ورزشی‌ها علیه پول‌سازی ورزشگاه ملی موضع گرفتند

درآمدزایی از استادیوم آزادی؛ خوب یا بد؟

در ماه‌های اخیر با حضور مدیر مجموعه جدید، ورزشگاه آزادی گام هایی را در زمینه درآمدزایی برداشته است.

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم آزادی که بدون اغراق روزانه می توان بیش از نیمی از ظرفیت ورزش ایران را در آن مشاهده کرد، در ماه‌های اخیر درگیر حاشیه و تنش شده است. از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید به نام علی اکبر شعبانلو که از ابتدای آذرماه سال 97 جانشین فرهاد نیکوخصال شد، اقداماتی در ورزشگاه آزادی رخ داده که به مذاق ورزشکاران و اهالی رشته های مختلف ورزشی خوش نیامده است.


آخرین اتفاق مربوط به گرفتن استخر آزادی از فدراسیون شنا بوده که هنوز هم جنجال های مربوط به چنین تصمیمی ادامه دارد و گویا وزیر ورزش نیز به این ماجرا ورود کرده است.


مسئولان فدراسیون شنا معتقدند استخر آزادی تنها استخر استاندارد برای شناگران در سراسر ایران به شمار می رود و از نیم قرن پیش این محل به عنوان پایگاه اصلی قهرمانی رشته شنا شناخته شده است. با این حال گفته می شود دلیل تصمیم مسئولان استادیوم آزادی اجاره این استخر به بخش خصوصی و اجاره دادن آن به فدراسیون های مختلف بوده است.


از سوی دیگر از 15 اسفندماه سال 97 نیز ورود به ورزشگاه آزادی برای افرادی به جز ورزشکاران ملی و کارکنان فدراسیون های مستقر با پرداخت وجه امکان پذیر است؛ اتفاقی که پیش از آن هیچ وقت رخ نمی داد. همین موضوع باعث شد تا یکی، 2 روزی خانواده هایی که فرزندان خود را به کلاس های آموزشی در مجموعه آزادی می فرستادند، با حضور مقابل درب اصلی مجموعه اعتراض کنند.


دیگر اقدامی که در جهت درآمدزایی از مجموعه ورزشی آزادی در ماه‌های اخیر رخ داده، برگزاری فستیوال اسب در سالن 12 هزار نفری بود. برگزاری این فستیوال از سوی فدراسیون سوارکاری نبود و با پرداخت اجاره ای به مدیریت مجموعه امکان پذیر شده بود. جالب اینکه همزمان شدن این فستیوال با مراحل پایانی لیگ برتر والیبال دردسرهایی را برای برگزاری فینال به وجود آورد و در نهایت هم سوراخ بودن سقف سالن در روند برگزاری دیدار نهایی وقفه هایی را ایجاد کرد.


یکی دیگر از اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر مورد اعتراض ورزشکاران یکی از فدراسیون ها بوده، پروژه ایجاد جاده تندرستی دور دریاچه آزادی است. این پروژه با هدف درآمدزایی با اعتراض ملی پوشان قایقرانی همراه بود که معتقد بودند در صورت رخ دادن چنین اتفاقی تمرینات آنها مثل گذشته با آرامش برگزار نمی شود و مربیان نمی توانند به راحتی نکته های مدنظر را به آنها گوشزد کنند.


به هر حال آنطور که پیداست مدیر جدید مجموعه آزادی با هدف درآمدزایی از این استادیوم پای خود را به بزرگترین ورزشگاه ایران گذاشته؛ اتفاقی که با واکنش انتقادآمیز اهالی ورزش همراه بوده است.
ورزشکاران، مربیان و مسئولان فدراسیون های مستقر در ورزشگاه آزادی معتقدند این مجموعه یک استادیوم ملی است و پایگاه قهرمانی ورزشکاران و قهرمانان به حساب می آید. البته پیش از این هم در نمونه ای مشابه شاهد بودیم که سالن وزنه برداری آزادی برای کنسرت ها و همایش ها اجاره داده می شد.


به نظر می رسد وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که مدیریت آزادی زیر نظر آنها کار می کند، با اتفاقاتی که در مجموعه ورزشی آزادی رخ می دهد، موافق هستند و احتمالا می خواهند از این طریق هزینه های موجود در این استادیوم را از همان محل استخراج کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان