آنا اسکیمانی کیست؟ با او بیشتر آشنا شوید

آنا اسکیمانی اولین ایرانی تباری است که به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کرده. او ریشه ایرانی خود را پنهان نکرده و در دوران دانشگاه عضو انجمن دانشجویان ایرانی بوده است.

برترین ها: آنا اسکیمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی است که به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است. اسکیمانی 28 ساله در اورلاندو و از پدر و مادری ایرانی متولد شده است. والدین آنا سال‌ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

در صفحه شخصی اسکیمانی بیوگرافی کوتاهی از زندگی او بیان شده است. در این بیوگرافی گفته شده پدرش در دوران تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی برق دانشگاه یو سی اف، همزمان به شغل پیش خدمتی در یک رستووران مشغول بوده.

پدر او آخر هفته‌ها به عنوان نماینده خدمات مشتریان والت دیزنی کار میکرده. همزمان با پدراو، مادرش در یک رستوران فست فود شغلی با درآمد بسیار پایین داشته. آنا و خواهر دو قلوی او آیدا و بردار بزرگتر آن‌ها، آریا شب‌ها در تمیز کردن فست فود به مادرشان کمک میکردند.

مادر آنا اسکیمانی در سال 2004 در اثر سرطان جان خود را از دست داده در حالی که آنا 13 سال داشته است.

ورود بانوی 28 ساله ایرانی به مجلس ایالتی آمریکا/ آنا اسکیمانی کیست؟

اسکیمانی یکی از اعضای سازمان دانشجویان ایرانی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه UCF بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاهدر سال 2015 آغاز کرده. همزمان در رشته مطالعات جنسیتی نیز مدرک دانشگاهی دریافت کرده است.

او در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته امور عمومی در دانشگاه UCF است و به عنوان استادیار نیز تدریس میکند.

آنا در اولین واکنش به پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد: ما با هم تاریخ را ساختیم. ما نه تنها وضعیت موجود در مجلس نمایندگان را به چالش کشیدیم بلکه اولین ایرانی آمریکایی را برای تصدی گری یک مقام عالی در فلوریدا انتخاب کردیم.

کیا همدانچی کاندیدای حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا و شیرین قربانی کاندیدای همین حزب در ایالت یوتا نیز از جمله ایرانی- آمریکایی های بودند که در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان عرصه را به رقبای جمهوری خواه خود واگذار کردند.

خانم اسکیمانی با افتخار از ایرانی - آمریکایی بودن خود می‌گوید. ایرانی - آمریکایی‌ها وقتی که برای انتخابات نامزد می‌شوند، کمتر بخش ایرانی هویت خود را هویدا می‌کنند.

در گفت‌وگویی که چند ساعت بعد از انتشار خبر پیروزی با او داشتم از او پرسیدم که :

چه چیز باعث شد در این دوره پرتنش از روابط ایران و آمریکا او تبار ایرانی‌اش را پنهان نکند.

"به نظرم خیلی مهم است که نامزدها نشان دهند اصیل و صادقند." او می‌گوید که اصلا به این نتیجه نرسیده که باید بخشی از هویتش را پنهان کند: "ایرانی - آمریکایی بودن بخش بزرگی از هویت من است."

"مادرم همیشه دقت می کرد که ما هویت خودمان را بشناسیم و نوروز را هم جشن بگیریم. من همیشه به هویت ایرانی‌ام مفتخر بودم و همیشه این بخش از هویتم را به دوستان آمریکایی‌ام نشان می‌دادم."

خانم اسکیمانی وقتی که سیزده ساله بوده، مادرش را به خاطر ابتلا به سرطان از دست داده است. او می‌گوید که هنوز گردنبند مادرش با نشان فروهر را به گردن می‌اندازد.

ورود بانوی 28 ساله ایرانی به مجلس ایالتی آمریکا/ آنا اسکیمانی کیست؟

او می‌گوید که ایرانی‌تبارها باید به جنبه ایرانی هویتشان افتخار کنند تا «داغی که با ایرانی بودن پیوند خورده را از بین ببریم.»

خانم اسکیمانی می‌گوید: «وقتی من می‌توانم با افتخار بگویم که ایرانی - آمریکایی هستم و نخستین ایرانی آمریکایی هستم که در فلوریدا به یک مقام انتخابی رسیده‌ام، باید این کار را بکنم تا به بقیه هم کمک کنم که بقیه اعضای جامعه ایرانی هم چنین کنند و به ایرانی بودن خود مفتخر باشند.»

آموزش مسائل جنسی

رشد او در خانوادهای ایرانی - آمریکایی، بدون حضور مادر سبب شد که او در نوجوانی درباره روابط جنسی کمتر بداند. برای همین مجبور شد که خودش دست به کار شود و به دنبال گروه‌هایی بگردد که می‌توانستند در این باره او را راهنمایی کنند.

«هجده سالم که بود با نهاد پلند پرنت‌هود آشنا شدم و آنها به سوال‌هایم جواب دادند.» پلند پرنت‌هود یک سازمان غیرانتفاعی است که در زمینه روابط جنسی به مردم کمک می‌کند.

این نهاد به دلیل اینکه سقط جنین را به رسمیت می‌شناسد مخالفان بسیاری نزد محافظه‌کاران آمریکایی دارد.

فلوریدا یکی از ایالت‌های محافظه‌کار آمریکا به حساب می‌آید که در این انتخابات هم فرماندار و سناتور محافظه‌کار را به دموکرات ها ترجیح داد. در این فضا خانم اسکیمانی درباره کاری که برای پلند پرنت‌هود انجام داده هم با افتخار صحبت می‌کند.

او می‌گوید که در دوره دانشگاه کم کم به مسائل زنان، از جمله زنان ایرانی علاقه‌مند شد و شش سال برای این سازمان غیرانتفاعی کار کرد.

خانم اسکیمانی در دوره کارشناسی، علوم سیاسی و مطالعات زنان خوانده و در دوره کارشناسی ارشد، مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت دولتی. او دانشجوی دوره دکتری است و در یکی از دانشگاه‌های فلوریدا تدریس می‌کند.

قدم بعدی

یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان مجلس ایالتی، تصویب بودجه ایالت است که در مورد فلوریدا بودجه‌ای 89 میلیارد دلاری است.

بخش عمده این بودجه برای آموزش، بهداشت، نیروهای امدادی و مسائل محیط زیستی خرج می‌شود: «یکی از نکات مهم برای ما این است که برای آموزش و پرورش، بهداشت و محیط زیست خرج کنیم.»

او می‌گوید که می‌خواهد تمام توان خود را بگذارد تا در دوره دوساله نمایندگی‌اش بتواند به مردم ایالت فلوریدا کمک کند: «بعد از آن فکر می‌کنم که می‌خواهم چه کنم و آیا می‌خواهم به سیاست در سطح ملی رو بیاورم یا نه.»

ورود بانوی 28 ساله ایرانی به مجلس ایالتی آمریکا/ آنا اسکیمانی کیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان