افزایش خطر سرطان سینه با کمبود ویتامین D

مطالعات جدیدی نشان می دهند که کمبود ویتامین D در زنان بالای ۴۰ سال و بعد از یائسگی، خطر ابتلا به سرطان سینه را در آن ها افزایش خواهد داد.

در سرتاسر جهان، سرطان سینه شایع ترین شکل سرطان در زنان است. حدود 12.4 درصد زنان در معرض ابتلا به سرطان سینه آن را به درستی تشخیص خواهند داد. تحقیقات جدید نشان می دهند که کمبود ویتامین D باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه خواهد شد.

 

تست ویتامین D

 

ارتباط ویتامین D و سرطان سینه

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی زنان، محققان به این نتیجه رسیدند که  زنان با بالاترین میزان ویتامین D در بدن خود، خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به افرادی با کمترین میزان ویتامین D کاهش داده اند. اکنون محققان دانشگاه ایالتی سائو پائولو برزیل پس از تجزیه و تحلیل داده های پزشکی 627 زن برزیلی در سن 45 تا 75 سالگی، نتیجه مشابهی دریافت کرده اند.

 

 
توقف احتمالی سلول های سرطانی با ویتامین D

برای مشخص شدن ارتباط بین سطح ویتامین D در بدن زنان و خطر ابتلا به سرطان سینه، آزمایشاتی روی دو گروه از زنان شامل 209 نفر مبتلا به سرطان سینه و 418 زن بدون سرطان انجام گردید. 

محققان در مقایسه اطلاعات پزشکی که از دو گروه زنان جمع آوری شد، دریافتند که در زمان تشخیص، زنان مبتلا به سرطان سینه دارای ویتامین D کم و یا بسیار پایین سرم (خون) در مقایسه با همتایان بدون سرطان خود بوده اند. همچنین تعداد بیشتری از زنان که سرطان سینه داشتند، شاخص توده بدنی بالا (BMI) یا چاقی در مقایسه با شرکت کنندگان بدون سرطان داشتند.

در نهایت و با انجام تجزیه و تحلیل، آنها نتیجه گرفتند که زنان مبتلا به سرطان سینه 1.5 برابر بیشتر از زنان بدون سرطان دارای کمبود ویتامین D بوده اند. سطوح مناسب ویتامین D در سیستم بدن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند و مانع تکثیر سلول ها شود. اگر چه مقالات منتشر شده درباره مزایای ویتامین D در سرطان سینه متناقض است، اما این مطالعه و دیگر مطالعات نشان می دهد که سطح بالاتری از ویتامین D در بدن با کاهش است خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان