وزارت صنعت افزایش قیمت را نپذیرفت اما بعضی خودروها ۵ درصد زیر قیمت بازار خواهند بود

رضا رحمانی، وزیر صنعت امروز در مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن به خبرنگاران گفت که برنامه‌ی این وزارت خانه پایین آوردن قیمت هاست و برای این کار باید تولید خودرو افزایش پیدا کند

رضا رحمانی، وزیر صنعت امروز در مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن به خبرنگاران گفت که برنامه‌ی این وزارت خانه پایین آوردن قیمت هاست و برای این کار باید تولید خودرو افزایش پیدا کند.
به گفته ی رحمانی قیمت ارتباط مستقیمی با تولید دارد و اگر طبق برنامه بتوانیم تولید را افزایش دهیم، عرضه زیاد خواهد شد و تقاضا را پاسخگو باشد و قیمت پایین بیاید.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وزیر صنعت ادامه داد قیمت گذاری خودرو در ایران شامل دو بخش است، خودروهای مشمول قیمت‌گذاری و خودروهایی که مشمول نبودند. خودروسازان باید خودروهایی را که مشمول قیمت گذاری نیستند را در حاشه بازار به قیمت 5 درصد پایین تر از نرخ بازار عرضه کنند. به این ترتیب هم رانت دلالی از بین می رود و هم ضمن کاهش قیمت ها شاهد قیمت های متعادل تری هم خواهیم بود.
رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که قیمت خودروهای مشمول کی توسط شورای رقابت تعیین می شود گفت کارهای کارشناسی این مساله انجام شده و دوباره باید کارهای کارشناسی انجام شود. خودروسازان هم باید متعهد شوند و خودروسازان باید مطالبات قطعه سازان را هم پرداخت کنند و برای اینکار اقدام به فروش اموال مازاد خودروسازان و اموال غیر نقدی آنها خواهیم کرد.
وزیر صنعت روی افزایش داخلی سازی در کنار افزایش تولید هم تاکید کرد. رحمانی همچنین اشاره کرد که نباید اینطور فکر شود که هرچه خودروسازان بگویند مورد قبول خواهد بود چون آنها هزینه ای خود را بالای درصد اعلام کرده اند و سازمان حمایت نیز این مساله را نپذیرفته و گفته باید با اصلاحات مدیریتی هزینه ها را پایین بیاورند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان