تفاوت بین مدیتیشن و یوگا چیست؟

امروزه همه افراد از لزوم توجه به آرامش ذهنی در زندگی صحبت می کنند. یوگا و مدیتیشن (مراقبه) دو فعالیت پرطرفدار هستند که می توانند باعث آرامش و تمرکز روحی افراد شوند. اما تفاوت بین یوگا و مدیتیشن چیست؟

یوگا و مدیتیشن (مراقبه) در حال حاضر آخرین روش هایی هستند که در این دنیای امروز برای حفظ یک زندگی سالم و صلح آمیز استفاده می شوند. با یوگا و مدیتیشن شرایطی برای انسان فراهم می شود که به تعادل ذهن و مکانیسم های پنهان زندگی برسد. بنابراین، یوگا و مدیتیشن برای ارتقای شرایط زندگی به اندازه هم مهم هستند. بنابراین هر دو این فعالیت ها را جدی بگیرید، زیرا نتیجه کلی بستگی به شدت یوگا و مدیتیشن دارد. اما هنوز تفاوت های مشخصی میان یوگا و مدیتیشن وجود دارد.

تفاوت یوگا و مدیتیشن

 

فرق یوگا و مدیتیشن (مراقبه) چیست؟

یوگا اساسا یک فعالیت است که به شدت به حفظ سلامت جسمی و صلح روحی کمک می کند. برخی از واقعیت های محبوب که مربوط به یوگا هستند عبارتند از تناسب اندام، ایمنی و انرژی بیشتر، کاهش وزن و کاهش استرس. این نیز می تواند به عنوان ترکیبی از تمرینات و حرکات مختلف در نظر گرفته شود. قبل از تمرین یوگا، توصیه می شود از مربیان با تجربه یوگا استفاده کنید. افرادی که ترجیح می دهند یوگا را انجام دهند، قادرند بدن سالم و تناسب آن را حفظ کنند. یوگا اندام مختلف بدن را هدف قرار می دهد که بخش های مختلف بدن و سلامت را هدف قرار می دهند. بسیاری از بیماری ها مانند سوء هاضمه، یبوست، چاقی، خستگی می توانند با انجام سری خاصی از یوگا درمان شوند.

فرق یوگا و مدیتیشن

اما در مدیتیشن، هیچ تمرینی یا حرکات فیزیکی گنجانده نشده است. فرد فقط در یک مکان خاص نشسته و بر خط جریان انرژی در بدن متمرکز است. اساسا، مدیتیشن به عنوان بخشی از یوگا محسوب می شود که عمدتا پس از تمرین یوگا انجام می شود. پس از یوگا بدن با ارتعاش کامل است، به منظور کاهش این ارتعاشات و دستیابی به شرایط پایدار در ذهن و بدن، مدیتیشن بسیار مورد توجه است. مدیتیشن در ارتقاء اعتماد به نفس و بهبود سیستم تنفس کلی کمک می کند.

مشکلات فشار خون با انجام فعالیت های مدیتیشن بسیار کاهش می یابد. برای به دست آوردن بهترین مزایا، به شدت توصیه می شود که هر دو فعالیت را با هم انجام دهید. وقتی یوگا و مدیتیشن با یکدیگر انجام می شود، مزایای بسیاری دیده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان