ترامادول چیست؟

آیا می‌دانید داروی ترامادول چیست؟ پزشک چرا ترامادول تجویز می‌کند؟ عوارض جانبی ترامادول چیست؟ با تیم الودکتر همراه باشید تا هر آنچه لازم است را در مورد ترامادول بدانید.

ترامادول چیست؟

ترامادول چیست؟

این دارو برای کمک به تسکین درد متوسط ​​تا شدت شدید استفاده می شود. ترامادول شبیه به داروهای ضد افسردگی است. این دارو وارد مغز شما می‌شود تا متوجه شوید که بدن شما چه احساسی دارد و چگونه به درد واکنش نشان می‌دهد.

نحوه استفاده از ترامادول HCL

قبل از شروع مصرف ترامادول، هر بار که مجددا مصرف کنید، راهنمای دارو ارائه شده توسط داروساز خود را بخوانید. اگر سوالی دارید، از دکتر یا داروساز خود بپرسید. این دارو تجویز شده از طرف پزشک را از طریق بلعیدن و دهان برای تسکین درد بین هر 4 تا 6 ساعت استفاده کنید. شما می توانید این دارو را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. اگر تهوع پیدا کردید، بهتر است این دارو را همراه با غذا مصرف کنید. از پزشک یا داروساز خود در مورد راه های دیگر برای کاهش حالت تهوع (از قبیل خوابیدن به مدت 1 تا 2 ساعت با حرکت اندک سر) بپرسید. دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است. برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشک ممکن است شما را به شروع این دارو با دوز کم و به تدریج دوز خود را افزایش دهد. دستورالعمل های دکتر خود را با دقت دنبال کنید. دستورالعمل های دکتر خود را با دقت دنبال کنید. حداکثر دوز توصیه شده 400 میلی گرم در روز است. اگر شما بیش از 75 سال سن داشته اید، حداکثر توصیه می شود دوز 300 میلی گرم در روز است. دوز خود را افزایش ندهید مدت زمان مصرف دارو را بیشتر کنید.

داروهای ضد درد زمانی بهترین نتیجه را دارند که در همان ابتدای درد مصرف شود اگر صبر کنید تا درد کاملا بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و سپس قرص بخورید نتیجه دلخواه را ممکن است نگیرید.

اگر درد دائمی دارید (از جمله به علت آرتریت)، پزشک ممکن است شما را مجبور به مصرف داروهای ضد افسردگی طولانی مدت کند. در این صورت، این دارو ممکن است برای درد ناگهانی (دستیابی به موفقیت) مورد نیاز باشد. دیگر داروهای ضد درد (مانند استامینوفن، ایبوپروفن) نیز ممکن است تجویز شوند. از داروساز یا پزشک خود در مورد استفاده از ترامادول به صورت ایمن با سایر داروها بپرسید.

این دارو ممکن است واکنش های خروج را ایجاد کند، به خصوص اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا به طور مرتب استفاده شود. در چنین مواردی، اگر به طور ناگهانی مصرف ترامادول را متوقف کنید، علائم ترک (مانند بیحسی، آبریزش از چشم، آبریزش بینی، حالت تهوع، عرق کردن، درد عضلانی) ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از واکنش های خروج، پزشک ممکن است میزان دوز خود را به تدریج کاهش دهد. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید و هر زمان که واکنش خروج را گزارش دهید گزارش دهید. هنگامی که این دارو برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است نتیجه کطلوب خود را از دست بدهد. اگر ترامادول اثر مثبت خود را از دست داده است با پزشک خود صحبت کنید.

گرچه ترامادول  به بسیاری از افراد کمک می کند، اما بعضی اوقات می تواند باعث اعتیاد شود. این خطر ممکن بالاتر رود اگر جز افرادی هستید که به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارید. این دارو به اندازه دوز مصرفی پزشک که خطر مبتلا شدن به اعتیاد را ندارد مصرف کنید. از دکتر یا داروساز خود جزییات بیشتر را بپرسید. اگر همچنان با نصرف این دارو احساس درد دارید پزشک خود را مطلع سازید.

عوارض جانبی استفاده از ترامادول

تهوع، استفراغ، یبوست، سرگیجه، خواب آلودگی یا سردرد ممکن است رخ دهد. بعضی از این عوارض جانبی ممکن است پس از استفاده از این دارو برای مدت زمان طولانی کاهش یابد. اگر هر یک از این اثرات همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر شود، به سرعت به پزشک یا داروساز خود بگویید.

برای جلوگیری از یبوست، خوردن فیبر غذایی، خوردن آب به اندازه کافی و ورزش کردن بسیار مناسب است. ممکن است لازم باشد یک ملین نیز مصرف کنید. از داروساز خود بخواهید که کدام نوع ملین برای شما مناسب است. برای کاهش خطر سرگیجه هنگام بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده به آرامی بلند شوید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است زیرا او قضاوت کرده است که منافع شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

ترامادول به یک داروی قوی مواد مخدر در بدن شما تبدیل شده است. در برخی افراد این تغییر سریعتر و کاملتر از حد معمول اتفاق می افتد که خطر عوارض جانبی بسیار جدی را افزایش می دهد. اگر متوجه شدید یکی از موارد زیر را دریافت کنید، به پزشک مراجعه کنید: تنفس آهسته وکم عمق، خواب آلودگی شدید، بیدار شدن از خواب، سردرگمی.

واکنش بسیار حساس به آلرژیک ترامادول نادر است. اما اگر متوجه شدید یکی از علائم زیر در بدن شما مشاهده شده است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:  خارش شدید، تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی.

 

آیا مصرف ترامادول باعث کاهش میل جنسی می شود؟

مصرف تفریحی ترامادول چه عوارضی دارد؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان