ماهان شبکه ایرانیان

در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهوری برای برداشت از صندوق توسعه ملی

خسارت یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب

خسارت یک هزار و 220 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمیدرضا کشفی» روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: تلاش می شود خسارت ها با تامین اعتبار از سوی دولت در اسرع وقت جبران شود.
وی ادامه داد: بروز سیلاب حدود هشت میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار داده است که از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر روستائیان بوده اند.
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان ساخت: در جریان سیل کشور، 120 شهر و سه هزار و 788 روستا تحت تاثیر قرار گرفتند.
وی گفت: اکنون آب همه شهرهای سیل زده - بجز بخشی از پلدختر که با تانکر آبرسانی می شود - وصل شده است.
این مسئول ادامه داد: اکنون توانسته ایم آب سه هزار و 680 روستا را برقرار کنیم و فقط در 108 روستا هنوز آب در شبکه های آبرسانی جریان ندارد.
کشفی افزود: 98 روستا از 108 روستا در استان خوزستان قرار دارد و 10 روستاهای بدون آب در سایر نقاط سیلزده هستند که 57 روستا از آنها نیز به دلیل خالی بودن از سکنه آبرسانی نشده اند و برای بقیه هم آبرسانی از طریق تانکر های ثابت و سیار و آب های بسته بندی بهداشتی صورت می گیرد.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور از ادامه استقرار دستگاه های واترجت و جنتکس ویژه شست و شوی تاسیسات آبرسانی در استان های سیلزده خبر داد.

* پس زدگی فاضلاب در اهواز کنترل شد
کشفی به بروز مشکل در فاضلاب در شهر اهواز به دلیل سرایت سیل به تاسیسات فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: سطح سیلاب در این شهر بالاتر از تاسیسات فاضلاب قرار گرفت و همین امر سبب نفوذ فاضلاب به آب شد که در چهار نقطه شهر اهواز شرایط بحرانی بود.
وی ادامه داد: اکنون با اقدام های انجام شده بیشتر این نقاط ساماندهی شده اند و نیز اکیپ هایی برای نظارت استقرار یافته اند و به محض مشاهده ورود فاضلاب برای رسیدگی اقدام می کنند.
کشفی ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده سرایت فاضلاب به سیلاب مراتب را با شماره 122 در میان گذاشته تا د راسرع وقت اقدام های لازم انجام شود.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: حفظ کیفیت آب در مناطق سیلزده خط قرمز این شرکت است و اکنون گروه های کنترل کیفی این شرکت در استان های سیل زده مستقر بوده و کیفیت آب را مداوم رصد می کنند.
به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.

اقتصام*2078*9189*1961*
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان