درنگ :کسانی که حیوان خانگی دارند و این حیوان یک سگ است به خوبی می‌دانند که این حیوانات نوع خاصی از انسانیت را در وجودشان دارند. آن‌ها برای همیشه محبت‎های شما را در ذهنشان نگه می‎دارند و به همین دلیل هر روز بیشتر عاشق شما می‏شوند. حتی به راحتی می‎توان گفت آن‌ها به خوبی روز خوب و بد شما را هم درک می‎کنند. این حیوانات اما رفتاری دارند که برای همه عجیب است و آن هم تکان دادن سرش به شکلی که در عکس زیر می‏بینید است.


معنی این کار دقیقا چیست؟ چندین توضیح برای این موضوع وجود دارد، مطمئنا این حرکت باید دلیلی داشته باشد.

گوش سگ‌ها عضوی بسیار حساس از بدنشان است و توان شنیدن فرکانس‌هایی که انسان‌ها توان شنیدن آن را ندارند را دارد. در نتیجه تغییر موقعیت سرشان باعث می‏شود دنیا برایشان تغییر کند و صداهای منحصر به فرد دیگری را بشنوند. با انجام دادن این کار (کج کردن سر) گوش آن‌ها از صورتشان دور می‏شود و در نتیجه قسمت بیرونی روی قسمت داخلی که با آن می‏شنوند نمی‏افتد و به همین دلیل صدا را بهتر می‏شنوند.

از گذشته این تصور وجود دارد که سگ‎ها حس بویایی فوق‎العاده‎‌ای دارند، اما فقط این نیست. این حیوانات حس شنوایی بی‎نظیری هم دارند. وقتی سرشان را تکان داده و کج می‏کنند، گوششان زاویه‎ای متفاوت پیدا می‏کند و صدا را بهتر هم می‏شنوند.

اما از آنجایی که عمدتا این کار زمانی انجام می‏شود که صاحبان آن‌ها موضوعی لذت‎بخش برای سگ‎ها را با آن‌ها در میان می‎گذارند، وقتی آن‌ها برای فهمیدن دقیق موضوع سرشان را کج می‏کنند صاحبانشان از این کار به وجد می‏آیند.