آیا امام حسین(ع) دختری بنام رقیه(س) داشتند؟

۱- بنابرنقل معتبر تاریخی فرزندان حسین(ع) ده تن بودند؛ شش پسر و چهار دختر. سه تن از پسران وی علی نام داشته‎اند و محمد و عبدالله و جعفر

آیا امام حسین(ع) دختری بنام رقیه(س) داشتند؟

1- بنابرنقل معتبر تاریخی فرزندان حسین(ع) ده تن بودند؛ شش پسر و چهار دختر. سه تن از پسران وی علی نام داشته‎اند و محمد و عبدالله و جعفر. علی اکبر در کربلا در برابر پدر جنگید و شهید شد و علی اصغر وعبدالله رضیع نیز با پدر شهید شدند. دختران امام عبارت از زینب و سکینه و فاطمه کبری و فاطمه صغری (رقیه) بودند. غیر از امام سجّاد (ع) و جعفر بن الحسین (ع) تمام فرزندان ذکور امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسیدند.

2- شهرت حکایت جانسوز شهادت رقیه (س) به خاطر سن اندک و دیدار او با سر مبارک ابا عبد الله الحسین درکاخ یزید و ماجرای خواب دیدن پدر و شهادت غریبانه در غربت و کراماتی که از وی دیده شده مورد توجه همگان است. به برکت حضور رقیه در قلب حکومت امویان، راه گم کردگان طریق ولایت به سمت اهل بیت هدایت می شوند. آن شهیده خردسال همانند مشعلی است که انسان های سرگردان را نجات می دهد. همچنین از اثرات وجودی حضرت رقیه (س) کم اثر شدن جنایاتی بود که معاویه ملعون در حق اسلام انجام داد؛ زیرا مرقد آن شهیده تبدیل به مرکزی برای تبلیغ شیعیان شد.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان