کاهش نسبی قیمت سکه در هفته پایانی فروردین ۹۸

بازار سکه در هفته گذشته با کاهش نسبی قیمت ها همراه شد. هرچند در این میان، افت بهای جهای طلا، در مقابل رشد تقاضا و نوسان نرخ ارز، تاثیر کمتری در روند کاهشی قیمت ها داشت.

بازار سکه در هفته گذشته با کاهش نسبی قیمت ها همراه شد. هرچند در این میان، افت بهای جهای طلا، در مقابل رشد تقاضا و نوسان نرخ ارز، تاثیر کمتری در روند کاهشی قیمت ها داشت. 

به گزارش تابناک اقنصادی؛ در پایان معاملات اولین روز هفته، شاهد کاهش تقاضا در بازار تهران بودیم و در نتیجه بهای سکه امامی با افت 30 هزار تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به رقم 4,780,000 تومان رسید. روز یکشنبه، نرخ سکه تمام طرح جدید به رقم 4,790,000 تومان رسید که نشان از رشد اندک 10 هزار تومانی داشت. در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد 55 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، به رقم 4,845,000 تومان رسید و در پایان روز سه شنبه نیز بر خلاف روزهای قبل، شاهد ریزش 145 هزار تومانی سکه امامی و رسیدن به قیمت 4,700,000 تومان بودیم. در این روز کاهش تقاضا در بازار مشهود بود و در نتیجه حباب سکه نیز کاهش داشت.

اما روز چهارشنبه، شاهد افزایش 100 هزار تومانی بهای سکه امامی بودیم. به طوریکه در پایان معاملات بها این سکه به قیمت 4,800،000 تومان رسید و در نهایت روز پنج شنبه، سکه تمام طرح جدید با کاهش 60 هزار تومانی به قیمت 4,740،000 تومان معامله شد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با ایسنا در رابطه با شرایط بازار طلا و سکه طی یک هفته گذشته اظهار کرد: بازار جهانی طلا طی یک هفته گذشته به طور متوسط 16 دلار کاهش قیمت را به ثبت رساند که فارغ از نوسانات ارزی که در بازار طلا و سکه ایران تأثیرگذار است هر گرم طلای خام 18 عیار طی یک هفته با کاهش 6200 تومانی مواجه شد و در پایان روز گذشته ارزش طلای خام به قیمت 428 هزار تومان رسید.

این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: با وجود کاهش ارزش طلای خام و اونس جهانی افت ارزش سکه تمام تنها 20 هزار تومان بود و این در حالی است که به واسطه افزایش تقاضا در هفته گذشته که به واسطه افزایش میزانمراسمها و ایام شعبان بود ارزش سکه تمام در اوج قیمتی خود به ارزش 4 میلیون و 850 هزار تومان رسید که با تدبیر و مدیریت بانک مرکزی در خصوص تزریق ارز به بازار با کاهش ارزش ارز و هم زمانی افت اونس جهانی با کاهش قیمت ارز در بازار سکه تا حدودی مدیریت شد.

وی با بیان این که میزان تقاضا در روزهای پایانی هفته کاهش یافت خاطر نشان کرد: به واسطه رشد تقاضا در هفته گذشته حباب سکه تمام تا 40 هزار تومان رشد کرد و میزان حباب سکه از 430 تا 520 هزار تومان در نوسان بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان