل دی اس فرانسه نیز در نمایشگاه حاضر بود و به طور مستقیم در جریان فعالیت‌های آرین موتور قرار گرفت. حضور دی اس 5، دی اس6 و رونمایی از دی اس7 می‌تواند غرفه این برند را یکی از بهترین بخش‌ها در این رویداد کند و مشتریان احتمالی زیادی را جذب این خودروساز خوش‌نام کند.

BYD

شرکت کارمانیا همکاری تجاری و رسمی بی.وای.دی چین، در سال گذشته یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه تهران را به خود اختصاص داد و رونمایی‌های جدید این شرکت بسیار حاشیه ساز شد. اما بی.وای.دی که در نمایشگاه مردادماه خودروی مشهد در سال جاری که چند سورپرایز برای بازدیدکنندگان داشت، گویی قرار است در نمایشگاه تهران نیز تجربه جدیدی را به علاقمندان خودرو معرفی کند.

دو محصول S6 و F3 مطمئنا در برنامه معرفی مجدد کارمانیا در نمایشگاه تهران قرار خواهند داشت اما شاید از روی صحبت‌های مدیران این مجموعه بتوان حدس زد که حداقل 2 محصول جدید دیگر نیز در تهران معرفی خواهند شد. یکی از سوپرایز های احتمالی این شرکت خودروساز و باکیفیت چینی برای این نمایشگاه به گفته کارشناسان، بی وای دی تانگ خواهد بود.

ایکاپ

شرکت مشترک پژو _ ایران خودرو برای نمایشگاه تهران سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است. فرانسوی‌ها قصد دارند جدای از محصولات مشترک خود و ایران خودرو که معرفی خواهند شد، چند محصول دیگر از سبد جهانی خود را در ایران معرفی کنند.

پژو 310 فیس لیفت، کراس اوور 3008 و 4008 از محصولاتی هستند که گفته می‌شود به نمایشگاه تهران 96 خواهند آمد.

لوکسژن

یک خودروساز تایوانی که محصولات جدید آن توسط آرمان موتور کویر در ایران صاحب نمایندگی شده و حق ورود به بازار ایران را بدست آورده‌اند، لوکسژن نام دارد. این خودروساز برای اولین بار در نمایشگاه تهران حاضر می‌شود و دو محصول S3 و U6 نخستین محصولات این شرکت برای معرفی به مشتریان ایرانی خواهد بود.

S3 یک سدان متوسط با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان است و U6 نیز به عنوان یک کراس اوور با قیمت حدود 160 میلیون تومان به بازار ایران وارد می‌شوند.

مدیران خودرو

مدیران خودرو که دو برند ام.وی.ام و چری را در ایران تولید و عرضه می‌کند، همچون سال گذشته تصمیم دارد با سورپرایزهای منحصر به فرد ایرانی_چینی خود به نمایشگاه خودرو تهران بیاید و با معرفی و عرضه خودروهای فعلی و جدید خود هر چه بیشتر به رونق تولید و بازار خودرو کشور بیافزاید.

این شرکت در سال جاری دو محصول تیگو7 و آریزو5 توربو را معرفی کرده است و باید دید در نمایشگاه خودرو امسال تهران چه خودروی جدیدی را معرفی و یا رونمایی خواهد کرد.

غایبان نمایشگاه خودروی تهران 96

در بین شرکت‌هایی که در سال گذشته حضور داشتند اما در سال جاری تصمیم به غیبت در این رویداد گرفته‌اند، می‌توان به نام برندهایی همچون هیوندای، بی.ام.و، کیاموتورز، ام جی و میتسوبیشی اشراه کرد.

این امر از سوی نمایندگان برندهای خودرویی در ایران به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش و ناتوانی در وارد کردن خودروهای مورد نظر اتخاذ شده است و این شرکت‌ها از حضور در نمایشگاه خودروی تهران در سال جاری انصراف داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان