سرپرست مرکز مطالعات معاونت اجتماعی قوه قضاییه خبر داد

تدوین سیاست‌های پیشگیری از جرایم در کمیته پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات

سرپرست مرکز مطالعات قوه قضاییه با بیان اینکه جرایم دعاوی و اختلافات، افزایش آمار جرایم ارتکابی و روند رو به رشد پرونده‌های مطرح شده در دستگاه قضایی را از معضلات جدی جامعه امروز برشمرد و گفت: این حجم از پرونده‌ها گاهی زمینه ساز بروز مشکلاتی چه در جامعه و چه در امر قضایی می‌شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، دکتر فرزاد جلیلیان، سرپرست مرکز مطالعات قوه قضاییه در نشست کمیته تخصصی پیشگیری جرایم دعاوی و اختلافات گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تلاش کرد با استفاده از ظرفیت نخبگان و مراکز علمی پژوهشی و همچنین با کمک اساتید، مبدا و علت‌های جرم را شناسایی و با اتخاذ راهکارها، تنظیم گزارش‌های مدیریتی و راهبردی از وقوع جرم پیشگیری کند یا آن بزه را تا میزان زیادی کاهش دهد.

جلیلیان تاکید کرد: مجموعه اقدامات پیشگیرانه باید سازمان یافته مدیریت شود تا در نهایت بتوان به اهداف ترسیم شده دست یافت و زمینه عملیاتی شدن پژوهش ها، یافته‌های علمی و نظرات اساتید را در این معاونت فراهم کرد.

سرپرست مرکز مطالعات قوه قضاییه تصریح کرد: هیات اندیشه ورز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همین منظور، کمیته تخصصی با نام کمیته پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات را تشکیل داد.

جلیلیان، اتخاذ تدابیر برای پیشگیری‌های اجتماعی، انتظامی، قضایی، کمک به فرایند تصمیم سازی موثر و تلاش برای شناسایی و یافتن سازوکار‌های کارآمد پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات به منظور کاهش جرایم را هدف اصلی این کمیته تخصصی عنوان کرد و گفت: در این کمیته، سیاست‌های موثر پیشگیری از جرایم، دعاوی و اختلافات تدوین و سازو کار‌های موثر پیشگیری از جرایم شناسایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کمیته همچنین به فرایند تصمیم سازی در امر پیشگیری از جرایم اولویت دار کمک خواهد کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان