حکم حسین دهباشی تعلیقی است

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت از تعلیقی بودن حکم حسین دهباشی به مدت 5 سال خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر چندی روز قبل حسین دهباشی مستندساز و سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خبر داد که در پی شکایت سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به 4 ماه حبس قطعی در زندان محکوم شده است. او این خبر را با انتشار پستی توییتری اعلام کرد و نوشت:

«اگر از احوال این رفیقتان جویا باشد، حکم 4 ماه حبس قطعی به جهت شکایت دولت (وزارت بهداشت) در باب تشویش اذهان عمومی در مرحله تجدید نظر نیز عیناً تایید و به اجرای احکام ابلاغ شد؛ و فدای سر شما و انشاالله کفاره گناه ناخواسته در تبلیغ اهل نالایق قدرت»

در چند روز گذشته نیز دهباشی در توییت‌های مختلفی بر اجرا شدن این حکم در آنیده نزدیک تاکید داشته و از قطعی بودن آن سخن می‌گوید.

اما پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری مهر از مسئولان وزارت بهداشت نشان می‌دهد که این حکم قطعی نیست بلکه تعلیقی است.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت در این‌باره گفت: حسین دهباشی، از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده از باب افترا به چهار ماه حبس تعزیری و از حیث نشر اکاذیب محکوم شده که اخیراً این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: نامبرده در تمامی مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر به همراه وکیل خود حضور یافته و دفاعیات خود را نیز ارائه کرده و مرجع محترم قضایی نیز به لحاظ عدم وجاهت دفاعیات وی، نسبت به صدور رای علیه نامبرده اقدام کرده است.

وی افزود: در دادگاه تجدید نظر و با حضور طرفین حکم قطعی حبس 4 ماهه ایشان با تعلیق اجرای 5 ساله همراه شد، ولی متاسفانه ایشان به رغم اطلاع از این موضوع، صرفا حکم مربوط به دادگاه بدوی را به جامعه منعکس کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان