آتش‌بازی پورشه پانامرا هیبرید در ۶ پیست مسابقه‌ای

به تازگی این خودروساز مشهور آلمانی خودروی چهار درب الکتریکی شده خود را به ۶ پیست مسابقه‌ای تأیید شده توسط فیا برده و توانسته رکوردهای جدیدی ثبت کند.

آتش‌بازی پورشه پانامرا هیبرید در 6 پیست مسابقه‌ای

یک دهه پیش اگر به ما می‌گفتید که پورشه اقدام به ساخت سدان های هیبریدی خواهد کرد ما واقعاً می‌خندیدم! اما پانامرا توربو S E-Hybrid یک تویوتا پریوس نیست! با یک پورشه طرف هستیم؛ و اگرچه این خودرو بیشترین تمرکز روی پیست را ندارد اما هنوز هم سریع است. بسیار سریع…


به تازگی این خودروساز مشهور آلمانی خودروی چهار درب الکتریکی شده خود را به 6 پیست مسابقه‌ای تأیید شده توسط فیا برده و توانسته رکوردهای جدیدی ثبت کند.


البته رکوردهای ثبت شده به‌طور مطلق نبوده و تنها در کلاس سدان های چهار درب هیبریدی و لوکس شاهد رکوردشکنی پانامرا هستیم.


باید اذعان کرد چند سال پیش تصور چنین عملکردی امکان‌پذیر نبود؛ و البته هنوز هم در مقایسه با برخی کلاس‌های خودرویی همچون هاچبک های دیفرانسیل جلو عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود؛ اما خودروسازان آلمانی بیش از گذشته اقدام به تولید سدان های هیبریدی قدرتمند می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرسدس-ای ام جی GT53 چهار درب جدید اشاره کرد.


اما فعلاً پانامرا توربو S E-Hybrid است که در 6 پیست سریع‌ترین می‌باشد. البته بدانید این پیست‌ها نه در اروپا هستند و نه در آمریکا! رکوردهای یاد شده در پیست بین‌المللی بحرین، پیست یاس مارینای ابوظبی، کیالامی آفریقای جنوبی، بودای هند، دوبی اتودرام و لوسیل قطر ثبت شده‌اند.


واضح است که پورشه رکوردهای متنوعی با محصولات هیبریدی خود ثبت کرده است. برای مثال مدل 918 اسپایدر را در نظر بگیرد که بیش از سه سال رکورددار خودروی تولیدی جاده‌ای در پیست نوربرگ رینگ بود. همچنین خودروی 919 اوو هم رکوردهای جهنم سبز و اسپا را شکسته است.


در پشت فرمان پانامرا توربویی که در پیست های یاد شده حضور داشته راننده توسعه شرکت آقای لارس کرن قرار داشته است. این راننده ماهر در سال 2010 قهرمان کاپ قهرمانی سوپر اسپورت پورشه بوده و اخیراً نیز با خودروی 911 GT2 RS رکورد نوردشلایف را جابجا کرده بود.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان