این روزها تعداد تبلیغات همسان (Native ads)، به سرعت در حال رشد است. بسیاری از تبلیغدهندگان، محصولات و خدمات خود را به کمک تبلیغات همسان، معرفی میکنند. حتی شرکتهای رسانهای قدیمی مانند شرکت فوربز (Forbes)، تقریبا 30 درصد از درآمد خود را با استفاده از این روش، کسب میکند. بررسیهای انجام گرفته نشان میدهد در سال 2018، 60 درصد تبلیغات دیجیتالی، از نوع همسان بوده و این نوع تبلیغ، به سرعت بخش بزرگی از صنعت تبلیغات را از آن خود کرده است. در ادامه به اهمیت این نوع از تبلیغات و مزایا آن میپردازیم با ما همراه باشید.
اهمیت تبلیغات همسان
اهمیت تبلیغات همسان بهعنوان بخشی از تبلیغات آنلاین، زمانی خود را نشان میدهد که توجه نسل هزاره را به خود جلب میکند. این نسل در واقع افرادی هستند که از بدو تولدشان، تجهیزاتی مانند تلفنهمراه و وسایل رایانهای وجود داشته است. از آنجاییکه این نسل مجهز به ابزارهای خواندن محتواهای دیجیتالی هستند، مخاطبانی ایدهآل برای تبلیغات همسان به حساب میآیند. آنها نسل رایانههای رومیزی نیستند که صرفا روی بنرهای تبلیغاتی کلیک کنند، بلکه در فضای اینترنت به دنبال محتواهای مورد نیازشان هستند و با سرعت در این فضا، حرکت میکنند. آنها هر محتوایی را که دوست داشته باشند، با دیگران به اشتراک میگذارند. این چیزی است که میتواند تبلیغات همسان را کارآمد کند. در واقع تبلیغات همسان، تبلیغاتی هستند که با ظاهر و ترکیب محتوای یک وبسایت منطبقاند و به طور هدفمند، مخاطبانی را که نیازمند خدمات تبلیغات خاصی هستند به سمت تبلیغدهندهٔ آن خدمات، هدایت میکنند.
مزایا تبلیغات همسان

صاحبان محصولات و خدمات باید از محبوبیت روبهرشد تبلیغات همسان و مقدار اثرگذاری آن در جذب مشتری کاملا واقف باشند تا بتوانند با بهرهگیری از این نوع تبلیغ در کنار روشهای دیگر بازاریابی خود، محصولات و خدمات بیشتری به فروش برسانند. چنانچه قصد فروش محصول یا خدمتی را دارید، میتوانید با استفاده از این نوع تبلیغ، مشتریان متعددی را جذب خود کنید. در ادامه 8 مزیت تبلیغات همسان ارائه شده است:
1. جلب توجه بیشتر
اگر قصد فروش محصول یا خدمتی را دارید، مسلما معیارهای عملکرد تبلیغات برایتان مهم است. تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری، بسیار بیشتر دیده میشوند. در واقع بنابر بررسیهای آزمایشگاههای رسانهای IPG، که در زمینه بررسی ابداعاتی که فضای رسانهای را تغییر میدهند، فعال است، تبلیغات همسان، 53 درصد بیشتر از تبلیغات بنری دیده میشوند.
اگر شما از تبلیغات همسان در محتوایی که ارائه میدهید استفاده کنید، میتوانید با مخاطبان خود، تعامل بیشتری داشته و به روش بهتری آنها را به خرید محصولتان تشویق کنید. دسترسی به مخاطبان با استفاده از این نوع تبلیغ، بسیار آسانتر و مؤثرتر خواهد بود.
2. جذابیت بیشتر
تبلیغات همسان جلوی بیحوصلگی و کسل شدن بازدیدکنندهها را میگیرد. مخاطبان وبسایتها همیشه از دیدن تبلیغات، کلافه و بیحوصله میشوند. آنها پس از مدتی دیگر به سرعت از کنار این تبلیغات عبور میکنند. اما خواندن متون آموزندهای که قصد آن تبلیغ محصولی است و این کار را کاملا محتاطانه انجام میدهد، میتواند نظر مشتریان بالقوه را به خود جلب کند.
تا زمانی که محتوای ارائه شده مربوط به موضوعات سایتهای تبلیغدهنده و همچنین جذاب باشد، میتواند مخاطب را با خود همراه کند و در نتیجه محصول شما به خوبی دیده و معرفی شود.
3. مستتر بودن تبلیغ
بررسیها نشان داده است که بیشتر مخاطبان، تبلیغات همسان را مقاله میدانند. در واقع بیشتر آنها نمیتوانند به راحتی تشخیص دهند که کدام مطلب مقاله و کدام یک تبلیغ است. در ضمن مخاطبان، به محصولات یا خدماتی که بهوسیلهٔ تبلیغات همسان معرفی شدهاند، بیشتر میتوانند اعتماد کنند و حتی اگر متوجه شوند با نوعی تبلیغ سروکار دارند، کمتر از کنار آن تبلیغ، بیتوجه رد میشوند.
4. تعامل بیشتر با مشتریان
تعامل بالا و به اشتراک گذاشتن اطلاعات سودمند، باعث میشود که شما بهعنوان تبلیغدهنده، فرصت مناسبی پیدا کنید تا با مشتریانتان دائما در ارتباط باشید. این ارتباط باعث میشود که به راحتی محصولات خود را به مخاطبانتان معرفی کنید و ارائه دهید. تعامل با مشتریان به شما کمک میکند با ذائقه و سلایق آنها آشنا شوید و افرادی را که نسبت به محصولات شما توجه نشان میدهند، شناسایی کنید. تعامل داشتن با مشتریان خاص خود، به شما کمک میکند که محصول خود را بهتر به دیگران معرفی کنید. زیرا مشتریانتان که ارتباط خوبی با شما برقرار کردهاند، اطلاعات محصول شما را با شبکه ارتباطی خودشان به اشتراک میگذارند. اگر شما محتوای تبلیغیتان را طوری آماده کنید که اثر خوبی روی مشتری داشته باشد، مطمئن باشید، بخشی از موفقیتهای بازاریابیتان حاصل خواهد شد.
5. به اشتراک گذاری بیشتر
بنابر بررسی محققان آزمایشگاههای رسانهای آیپیجی 32درصد احتمال دارد که مشتریها، اطلاعات محصولی را که از طریق تبلیغات همسان، معرفی شدهاند با دیگران به اشتراک بگذارند. در حالیکه این امکان در تبلیغات بنری، فقط 19 درصد است. بنابراین احتمال به اشتراکگذاری تبلیغات همسان، امتیازی عالی برای دیده شدن محتوای مربوط به محصول و پیشنهادهای ویژهای است که در مورد آن میشود.
تبلیغات همسان را بهراحتی میتوان در شبکههای اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت. این شبکهها، مکانی هستند که نسل دیجیتالی مدام در آن حضور دارد و میتواند محتواهای ارائه شده را با دیگران هم به اشتراک بگذارد. شبکههای اجتماعی معمولا برمبنای ارائهٔ محتوا، بنا شدهاند. بنابراین تبلیغات جذاب و آموزنده میتوانند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند. وقتی با بهکارگیری تبلیغات همسان، اطلاعات سودمندی به مشتریان خود ارائه دهید، بدون شک این تبلیغات در شبکههای اجتماعی دست به دست خواهند شد و افراد بیشتری با محصولات شما آشنا میشوند.
6. حفظ بیشتر مشتری بالقوه
تبلیغات همسان میتواند گزینههای مشتریپسند بیشتری فراهم کند. در واقع این تبلیغات با اطلاعات آموزندهای که در اختیار مشتریان خود قرار میدهد، میتواند آنها را مدت زمان بیشتری در کنار خود نگه دارد. همین موضوع باعث میشود، مشتری به پیشنهادهای بیشتری که به وسیله تبلیغدهنده ارائه میشود، توجه کند. از طرفی تبلیغات همسان مانند تبلیغات دیگر آزاردهنده نیست. تبلیغات مزاحم معمولا باعث دردسر کاربران میشوند و کسی تمایلی به دیدن آنها ندارد و هنگام مواجه شدن با این نوع تبلیغ، به سرعت آن را میبندند. اما تبلیغات همسان با ارائه محتواهای جذاب و آموزنده نهتنها میتوانند مشتریان را بهراحتی به سمت خود جذب کنند، بلکه کاری میکنند که آنها در آینده باز هم به محتواهای وبسایتشان مراجعه کنند.
محتوای کارآمد تبلیغ همسان

از آنجاکه تبلیغات همسان، سادهترین شکل بازاریابی هستند، باید با نوع محتوا و نگارشتان، مخاطبان و البته مشتریان بالقوه را به سمت محصول مورد نظرتان جذب کنید. برای این کار هم باید نوشتهای ساده و قابل فهم داشته باشید. محتوایتان باید به گونهای باشد که پیام خود را نهتنها جذاب، بلکه به طور رسا و واضح برساند.
برای نوشتن محتوای تبلیغات همسان، باید از نوع نگارش محتوای وبسایتی که قرار است تبلیغ در آنجا قرار گیرد، پیروی کنید. عنوان جذابی برای محتوای خود انتخاب کنید و عنوان و عکسی را انتخاب کنید که مخاطب آن وبسایت، از خواندنش لذت ببرد و مشتاق باشد که آن را ادامه دهد. به عنوان مثال عنوانی که یک کاربر وبسایتی در حوزهٔ سرگرمی را جذب میکند با عنوانی که مورد توجه یک کاربر وبسایت خبرگزاری قرار میگیرد متفاوت است.
برای این کار باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. فقط با شناخت ویژگیها و خواست مخاطبان خود، میتوانید محتوای دلخواه آنها را بنویسید و به آنها نشان بدهید که چه فرقی با رقبای خود دارید. در ضمن باید دائم به محتوای خود و بازخوردهای آنها توجه نشان بدهید و چنانچه متوجه نقطه ضعفی در کار خود شدید، آن را به سرعت برطرف کنید.
برای بهکارگیری تبلیغات همسان، یکتانت بهترین گزینه برای شماست. یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات همسان ایران، با قابلیت تشخیص موضوعی صفحات وب، محتوای شما را در مرتبطترین صفحات وب و تنها به بازار هدفتان نشان میدهد. علاوه بر این میتوانید محدودهٔ جغرافیایی مشخصی را انتخاب کنید و مخاطبان را بهدرستی هدفگیری کنید. مشاوران این پلتفرم تبلیغاتی، در ارزیابی کمپینهای تبلیغات همسان و بهینهسازی آنها، قدم به قدم شما را همراهی میکنند.
اگر میخواهید در بزرگترین و معتبرترین رسانههای ایران حضور داشته باشید، معطل نکنید و همین امروز این روش تبلیغاتی فوقالعاده را آزمایش کنید تا خودتان معجزهٔ آن را ببینید.
تبلیغات همسان یکتانت