نشانه هایی از اعتیاد افراد مسن و سالخورده

اعتیاد تنها مشکل رایج در بین جوانان نیست و از جمله مشکلات حساس و مهم در بین افراد مسن نیز هست. اعتیاد در افراد سالخورده ممکن است به دنبال ضربه های روحی شدید مانند از دست دادن همسر و یا فرزند و یا سایر موارد ایجاد شود که همراه با نشانه هایی است. در ادامه این مطلب شما را با برخی از نشانه های اعتیاد افراد مسن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نشانه هایی از اعتیاد افراد مسن و سالخورده

نشانه های اختلالات مصرف مواد در افراد مسن حتی توسط اعضای خانواده و دوستان، اغلب نادیده گرفته می شود. افراد جوان تنها گروه از افراد در معرض خطر برای اعتیاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر نیستند. بر اساس گزارشات شورای ملی اعتیاد به الکل و مواد مخدر، اختلالات مصرف مواد در افراد مسن، یکی از مشکلاتی است که به سرعت در حال رشد است.

تقریبا 2.5 میلیون نفر از افراد مسن در آمریکا دچاراختلال وابستگی به الکل و مواد مخدر هستند و اغلب این موضوع به صورت ناشناخته می ماند. بر طبق نظرسنجی ها، نیمی از بزرگسالان ممکن است قادر به تشخیص علائم هشدار دهنده اصلی اعتیاد در والدین و همچنین پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود نباشند.

شارون متیو مدیر کل برنامه بزرگسالان در پنسیلوانیا می گوید: در افراد مسن، اعتیاد معمولا توسط یک تغییر عمده و بزرگ در زندگی مانند: بازنشستگی، از دست دادن توانایی تحرک، مرگ همسر و یا فرزند ایجاد می شود. متیو می گوید: افراد مسن دارای اعتیاد، معمولا افرادی هستند که تمرکز خود را بر غم و اندوه می گذارند. آنها از مواد برای فرار از درد جسمی و یا عاطفی استفاده می کنند و همچنین ممکن است نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر را برای مقابله با یک ترومای طولانی از گذشته، مصرف کنند. اعتیاد به مواد مخدر در بزرگسالان تا زمانی که آنها از سقوط جدی و سایر آسیب ها رنج می برند نیست و باید حتما تحت درمان های پزشکی قرار گیرند که میزان واقعی اعتیاد آنها مشخص شود. علائم زیادی وجود دارد که نشان دهنده ی اختلال مصرف مواد در افراد مسن است و شما می توانید که با شناخت این علائم تا قبل از اینکه دیر شود، به آنها کمک کنید.

حرف زدن به صورت مبهم

در میان بزرگسالان، بیشترین استفاده از مواد اعتیاد آور مربوط به نوشیدنی های الکلی است و بسیاری از آنها، سال ها از این نوشیدنی استفاده کرده اند اما با بالا رفتن سن، مردم این مواد را مانند دوره ی جوانی به سرعت متابولیزه نمی کنند. درنتیجه الکل در سیستم می ماند و سبب مبهم و ناخوشایند شدن حرف زدن می شود و زمانی که به آنها زنگ می زنید ممکن است متوجه سخنان آنها نشوید.

آنها نمی توانند به خاطر آورند که با شما صحبت کرده اند

همه ی مردم گاهی اوقات چیزهایی را فراموش می کنند اما افراد سالخورده که دارای مشکلات اعتیاد هستند، ممکن است توانایی یادآوری کامل مکالماتشان با فرزند و یا نوه ی خود را نداشته باشند. متیو می گوید: بیشتر افراد مسن دارای اعتیاد ممکن است قادر به یادآوری چگونگی مصرف مواد مخدر و یا الکل نباشند. او می گوید که این انکار اختیاری نیست و فقط به خاطر نمی آورند.

ممکن است کبودی هایی غیر قابل توضیح بر روی بدنشان وجود داشته باشد

حس تعادل مردم با بالا رفتن سن آنها کاهش می یابد. اما اگر آنها همراه با بالا رفتن سنشان موادی مانند الکل، بنزودیازپین ها و مواد مخدر را مصرف کنند، آنها گیجی و اختلال در فکر کردن را نیز تجربه می کنند. در نتیجه در افراد مسن ضایعاتی ایجاد می شود که به صورت کبودی، بریدگی و یا سوختگی نمود پیدا می کند. این افراد ممکن است به یاد نیاورند که چگونه زخمی شده اند.

خانه ی بسیار کثیف و شلخته

افراد بزرگسال دارای اعتیاد به مواد مخدر ممکن است قادر به مراقبت از خانه و یا آپارتمان خود مانند زمانی که جوان بودند، نباشند. متیو می گوید، خانه ی آنها ممکن است کمی ژولیده و نامرتب باشند و یا در یخچال غذایی وجود نداشته باشد.

آنها خیلی غذا نمی خورند

یک فرد با 60 سال سن ممکن است به اندازه ی یک شخص 20 ساله غذا نیاز نداشته باشد، اما کاهش شدید اشتها در افراد مسن می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی در سلامت مانند اعتیاد باشد. متیو می گوید: مصرف الکل و مواد مخدر می تواند سبب کم تحرکی، ضعف، سوء تغذیه و کاهش وزن شود.

گوشه نشینی بیشتر

متیو می گوید: اگر پدربزرگ ها و مادر بزرگ های شما از قرار گرفتن در جمع خانواده و دوستان خودداری می کنند مثلا آنها به مهمانی های روز تولد و یا جشن فارغ التحصیلی نمی روند، این می تواند یک پرچم خطر برای این باشد که یک چیز ممکن است اشتباه باشد.

استرس و اضطراب آنها بدتر شده است

بهبودی از یک حادثه ی روانی مانند از دست دادن همسر و یا فرزند، طول می کشد. اما افرادی که به اختلالات مصرف مواد دچار نیستند، به تدریج دوباره احساس بهبودی می کنند در حالی که افراد مسن مبتلا به اعتیاد الکل و یا مواد مخدر به مرور زمان حس می کنند که بدتر شده اند. متیو می گوید: آنها تا زمانیکه استفاده از مواد مخدر را متوقف نکنند، توانایی پایان دادن به غم و اندوه خود را ندارند. اگر اعتیاد آنها درمان نشود، احساساتشان به کار نخواهد افتاد.  

 منبع: الو دکتر

 اعتیاد به مواد مخدر

هشدار! این افراد در معرض اعتیاد هستند!

نقش خانواده در کمک به درمان اعتیاد، تا کجاست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان