ماهان شبکه ایرانیان

خاموشی در اختتامیه هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب رابطه عمیقی با هنرمندان سایر کشورها برقرار کرده است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد: رابطه عمیقی میان هنر انقلاب با هنر و هنرمندان سایر کشورها در حال شکل گیری و رشد است.

هنر انقلاب رابطه عمیقی با هنرمندان سایر کشورها برقرار کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که عصر جمعه در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی عنوان کرد: در میان اعمال صالح برخی اعمال رنگ و بوی بیشتری دارند و درخشش بیشتری از خود بر جای می گذارند مانند نماز و جهاد. انقلاب اسلامی ما نیز نتیجه جهاد و شهادت حق جویان در طول تاریخ بوده است. آنها که درکش کرده اند و حتی آنها که درکش نکرده اند بر بلندای آن اصرار دارند.

وی افزود: درس هایی که انقلاب اسلامی به ما داده است و بر محیط و جغرافیای امروز منطقه تاثیر می گذارد و ما شاهدیم که چگونه انقلاب توانسته قلب ها را به خود جلب کند و بدرخشد. مقاومت در یمن، سوریه، لبنان و دشمنی روزافزون دشمنان نشان از همین مسئله دارد.

خاموشی ادامه داد: اتفاقی که امروز در حوزه هنر انقلاب اسلامی و به منظور تقدیر از خالقان آثار آن رخ داه است بسیار مبارک است. شاهدیم که آثار قلمی دفاع مقدس تا چه اندازه در میان مردم مخاطب دارد. در حوزه شعر نیز همه اذعان داریم که شعر انقلاب جزو پررونق ترین گونه های ادبی این روزگار است. سینمای دفاع مقدس نیز در زمره پرطرفدارترین گونه های سینمای کشور بوده و در سایر هنرها نیز وضع به همین شکل است. امیدواریم تکیه بر توزیع و ترویج این هنر در شاخه شاخه آن بتواند موجبات پیشرفت آن را بیش از پیش فراهم کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: امروز رابطه عمیقی در حال شکل گیری میان هنر انقلاب و هنرمندان در سایر کشور ها است. من در سفر خودم به لبنان شاهد بودیم که حزب الله چه میزان از آثار قلمی ما در حوزه انقلاب اسلامی استقبال کرده و حتی خواستار آموزش هنرمندان لبنانی برای خلق چنین آثاری هستند.

در ادامه این مراسم از خانواده مرحوم سعید کشن فلاح، حمید سبزواری و احمد عزیزی تجلیل شد.

در بخش دیگری از این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به رونق ادبیات و هنر انقلاب در سال 95 عنوان کرد: هنرمندانمان و درخشش آنها نه تنها آینده روشن راه هنر انقلاب را نشان داد بلکه استانداردهای هنری کشور را نیز ارتقا داد. همچنین اقبال به ادبیات و هنر انقلاب در سال گذشته در خارج از ایران نشان داد آنچه از فطرت انسان برخیزد بر دل نیز می نشیند.

مومنی افزود: هر کار مفید و ارزشمندی که در زمینه هنر انقلاب اسلامی منتشر و اکران شده است مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است و ایشان در واقع در زمره نخستین کسانی بوده اند که صاحب اثر را تشویق کرده اند. به عنوان مثال چند سال قبل که یک هنرمند موسیقی دست رد بر سینه زیاده خواهی بیگانگان زد ایشان از دفترشان خواستند طی تماس با این هنرمند از جانب ایشان ابلاغ کنند که به عنوان یک ایرانی از وی به خاطر عزتمند کردن کشور تشکر می کند. 

رئیس حوزه هنری در ادامه با اشاره به مراسم انتخاب چهره سال هنر انقلاب گفت: انتخاب ما در این زمینه یک انتخاب نخبگانی بدون سر و صدا و آبروریزی های رایج بوده است. دوستان ما در حوزه هنری ابتدا 25 هنرمند فعال انقلاب اسلامی در سال گذشته را رصد و در شورای سیاستگذاری این اسامی به 14 نفر منتهی شد که یکی از آنها به دلیل اینکه از مدیران حوزه بود از حضور در داوری انصراف داد. اسامی 13 نفر باقیمانده برای حدود 60 نفر از هنرمندان، اساتید، اهالی رسانه و ... ارسال شد و در نهایت کاندیداهای فعلی از میان آنها انتخاب شدند.

به گفته مومنی، محمدرضا بایرامی، ابراهیم حاتمی کیا، حمید حسام، سید محمود رضوی، حسن روح الامین، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی زاده، نادر طالب زاده، ابوالقاسم طالبی، فرهاد عظیما، محمدرضا مهدویان، مهدی نقویان و محمدرضا برزی این 13 نفر را تشکیل داده که با شاخص هایی از جمله اثرگذاری در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی تاثیرگذاری و جریان سازی مورد داوری قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان