کره‌جنوبی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره شمالی را بررسی می‌کند

منابع دولتی کره‌جنوبی اعلام کردند، سئول در حال بررسی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره‌شمالی در گزارش سالانه دفاعی خود است که قرار است اواخر سال جاری میلادی منتشر شود.

کره‌جنوبی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره شمالی را بررسی می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اقدام در راستای توافق آوریل و در نشست رهبران دو کره به منظور توقف تمامی اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و تلاش برای کاهش تنش‌ها و در نهایت از میان برداشتن خطر جنگ صورت می گیرد.

یکی از منابع دولتی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگر مقام‌های دولت سئول درباره اقداماتی در جهت توقف رفتارهای خصمانه رایزنی کنند، توصیف دشمن درباره ارتش کره شمالی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: ما از واژه یا عبارتی به غیر از "دشمن" برای تهدید ارتش کره شمالی استفاده می‌کنیم.

در گزارش سالانه دفاعی 2016 کره جنوبی آمده که تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی نظیر تسلیحات اتمی و موشکی، حملات سایبری و تهدیدهای تروریستی، بزرگترین تهدید برای امنیت کره جنوبی است و تا مادامی که این تهدیدها ادامه داشته باشند، دولت کره شمالی و ارتش آن دشمن هستند.

برخی از ناظران می‌گویند که سئول در حال بررسی حذف واژه دشمن برای خطاب قرار دادن و توصیف ارتش کره شمالی است و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نشانه‌هایی از کاهش تهدیدها از سوی این کشور دیده می‌شود.

نخستین بار در گزارش سالانه دفاعی 1995 کره جنوبی بود که از واژه "دشمن اصلی"‌ برای توصیف ارتش کره شمالی استفاده شد؛ پس از آنکه یکی از مقام‌های پیونگ یانگ تهدید کرد سئول را به دریای شعله‌ور تبدیل می‌کند. در گزارش 2004 نیز عبارت "تهدید مستقیم نظامی" استفاده شد.

در گزارش 2010 نیز کره جنوبی پس از آن این واژه را به کار برد که 46 دریانوردش در جریان حمله توپخانه‌ای مارس همان سال از سوی کره شمالی به یک ناوچه کره جنوبی کشته شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر