با HelpX بدون پول سفر کنید!

سفر یکی از مهمترین بخش های زندگی هر فرد است و به عبارتی می توانیم بگوییم که سفر جز جدانشدنی در زندگی افراد در سراسر جهان است

با HelpX بدون پول سفر کنید!

سفر رایگان با HelpX

سفر یکی از مهمترین بخش های زندگی هر فرد است و به عبارتی می توانیم بگوییم که سفر جز جدانشدنی در زندگی افراد در سراسر جهان است. هر فردی سالانه نیاز دارد که حداقل دو بار به جایی خارج از محل زندگی خودش برود تا بتواند انرژی از دست رفته خودش را مجدد بدست بیاورد و اما هزینه ی سفر همواره یکی از دغدغه هایی است که مسافران با آن در چالش هستد. برای همین منظور راه حل هایی در دنیای تکنولوژی به وجود آمده که با استفاده از آن های می توانید بدون هیچ پولی سفر کنید! این کمی برایتان عجیب است اما باید بدانید که در کاملا واقعی است و سالانه افراد زیادی هستند که با استفاده از این راه حل بدون هیچ پولی سفر می کنند. این راه حل نهادی بین المللی است که با عضویت در آن می توانید سفری بدون پول را تجربه کنید. مجله ی گردشگری الی گشت قصد دارد در این مطلب درباره سفر رایگان با HelpX اطلاعات بیشتری را خدمتتان ارائه دهد، با ما در ادامه همراه باشید.

سفر رایگان با HelpX

برنامه های کاربردی بسیاری در جهان وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بدون اینکه هیچ پولی داشته باشید به نقاط مختلف جهان سفر کنید و تجربه های بسیار جذابی را بدست بیاورید. بعد از اپلیکیشن های کاربردی نظیر WWOOF، HelpX،Workaway و  AIESEC که با استفاده از آن ها نیازی به پول برای سفر ندارید، پلت فرم دیگری وجود دارد به نام HelpX که می توانید با عضویت در آن بدون داشتن هیچ پولی سفر کنید. نهادهای بین المللی در جهان وجود دارد که در ازای کار در مزارع، می توانید در خانه ‌ی صاحب مزرعه زندگی کنید، که قطعا سفر هیجان انگیزی می تواند برایتان باشد. در واقع این نهادهای بین‌المللی به عاشقان سفر کمک می‌ کند تا بدون پول یا با کمترین هزینه سفر کنند و بتوانند به راحتی در شهر مقصد زندگی کنند.

در سفرتان کار کنید

آشنایی با پلت فرم HelpX

پلت فرم HelpX مخفف Help Exchange است که شما در ازای 4 یا 5 ساعت کار در روز برای میزبانتان در کشور مقصدتان، جای خواب و خوراک دریافت می کنید و به این ترتیب می توانید بدون هیچ پولی سفر کنید. برعکس برنامه ی ووف که فقط کار در مزرعه را به شما ارائه می‌دهد، هلپکس گزینه‌های کاری بیشتری دارد. به جز اقامت در مزرعه‌های اورگانیک و غیر اورگانیک شما می‌توانید در لوژها، هاستل‌ ها، خانه‌ ی شخصی افراد و حتی به عنوان ملوان در یک قایق زندگی کنید. پس هلپکس اولین مزیتش تنوع در کارهایش است.

هدف پلت فرم هلپکس تبادل فرهنگی بین میزبان ها و Helper ها که مسافران باشند نیز می باشد. شما از طریق این سایت فرصتش را دارید سفر رایگان با HelpX را تجربه کنید و در مدت سفرتان در کشوری خارجی با افراد محلی بیشتری آشنا شوید، با آن‌ها زندگی کنید، تجربیات جدید بدست آورید، زبان خارجی آن کشور را بدون صرف هزینه ‌ای یاد بگیرید و مهم‌ تر از همه بدون پرداخت پول زندگی کنید.

سایت HelpX

نحوه ی عضویت در helpX

پس از این که helpX را در مرورگر خودتون سرچ کردید، باید به دنبال گزینه ی Join Now برگردید و بر روی آن کلیک نمایید. چند نکته‌ ی مهم به عنوان قوانین Helpers در صفحه‌ی توضیحات تکمیلی وجود دارد. حتما آن‌ها را بخوانید. ما در ادامه برخی از نکات سفر رایگان با HelpX را خدمتتان شرح خواهیم داد:

  • حتما سوال های لازمه را در مورد قوانین داخلی خانه و محل کارش بپرسید و با وی به توافق برسید. چرا که در صورتی که چیزی مطابق با میلتان نباشد سفرتان به بدترین شکل ممکن می گذرد.
  • اگر با میزبان هماهنگ کردید ولی نتوانستید به موقع پیش او بروید، حتما خبر بدهید، این حتی در روابط عادی جامعه خودمان هم رسم است و اطلاع دادن آن حکم ادب است.
  • به طور کلی بین 3 تا 6 ساعت کار روزانه منتظر شماست که بستگی به نوع فعالیت در خانه ‌ی میزبان دارد. در ضمن خودتان را برای کار در شرایط سخت هم حاضر کنید.
  • به محض این که به مقصد مورد نظرتان رسیدید می بایست که پاسپورتتان را به میزبان نشان دهید و اطلاعاتتان را برای وی بر روی یک کاغذ بدهید.
سفر رایگان
  • هلپکس به شما توصیه می‌کند که کیسه‌ی خواب‌ خودتان را همراه داشته باشید. اگر ندارید، میزبان را در جریان بگذارید تا جای خواب خوبی در نظر بگیرد.
  • توجه داشته باشید که پلتفرم هلپکس و همینطور میزبان شما در مقصد هیچ گونه تعهدی برای گرفتن ویزای شما ندارند و تنها به منظور هزینه های سفر شما تعهد دارند آن هم بنابر کاری که شما انجام می دهید. از آنجایی که شما به صورت رایگان زیر نظر یک نهاد بین‌المللی کار می‌کنید پس ویزای کار احتیاج ندارید و می بایست ویزای توریستی بگیرید. بسته به هر کشوری شرایط ویزای توریستی متفاوت است که با جستجویی در اینترنت یا مراجعه به سفارت مربوطه می‌توانید ویزا را اخذ کنید.
  • به منظور این که با میزبان در ارتباط باشید می بایست که حق عضویت کامل خودتان را در سایت بپردازید.
  • به پیشنهاد هلپکس حتما بیمه‌ی سفری داشته باشید و یک نسخه‌ی کپی از پاسپورت و برگه‌ی بیمه را به میزبان بدهید، چرا که این کار نشان می دهد شما فرد قابل اعتمادی هستید.
  • پس از این که نکاتی که در با گفته شد را رعایت کردید و کلیک بعدی را زدید وارد صفحه ی جدیدی می شوید که در اینجا شما باید نوع دیگری از عضویت را انتخاب کنید. جنسیت، تعداد و وضعیت تاهل در اینجا از شما خواسته می‌شود: مرد مجرد، زن مجرد، زوج یا دو دوست؟
هر جا می خواهید سفر کنید

هزینه عضویت در پلت فرم HelpX

سعی کنید زمانی که در حال پر کردن پروفایلتان هستید، خیلی واضح و کامل فرم را پر کنید تا زودتر میزبانی را در شهر مقصدتان پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که حتما باید حق عضویت خودتان را در ابتدای امر پرداخت کنید و سپس منتظر پذیرش میزبان باشید. مبلغ Premier membership یا همان عضویت دائم، 20 یورو برای دو سال است. با این نوع عضویت شما می‌توانید به تمام قسمت‌های سایت دسترسی داشته باشید، از جمله ی با میزبان‌ های مختلف در تماس باشید، کامنت‌ها را بخوانید و در نهایت برای سفر به توافق برسید.

مواردی که باید در قسمت پروفایل شخصی خودتان پر کنید نیز اطلاعاتی نظیر مشخصات فردی، سوابق سفر، مکان مورد نظر برای کار کردن، توانایی‌ها، علاقمند‌ی‌ها، رژیم غذایی، سابقه‌ی کار داوطلبانه، طرز تفکر، مدرک تحصیلی و البته عکسی برای پروفایلتان است. توجه داشته باشید که اگر عکس پروفایلتان را زیاد عوض کنید میزبان ها و افرادی که شما را می بینید، متوجه می شوند که شما فردی فعال هستید از همین در انتخابتان اولیتتان بالاتر می رود.

نحوه پرداخت حق عضویت

به منظور پرداخت حق عضویت می بایست از طریق ویزا یا مستر کارت این کار را انجام دهید. اگر مستر کارت ندارید و می خواهید تهیه کنید پیشنهاد می کنیم که مطلب چگونگی تهیه مستر را در سایت الی گشت مطالعه کنید؛ تا با چند و چون آن آشنا شوید.

سفر بکپکری

 چگونه ویزا کارت بگیریم؟

برای تهیه ویزا کارت و مستر کارت و خدمات الکترونیک بانکی مستقر در بستر آن می بایست که بدانید 2 راه پیش روی شماست که یکی از آن ها مراجعه به بانک های خصوصی کشور است که با توجه به شرایط نسبتا سختی که پیش روی شما قرار می دهند خیلی پیش می آیند همه بتوانند با آن کنار بیایند، که یکی از آن ها سرمایه سپرده گذاری کلان 50 میلیونی است و دیگری مراجعه به شرکت های خصوصی که این خدمات را ارائه می دهند می باشند. این شرکت ها به دو صورت اقدام به ارائه مستر کارت به شما می کنند به این صورت که گاه در اینترنت آگهی می دهند و گاه غرفه رسمی در برخی مراکز بزرگ خرید تهران دایر می کنند و کارمندان شیک پوششان خدمات صدور این کارت ها را به شهروندان ارائه می کنند. تفاوت میان این دو روش عرضه نیز کارمزد های آنهاست. به طوری که افتتاح کارت از طریق شرکت های علنی بسیار گران تر است. در هر حال شرکت های خصوصی برای صدور این کارت ها از شعب مسترکارت و ویزاکارت در کشورهای نزدیک ایران مانند عمان، امارات، گرجستان، ارمنستان یا کشورهای اروپای شرقی چون بلغارستان و لهستان استفاده می کنند.

به منظور خرید مستر کارت می باید فرم مورد نظر شرکت های مربوط به ارائه این کارت های اعتباری را پر کنید و به همراه یک کپی کارت ملی و پاسپورت و هزینه های مربوط به مراکز مربوطه تحویل دهید. اگر تقاضای دریافت ویزاکارت و مسترکارت مجازی دارید بدون تردید همان لحظه می توانید اعتبار را دریافت و خرید خودتان را انجام دهید، اما اگر کارت فیزیکی درخواست کرده اید باید از 15 تا 45 روزکاری منتظر بمانید.

یکی از شرکت هایی می توانید برای خرید مستر کارت مسافرتی یا مجازی به آن مراجعه نمایید نیک پرداخت است.

مسترکارت

سخن پایانی درباره سفر رایگان با HelpX

قبل از این که بخواهید میزبانی فردی را در خارج از کشور قبول کنید و برای اقامت و خورد و خوراک به خانه اش بروید حتما هر چیزی که ذهنتان را درگیر کرده است را بپرسید و بعد از آن اقدام به سفر کنید. به طور مثال از فرد میزبانتان خانواده ای پرجمعیت با فرزندان قد و نیم قد بود و شما نسبت به سر و صدا حساس هستید می توانید که میزبانی وی را قبول نکنید. گیاه‌خوار یا گوشت‌خوار بودن هم مسئله‌ی مهمی در وعده‌های غذایی شماست که باید با میزبان در میان بگذارید. از ساعات کاری و قوانین داخلی منزل بپرسید. آگاهی از میزان مصرف حجم اینترنت، ساعت استفاده از تلویزیون و حتی آداب و رسوم خاص هر خانواده هم مهم هستند.

در رابطه با امنیت در سفر هم باید بگوییم که این مورد یک موضوع دو طرفه است و برای میزبان هم گاهی دلهره آور است که فردی خارجی وارد خانه و زندگی اش شود، پس باید در نظر داشته باشید که همه چیز کاملا دوطرفه است. اما شما می توانید از میزبانتان در سایت به صورت کتبی درباره امنیتتان در طول مدت میزبانی وی درخواست داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان