بروز رسانی می شود

بررسی تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در مجلس

خبرگزاری فارس: نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

این جلسه در حالی آغاز به کار کرد که 193 نفر از نمایندگان مجلس در حضور داشتند.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در دستور کار نشست علنی امروز پارلمان قرار دارد.

 

انتقاد علی مطهری از غیبت وزرای مرتبط با سیل اخیر در مجلس
نایب رئیس مجلس از غیبت وزرای مرتبط با سیل اخیر در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 19 فروردین) پارلمان، در تذکری با استناد به اصل (137) قانون اساسی که براساس آن هر کدام از وزرا باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند، گفت: روز گذشته قرار بود، وزرا به مجلس بیایند و در مورد وضعیت استان‌های سیل‌زده گزارش دهند، اما متأسفانه حضور پیدا نکردند و گفتند که در مأموریت به سر می‌برند، اما متأسفانه در مأموریت نبودند.

وی افزود: قرار بود وزرا فردا در مجلس حضور داشته باشند، اما ممکن است باز هم حضور نیابند و این وهن مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس، خطاب به علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: انتظار می‌رود به عنوان رئیس جلسه تصمیم‌گیری کنید، چندین استان بر اثر سیل از بین رفته‌اند، اما متأسفانه هیچ کس پاسخگو نیست و باید براساس اصل (137) قانون اساسی، وزرا به مجلس پاسخگو باشند.

به گزارش تسنیم، علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نعمتی، گفت: حرف شما مورد تأیید است، ما پیگیری کردیم، گفتند رئیس‌جمهور به 4 وزیر دستور داده است که به سرعت به خوزستان سفر کنند، اما بعد فهمیدیم به خوزستان نرفته‌اند که در این رابطه باید جواب قانع‌کننده‌ای به ما داده شود.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید توضیح قانع‌کننده‌ای در مورد عدم حضور وزرا در مجلس ارائه کند.

حسینی کیا : جرأت عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی را ندارند

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: چه کسی پشت صحنه حمایت از رئیس سازمان خصوصی سازی است به دلیل آنکه کسی جرأت عزل وی را ندارد.

به گزارش فارس، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی به عنوان نماینده متقاضیان، اظهار داشت: کاهش تصدی گری دولت و کاهش هزینه‌های دولت از اهداف خصوصی سازی است.

وی با ذکر مثالی از انحراف سازمان خصوصی سازی در واگذاری‌ها، افزود: به عنوان مثال واحد اقتصادی که ارزش آن هزار و 800 میلیارد تومان بوده است به قیمت 180 میلیارد تومان واگذار شده است، یعنی 10 درصد قیمت واقعی.

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: متأسفانه این گونه واگذاری‌ها به معنای سرمایه بری به جای سرمایه گذاری و اشتغال زدایی به جای اشتغال زایی است.

حسینی کیا با بیان اینکه علاوه بر این، سازمان خصوصی سازی به این فرد بدون برگزاری مزایده سهام عدالت را نیز واگذار کرده است، اظهار داشت: این کار خصوصی سازی نیست، تاراج و غارت بیت المال است.

وی تصریح کرد: چه کسی پشت صحنه حمایت از رئیس سازمان خصوصی سازی است به دلیل آنکه کسی جرأت عزل وی را ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از واگذاری سیلو‌های گندم انتقاد کرد و گفت: در شرایط تحریم این کار درست نیست.
 
ادیانی: واگذاری باید یار دولت باشد نه بار دولت

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: متأسفانه سازمان خصوصی سازی به جای اجرای قانون، تنها اعمال سلیقه کرده و با واگذاری‌های نادرست متأسفانه افراد فاقد اهلیت برخی بخش‌ها را به دست می‌گیرند.

به گزارش  فارس، علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: ما دیدیم که پس از واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی، صاحبان آن فاقد اهلیت بودند.

وی افزود: آنچه فلسفه وجودی واگذاری‌ها و بخش خصوصی‌سازی است، این است که سازمان خصوصی‌سازی باید یار دولت باشد نه بار دولت.

وی ادامه داد: قرار بود اشتغال موجود، حفظ شود که با واگذاری‌های نادرست این را هم از دست دادیم.

ادیانی علت تفاوت قیمت واگذاری‌ها با قیمت عرفی، انحرافات عجیب و غریب سازمان خصوصی‌سازی از قانون و نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط این سازمان را از جمله موارد مهم تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی خواند.

نماینده مردم قائم شهر بر نقش جایگاه پیوست‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی سازمان خصوصی‌سازی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه با این واگذاری‌های غلط به بخش خصوصی‌سازی، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد شده و بخش‌های ما دچار اختلال شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هر واگذاری به حکم قانون باید پیوست سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد که اغلب این‌ها در سازمان خصوصی‌سازی رعایت نشده است و تنها در واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی باید گفت: وااسفا.

وی در خاتمه گفت: اعمال سلیقه به جای اجرای قانون باعث شده است تا ما بر تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی مصمم شویم، لذا مجلس باید در این زمینه ورود کرده و با قاطعیت از این سازمان تحقیق و تفحص کند.

مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی موافقت کرد

به گزارش فارس، گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در نشست علنی امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان نهایتا پس از استماع نظرات و گزارش کمیسیون با 161 رای موافق 12 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه با تحقیق و تفحص در سازمان خصوصی‌سازی موافقت کردند.
 
 
اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس دوشنبه 19 فروردین 98 از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت است از:

محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا
محمد دامادی نماینده مردم ساری
رحیم زارع نماینده مردم آباده
علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر
حسن لطفی نماینده مردم رزن
منصور مرادی نماینده مردم مریوان
محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان به علت وقوع سیل در روز‌های اخیر در حوزه‌های انتخابیه خود هستند که اسامی آن‌ها عبارتند از:

علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان
حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز
مجید ناصری‌نژاد نماینده مرد شادگان
جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز
غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان
عبدالله صامری نماینده مردم خرمشهر
قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان