معرفی خودروهای سال اروپا از ابتدا تاکنون قسمت آخر

تاکنون طی دو قسمت به معرفی خودروهای سال اروپا از سال ۱۹۶۴ پرداخته‌ایم. در قسمت قبلی تا سال ۲۰۰۱ پیش آمدیم و حالا امروز در سومین و آخرین قسمت از این سری مطالب به معرفی خودروهای سال اروپا از سال ۲۰۰۲ تا امسال یعنی ۲۰۱۸ پرداخته و این سری مطالب را به پایان می‌رسانیم.

معرفی خودروهای سال اروپا از ابتدا تاکنون قسمت آخر

تاکنون طی دو قسمت به معرفی خودروهای سال اروپا از سال 1964 پرداخته‌ایم. در قسمت قبلی تا سال 2001 پیش آمدیم و حالا امروز در سومین و آخرین قسمت از این سری مطالب به معرفی خودروهای سال اروپا از سال 2002 تا امسال یعنی 2018 پرداخته و این سری مطالب را به پایان می‌رسانیم.

خودروی سال 2002 اروپا

پژو 307

پژو در سال 2001 هاچ‌بک کامپکت جدید 307 را معرفی نمود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد و بنابراین تعجبی نداشت که به‌عنوان خودروی سال 2002 اروپا انتخاب گردد. پس‌ازاین هاچ‌بک فرانسوی هم به ترتیب رنو لاگونا و فیات استیلو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

خودروی سال 2003 اروپا

رنو مگان

آغاز قرن و بیست و یکم دوران خوبی برای برندهای فرانسوی و ایتالیایی بود به‌نحوی‌که در سال 2003 هم عنوان خودروی سال اروپا به یک خودروی فرانسوی یعنی رنو مگان رسید. در آن سال مزدا 6 و سیتروئن C3 هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

خودروی سال 2004 اروپا

فیات پاندا

فیات پاندا در سال 2004 جا در پای اسلاف پرافتخار خود گذاشته و موفق به دریافت جایزهٔ خودروی سال اروپا شد. این هاچ‌بک کوچک ایتالیایی با شکست رقبای قدرتمند مزدا 3 و فولکس‌واگن گلف که به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند به پیروزی رسید.

خودروی سال 2005 اروپا

تویوتا پریوس

در سال 2001 تویوتا پریوس فاصلهٔ خود تا پیروزی در رقابت خودروی سال اروپا را کاهش داده و خود را به جایگاه سوم رساند اما در سال 2005 نهایتاً توانست به مقام نخست این رقابت‌ها دست پیدا کند. در پس پریوس هم سیتروئن C4 و فورد فوکوس قرار گرفتند.

خودروی سال 2006 اروپا

رنو کلیو

آخرین پیروزی رنو در رقابت‌های خودروی سال در سال 2006 با مدل کلیو به دست آمد. کلیو با اختلافی جزئی نسبت به فولکس‌واگن پاسات که در جایگاه دوم قرار گرفت و آلفارومئو 159 که مقام سوم را به خود اختصاص داد، به این پیروزی دست پیدا کرد.

خودروی سال 2007 اروپا

فورد S-Max

در سال 2007 بار دیگر یک ام‌پی‌وی به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. این خودرو فورد S-Max بود که با 235 امتیاز و اختلافی جزئی به پیروزی رسید درحالی‌که اوپل کورسا با 233 امتیاز در جایگاه دوم و سیتروئن C4 پیکاسو با 222 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفتند.

خودروی سال 2008 اروپا

فیات 500

سرانجام پیروزی‌های فیات در رقابت خودروی سال اروپا در سال 2008 به پایان رسید و این شرکت آخرین پیروزی خود در این رقابت‌ها را با مدل 500 به دست آورد. رقبای اصلی فیات در این سال مزدا 2 و فورد موندئو بودند که به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

خودروی سال 2009 اروپا

اوپل اینسیگنیا

اوپل در سال 2009 با سدان اینسیگنیا برای سومین بار در رقابت خودروی سال اروپا به پیروزی دست پیدا کرد؛ اما اینسیگنیا با اختلاف تنها یک امتیاز نسبت خودروی دوم یعنی فورد فی‌یستا این جایزه را از آن خود کرد درحالی‌که رتبهٔ سوم هم به فولکس‌واگن گلف رسید.

خودروی سال 2010 اروپا

فولکس‌واگن پولو

در سال 2010 یعنی هشت سال پس از پیروزی گلف در رقابت خودروی سال، دومین پیروزی فولکس‌واگن این بار با مدل کوچک‌تر پولو در این رقابت به ثبت رسید. در جایگاه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب تویوتا IQ و اوپل آسترا قرار گرفتند.

خودروی سال 2011 اروپا

نیسان لیف

نیسان لیف اولین خودروی الکتریکی بود که توانست به‌عنوان خودروی سال اروپا دست پیدا کند. این ماشین در سال 2011 به این جایزه رسید درحالی‌که در رتبه‌های بعدی هم به ترتیب خودروهای آلفارومئو جولیتا و اوپل مریوا قرار گرفتند.

خودروی سال 2012 اروپا

شورلت ولت/اوپل آمپرا

پس از خودرویی تمام الکتریکی، یک سال بعد یک خودروی پلاگین‌هیبریدی عنوان خودروی سال اروپا را کسب نمود. این ماشین اوپل آمپرا بود که در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ شورلت ولت محسوب می‌شد و به‌عنوان خودروی سال 2012 اروپا در جایگاهی بالاتر از فولکس‌واگن آپ و فورد فوکوس قرار گرفت.

خودروی سال 2013 اروپا

فولکس‌واگن گلف

در سال 2013 نسل هفتم فولکس‌واگن گلف با بیش از 200 امتیاز اختلاف قاطعانه در جایگاه نخست رقابت خودروی سال اروپا قرار گرفت. بعدازاین هاچ‌بک آلمانی هم خودروهای تویوتا GT86/سوبارو BRZ و ولوو V40 به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

خودروی سال 2014 اروپا

پژو 308

فینالیست‌های رقابت خودروی سال 2014 اروپا را تقریباً خودروهای الکتریکی تشکیل داده بودند اما بااین‌حال از میان آن‌ها پژو 308 توانست به پیروزی دست پیدا کند درحالی‌که رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به دو خودروی الکتریکی یعنی ب‌ام‌و i3 و تسلا مدل S رسید.

خودروی سال 2015 اروپا

فولکس‌واگن پاسات

در دههٔ دوم قرن بیست و یکم فولکس‌واگن عقب‌ماندگی خود در کسب عنوان خودروی سال اروپا را جبران کرد به‌گونه‌ای که پس از مدل‌های پولو و گلف حالا در سال 2015 پاسات هم موفق به دریافت این جایزه شد. در رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب سیتروئن C4 کاکتوس و مرسدس بنز C کلاس قرار گرفتند.

خودروی سال 2016 اروپا

اوپل آسترا

موفقیت‌های اوپل و در رأس آن جنرال موتورز در رقابت خودروی سال اروپا همچنان ادامه داشت به‌نحوی‌که چهار سال پس از پیروزی اوپل آمپرا در این رقابت در سال 2016 اوپل آسترا هم جایزهٔ خودروی سال اروپا را کسب نمود. رتبه‌های دوم و سوم این سال هم به ولوو XC90 و مزدا MX-5 رسید.

خودروی سال 2017 اروپا

پژو 3008

در سال 2017 آلفارومئو جولیا با کسب 296 امتیاز فاصلهٔ کمی تا رسیدن به‌عنوان خودروی سال اروپا داشت اما نهایتاً این پژو 3008 بود که با کسب 319 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. مرسدس بنز E کلاس هم با 197 امتیاز به مقام سوم بسنده کرد.

خودروی سال 2018 اروپا

ولوو XC40

و نهایتاً به آخرین رقابت خودروی سال اروپا رسیدیم که در آن ولوو توانست برای اولین بار به پیروزی دست پیدا کند. سازندهٔ سوئدی برای کراس‌اوور XC40 خود به این عنوان دست یافت درحالی‌که بعد از آن‌هم خودروهای سئات ایبیزا و ب‌ام‌و سری 5 قرار گرفتند.

 

پایان

معرفی خودروهای سال اروپا از ابتدا تاکنون قسمت اول
معرفی خودروهای سال اروپا از ابتدا تاکنون قسمت دوم

منبع: Motor1

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان