طرز تهیه شربت نارنج با طعم عالی برای روزهای گرم سال

این بخش از مطالب آشپزی آرگا را برای علاقمندان به تهیه انواع نوشیدنی سرد، به طرز تهیه شربت نارنج اختصاص داده ایم، امیدواریم تا پایان با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت نارنج با طعم عالی برای روزهای گرم سال

خواص نارنج و ارزش غذایی این میوه بی شمار می باشد، زیرا سرشار از ویتامین C، ویتامین های گروه B و مواد مغذی است. شربت نارنج یکی از نوشیدنی های خنک برای روزهای گرم سال می باشد. در تهیه این شربت از آب لیمو ترش نیز استفاده می شود، که موجب رفع عطش می گردد. از این رو در ادامه این بخش می توانید، با طرز تهیه شربت نارنج آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت نارنج

انواع شربت ها از گذشته تا کنون نقش مهمی در پذیرایی از مهمان ها و رفع تشنگی در روزهای گرم سال داشته اند. در آموزش های گذشته مجله آرگا با طرز تهیه شربت نعنا، شربت به لیمو و شربت آلبالو آشنا شدید. شربت نارنج نیز محبوبیت فراوانی در خانواده های ایرانی دارد.

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای درست کردن شربت نارنج عبارت است از:

  • نارنج/ 10 الی 12 عدد
  • شکر/ 1 پیمانه
  • لیمو ترش بزرگ/ 1 عدد
  • آب سرد/ 1 لیتر

طرز تهیه شربت نارنج

در ابتدا باید نارنج ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بگیرید. بعد نارج ها را به شکل طولی برش بزنید(برش ها باید بسیار نازک باشند).

سپس آن ها را درون ظرف مناسبی بریزید و شکر را به برش های نازک اضافه کنید.

در ادامه طرز تهیه شربت نارنج باید با استفاده از گوشت کوب برش های نازک نارنج را که با شکر مخلوط کرده اید، را له نمایید. البته در حین انجام این کار باید آب سرد را به تدریج به آن بیافزایید.

در مرحله بعدی باید لیموترش را بشویید و آب آن را بگیرید، سپس زمانی که از حل شدن کامل شکر مطمئن شدید، آب لیموترش را به مخلوط شکر، نارنج و آب اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید.

در مرحله آخر شربت آماده شده را از صافی عبور دهید، تا پوره ها و دانه های نارنج از آن جدا شوند، برای خارج کردن آب کامل پوره ها می توانید، آن را با پشت قاشق فشار دهید.

حال شربت نارنج آماده سرو کردن می باشد. البته برای طعم بهتر این شربت می توانید، در تهیه آن هم از نارنج و هم از پرتقال استفاده نمایید.

طرز تهیه شربت نارنج

ضمن سپاس از همراهیتان با دستور تهیه شربت نارنج، امیدواریم دستور تهیه این نوشیدنی خوشمزه مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. همچنین برای مشاهده دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد می توانید، به مطالب مرتبط در پایان این مطلب مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر