جا افتاده ترین طرز تهیه “جوجه کباب” با فنون رستورانی

بال های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه به آن بماند از سینه جدا می کنیم و سینه را نیز از طرف استخوان جدا می نمائیم. دستور پخت “جوجه کباب” خوشمزه و لذیذ را در آشپزخانه نمناک یاد بگیرید.

جا افتاده ترین طرز تهیه “جوجه کباب” با فنون رستورانی

مواد لازم برای درست کردن جوجه کباب

  • جوجه 750 گرم الی 1 کیلو گرم
  • آبلیمو 2 قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل و زعفران حل شده (یا پاپریکا)
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طعم بی نظیر جوجه کباب

نحوه آماده سازی و درست کردن جوجه کباب

طرز درست کردن و مهیا نمودن جوجه کباب

 وزن صحیح جهت برگزیدن جوجه کباب از 750 گرم تا یک کیلو گرم است و این اندازه کباب جهت مصرف دو نفر معمولا کفایت میکند . جوجه را پس از شستن و پاک کردن حسابی خشک می کنیم و آنرا بطریق زیر خرد می نمائیم .

طریقه خردن کردن جوجه ها برای جوجه کباب خوشمزه

بال های جوجه را به طوری که کمی از گوشت سینه به آن بماند از سینه جدا می کنیم و سینه را نیز از طرف استخوان جدا می نمائیم ( می توانیم سینه را با استخوان از وسط دو نیم کنیم ) . بعد رانها را از استخوان پشت جدا کرده و ماهیچه را هم از ران جدا می نمائیم. سپس به نسبت هر یک جوجه 2 قاشق روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل و زعفران حل شده یا پایکارا مخلوط می نمائیم و جوجه را 4 تا 5 ساعت در این سس می خوابانیم.

نحوه پخت جوجه کباب

جوجه کباب به سبک رستوران ها

به سیخ کشیدن جوجه ها برای جوجه کبابی خوشمزه

بعد قطعات جوجه را سیخ می کشیم.به طوریکه ران ها و ماهیچه به یک سیخ و بال ها و گردن به سیخ دیگر و سینه ها به سیخ سوم باشند. ابتدا سیخ های ران وبال را روی آتش یکنواخت می گذاریم و کمی آتش را باد می زنیم و سیخ ها را پشت و رو می کنیم سپس از سس روغن زیتون و آب لیمو به آنها می دهیم و کمی که برشته شد سیخ های سینه را روی اتش قرار می دهیم( چون گوشت سینه لطیف تر است کمی دیرتر روی آتش گذاشته شود) وقتی قطعات جوجه طلائی و برشته شد.

درست کردن جوجه خوشمزه

چگونه یک جوجه کباب خوش مزه درست کنم ؟

(و در طول مدت برشته شدن بایدمرتب از سس روغن زیتون و آبلیمو روی آن بدهیم) کباب ها را منظم به طوری که قطعات آن مشخص باشد در دیس می چینیم و اطراف آنرا با جعفری تزئین می کنیم و تا قبل از سرد شدن سرو می کنیم.

طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب خوشمزه و مخصوص پذیرایی های شیک

نکته های مهم جوجه کباب

برش مرغ ها را جوری انجام بدید که نه خیلی کوچ باشند و اینکه خیلی بزرگ هم نباشد و ابتدای قطعه قطعه کردن چربی را از مرغ جدا کنید.

اولین نکته رو اختصاص میدیم به اصل قضیه یعنی آب لیمو و نمک که زیادی زدن اون به جوجه باعث سفت شدن میشه و این بخوایم کم بزنیم یا اون رو حذف کنیم یک جوجه بی مزه رو داریم مهیا می کنیم.

به جای اینکه زعفران را به همه ی مواد جوجه کباب بزنید که تمامی مواد بوی زعفران و طعم اون رو بگیرند بهتره که قبل از این کار بهتر است ابتدا جلو تر از اینکه هر چیزی به جوجه بزنید بگذارید که یک ساعت در داخل زعفران دم کرده بمونه.

آموزش درست کردن جوجه کباب

شکل نهایی و آماده شده ی غذایی فوق العاده خوشمزه جوجه کباب

نکات تکمیلی در مورد جوجه کباب

جوجه کباب جزو انواع کباب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد .
جوجه کباب را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه به سبک رستوران ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان