قانون جدید مستر کارت؛ خرید بدون نیاز به امضا

امروزه فناوری امنیتی کارت‌های اعتباری موضوع قابل توجهی برای همه کسانی است که از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها اسفاده می‌کنند. اما قانون جدید مستر کارت تغییراتی در در بخش فناوری امنیتی نشان می‌دهد.

قانون جدید مستر کارت؛ خرید بدون نیاز به امضا

امروزه فناوری امنیتی کارت‌های اعتباری موضوع قابل توجهی برای همه کسانی است که از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها اسفاده می‌کنند. اما قانون جدید مستر کارت تغییراتی در در بخش فناوری امنیتی نشان می‌دهد.

فناوری امنیتی کارت‌های اعتباری

در مقایسه با سراسر جهان، استفاده از کارت اعتباری در آمریکا از میزان قابل توجهی برخوردار است؛ این در حالی است که رشد فناوری امنیتی که متناسب با مبزان استفاده آن باشد، بسیار محدود است و موجب کلاهبرداری‌های زیادی می‌شود.

علاوه بر استفاده از تراشه‌های کامپیوتری و رمز (که درصد زیادی از کلاهبرداری‌های مربوط به کارت اعتباری را کاهش داده است)، اکثر صادرکنندگان کارت‌های اعتباری از دارندگان کارت می‌خواهند که در موقع خریدهایشان «امضا» کنند.

در طول چند سال اخیر کارت‌های با تراشه (یا دستگاه تراشه خوان) بیشتر در آمریکا رایج شده است، اما کمک زیادی به جلوگیری از سرقت کارت اعتباری یا کلاهبرداری‌های دیگری که نیازی به حضور فیزیکی کارت ندارد، نمی‌کند. به همین دلیل است که کارت‌ها هم‌زمان به فناوری تراشه و امضا مجهز هستند.

فناوری تراشه و رمز در اروپا رایج است و نیازمند این است که دارنده کارت، رمز کارت خود را برای هر معامله وارد کند و همچنین مطمئن شود که معامله در حضور مستقیم شخص دارنده کارت صورت می‌گیرد. این فرآیند با شرایط موجود در ایالات متحده در تناقض است؛ چرا که در موقع پرداخت، کارت اعتباری شما معمولا چلوی چشم شما نیست؛ خصوصا در رستوران‌ها این اتفاق زیاد به چشم می‌آید.

فناوری امنیتی در قانون جدید مستر کارت

قانون جدید مستر کارت

اخیرا مستر کارت یک قانون افراطی و دور از ذهن راجع به چگونگی انجام شدن پرداخت‌ها اعلام کرده است. قانون جدید مستر کارت به این صورت است که دارندگان مستر کارت در آمریکا و در کانادا از آوریل 2018 در موقع خرید نیازی به ارائه امضای خود ندارند. با توجه به میزان کلاهبرداری‌های اخیر انجام شده، قانون جدید مستر کارت سوال‌های زیادی را در اذهان عمومی به وجود آورده است. طبق اعلامیه:

آیا می‌دانستید که امروزه بیش از 80 درصد از مستر کارت‌ها در محل‌های معامله و خرید، در آمریکا شمالی نیاز به امضا دارنده کارت در گیشه پرداخت قیمت کالا ندارند؟ این عدد می‌تواند تا بعد از آوریل 2018 به 100‍ درصد برسد؛ یعنی زمانی که ما (مستر کارت) برای هیچ‌کدام از خریدهای مشتریان در آمریکا و کانادا که با کارت اعتباری یا دبیت کارت صورت می‌گیرد، دیگر امضا نخواهیم.

ذکر این موضوع برای کاربران محترم مهم است که درجه امنیتی برای کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها همچنان در اولویت مستر کارت است. چیزی که مشتریان را مطمئن می‌کند این است که عدم نیاز به امضا هیچ تاثیری روی امنیت خرید آن‌ها ندارد. شبکه امنیتی و سیستم‌های پیشرفته ما با روش‌های جدید و دیجیتال ترکیب شده‌اند که شامل تراشه‌های کامپیوتری، نشانه‌گذاری، عملیات بیومتریک و پلتفرم‌های دیجیتال می‌شوند و از روش‌های امنیتی بیشتر و جدیدتری برای اثبات هویت مشتریان استفاده می‌کنند.

علل تغییرات چشمگیر مستر کارت

فناوری امنیتی

قطعا فناوری امنیتی کارت‌های اعتباری که مستر کارت آن را لحاظ کرده است تکامل یافته است، تنها کمی تعجب آور است که چرا به این روش تکامل یافته شده است. هدف و اشتیاق مستر کارت در اینجا مشخص است؛ عدم نیاز به امضا، معاملات را سریع‌تر می‌کند و آن‌ها امید دارند که با این ویژگی، دارندگان کارت را به داشتن مستر کارت به جای بقیه کارت‌ها تشویق کنند.

در کل همه افراد می‌خواهند که مراحل خریدشان به سرعت انجام بگیرد؛ این حرکت در بالا بردن امنیت هیچ تاثیری ندارد. در حالی که در کاهش امنیت هم تاثیری ندارد. تمام ماجرای نیاز به به امضا به نظر قدیمی و منسوخ می‌رسد؛ چرا که امضای مشتری در همان لحظه خرید، شناسایی و اثبات نمی‌شود.

اگر شما تا به حال با فروشنده‌ای برای جلوگیری از کلاهبرداری از کارت اعتباری خود برخورد داشته‌اید، متوجه شده‌اید که هیچ‌وقت از شما نمی‌خواهند که به رسید خود نگاه کنید و امضای خود را تایید کنید.  این جریان منسوخ شده است و تنها نمایشی از امنیت است و تاثیر زیادی در جلوگیری از جرایم ندارد. تنها چیزی که در اینجا عجیب است این است که مستر کارت برای فناوری تراشه و رمز که امنیت مشتری را بالا می‌برد، تلاشی نمی‌کند.

اما در آخر، همه چیز به مستر کارت بستگی دارد؛ چون زمانی که هر خطری راجع به کلاهبرداری از کارت‌های اعتباری صورت بگیرد، این مستر کارت است که باید پاسخگو باشد و متضرر می‌شود، نه مشتریان. در این حالت همه چیز به نفع مشتریان است؛ چرا که آن‌ها در معاملاتی که با مستر کارت انجام می‌دهند، مجبور به امضا نیستند و معاملات خود را با سرعت بیشتری و همان امنیت گذشته انجام می‌دهند.

اگر شما هم برای خریدهای بین‌المللی یا سفرهای خارجی خود به یک کارت معتبر و در عین حال با امنیت بالا نیاز دارید، می‌توانید با خدمات صدور ویزا کارت و مستر کارت پیمنت24، به سرعت کارت مورد نیاز خود را سفارش یدهید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان