۱۰ نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید

سفر به خارج از کشور برای اولین بار تجربه ای فوق العاده است. ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر قبل از سفر کاملا آماده نباشید و بدون هیچ اطلاعاتی راهی شوید، ممکن است سفری که از ماه ها قبل اشتیاقش را داشتید خراب شود

10 نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید

سفر به خارج از کشور برای اولین بار

سفر به خارج از کشور برای اولین بار تجربه ای فوق العاده است. ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر قبل از سفر کاملا آماده نباشید و بدون هیچ اطلاعاتی راهی شوید، ممکن است سفری که از ماه ها قبل اشتیاقش را داشتید خراب شود. خوشبختانه امروزه در دنیای دیجیتال و با وجود اینترنت در همه جا، گوگل به بهترین و نزدیکترین دوست ما تبدیل شده است. در ادامه ی مطلب با الی گشت همراه باشید تا چک لیستی از اطلاعات مورد نیاز برای سفر به خارج از کشور برای اولین بار را در اختیارتان قرار دهیم.

سفر به خارج از کشور برای اولین بار

به طور مثال خود من به عنوان مسافر بارها شده که تجربه ی ناخوشایندی را در سفر به مقاصد جدید خارج از کشور تجربه کرده ام، چون هیچ اطلاعاتی درباره ی حمل و نقل، غذاها و نوع پریزهای داخلی برای شارژ تلفن همراهم نداشته ام! به همین دلیل همیشه قبل از سفر در مورد مقصدی که می خواهم برای اولین بار به آن سفر کنم، جستجو می کنم تا سفری آگاهانه و بدون هیچ مشکلی داشته باشم.

1- مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا

وقتی قصد سفر به خارج از کشور برای اولین بار دارید، باید پیش از هر چیزی ببینید که برای دریافت ویزا به چه مدارکی نیاز دارید و اینکه آیا می توانید ویزا دریافت کنید یا خیر. ایرانی ها برای سفر به بعضی از کشورها نیاز به ویزا ندارند و بعضی دیگر نیز ویزای بدو ورود صادر می کنند. همچنین برای برنامه ریزی زمان سفر باید بدانید که مدت زمان صدور ویزا چقدر است.

سفر و مطالبی که باید بدانیم

2- نرخ تبدیل ارز در مقصد سفر چقدر است

همانطور که می دانید نرخ تبدیل ارز به طور مداوم در حال نوسان می باشد. با اطلاع یافتن از نرخ تبدیل ارز در مقصد سفرتان می توانید از پرداخت هزینه ی اضافی خودداری کنید و ارز را با بهترین نرخ تبدیل کنید.

تبدیل نرخ ارز در سفر به خارج از کشور برای اولین بار

3- تعطیلات رسمی در مقصد سفرتان چه زمانی است

در سفر به خارج از کشور برای اولین بار فراموش نکنید که حتما زمان تعطیلات رسمی را چک کنید؛ به طور مثال در برخی کشورها تمام اماکن گردشگری مثل موزه ها تعطیل هستند. همچنین از جشن های ملی و یا فرهنگی مطلع می شوید.

تعطیلات رسمی در کشورهای خارجی

4- در سفر به خارج از کشور برای اولین بار از نحوه ی انعام دادن مطلع شوید

در کشورهای خارجی معمولا مرسوم است که به پیش خدمت های رستوران، هتل و افرادی که خدمات ارائه می دهند انعام داده شود.

انعام دادن

5- آگاهی یافتن از آداب و رسوم و سنت ها

در سفر به خارج از کشور برای اولین بار حتما از آداب و رسوم و سنت های مقصد سفرتان مطلع شوید. مردم نقاط مختلف دنیا فرهنگ و سنت های به خصوص خود را دارند و روی آن ها حساس هستند. ممکن است چیزی که از نظر ما موردی ندارد برای مردم کشورهای دیگر توهین آمیز و بی احترامی تلقی شود. پس حتما اطلاعات مورد نیاز در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشوری که به آن سفر می کنید را جستجو کنید تا ناخواسته موجب ناراحتی مردم محلی نشوید.

فرهنگ مردم کشورهای دیگر

6- آب و هوای کشوری که به آن سفر می کنید چگونه است

جستجو پیش از سفر در مورد آب و هوا و اقلیم کشوری که به آن سفر می کنید به برنامه ریزی سفر و جاهایی که می توانید دیدن کنید کمک می کند. همچنین با اطلاع داشتن از آب و هوا می توانید لباس های مورد نیازتان را با خیال راحت تر انتخاب کنید.

آب و هوای کشوری که برای اولین بار به آن سفر میکنید

7- لباس مناسب در کشوری که به آن سفر می‌ کنید

وقتی برای اولین بار به کشور دیگری سفر می کنید حتما از نوع پوشش مردم و تفاوت های فرهنگی آن ها با خود مطلع شوید. قبل از اینکه چمدانتان را ببندید حتما در گوگل از سبک لباس پوشیدن مطلع شوید و بعد لباس های مورد نیازتان را جمع کنید.

لباس مناسب برای سفر انتخاب کنید

8- نوع پریز برقی که در کشور مقصد سفرتان استفاده می‌شود را جستجو کنید

اگر برای اولین بار است که به خارج از کشور سفر می کنید ممکن است از با دیدن پریز برق متفاوت متعجب شوید. اما بهتر است بدانید که در کشورهای دیگر حداقل 15 نوع پریز برق متفاوت وجود دارد. بنابراین می توانید در مرورگر گوگل نوع پریز برق مورد استفاده در مقصد سفرتان را جستجو کنید و یا اینکه می توانید آداپتور جهانی تهیه کنید تا در همه ی سفرها با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پریز مورد استفاده در کشوری که به ان سفر می کنید

9- برای بازدید از جاذبه های گردشگری در مورد نحوه ی تهیه ی بلیط ورودی در گوگل جستجو کنید

قبل از سفر بهتر است که در مورد نحوه ی تهیه بلیط سایت های تاریخی و یا اماکن تفریحی اطلاعالات لازم را به دست بیاورید، چون بعضی از جاذبه های گردشگری متقاضی زیاد دارند و ممکن حین مراجعه ی حضوری با صف های طولانی و مشکلاتی از این قبیل مواجه شوید.

چگونه بلیط ورودی سایت های گردشگری را تهیه کنیم

10- از نحوه ی حمل و نقل عمومی مطلع شوید

قبل از سفر باید در مورد وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیک ترین ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو به هتل آگاهی پیدا کنید. همچنین در بعضی از کشورهای اجاره ی خودرو و موتور مناسب تر از تردد با تاکسی است.

سفر به خارج از کشور برای اولین بار کمی استرس زا است و به همین دلیل ممکن است به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و عدم شناخت مقصد سفر و فرهنگ مردم آن با مشکلاتی ناراحت کننده مواجه شویم. به همین دلیل بهترین راه این است وقتی مقصد سفر را انتخاب کردیم ابتدا در مورد مقصد سفر و نکات مهمی که در بالا عنوان کردیم جستجو کنید. سفر به خارج از کشور برای اولین بار باید با آگاهی کامل از مقصد صورت گیرد تا وقتی به مقصد رسیدیم از تفاوت های فرهنگی و مسائل دیگر شگفت زده نشویم.

این امر کمک می کند تا در تجربه ی سفر به خارج از کشور برای اولین بار خاطرات خوش و فراموش نشدنی را در ذهنمان به ثبت برسانیم.

حمل و نقل در کشوری که برای دفعه ی اول به آن سفر می کنید

سفر به خارج از کشور برای اولین بار کمی استرس زا است و به همین دلیل ممکن است به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و عدم شناخت مقصد سفر و فرهنگ مردم آن با مشکلاتی ناراحت کننده مواجه شویم. به همین دلیل بهترین راه این است وقتی مقصد سفر را انتخاب کردیم ابتدا در مورد مقصد سفر و نکات مهمی که در بالا عنوان کردیم جستجو کنید. سفر به خارج از کشور برای اولین بار باید با آگاهی کامل از مقصد صورت گیرد تا وقتی به مقصد رسیدیم از تفاوت های فرهنگی و مسائل دیگر شگفت زده نشویم. این امر کمک می کند تا در تجربه ی سفر به خارج از کشور برای اولین بار خاطرات خوش و فراموش نشدنی را در ذهنمان به ثبت برسانیم.

منبع: travelandleisure

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان