آنتونی کویین؛ نقش دوم ماندگار

بانی‌فیلم- بهراد داودی: امروز سالروز تولد آنتونی کویین بازیگر مشهور مکزیکی‌تبار آمریکایی‌ست. او یکی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های نقش مکمل بود که با تلاش فراوان توانست از سایه بازیگران سوپراستار دوران خود بیرون بیاید و در نقش‌های اول فیلم‌های سینمایی ظاهر شود

آنتونی کویین؛ نقش دوم ماندگار

بانی‌فیلم- بهراد داودی: امروز سالروز تولد آنتونی کویین بازیگر مشهور مکزیکی‌تبار آمریکایی‌ست.
او یکی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های نقش مکمل بود که با تلاش فراوان توانست از سایه بازیگران سوپراستار دوران خود بیرون بیاید و در نقش‌های اول فیلم‌های سینمایی ظاهر شود.
سینمادوستان حرفه‌ای هنوز او را در قامت پهلوان ساده‌دل فیلم کلاسیک «جاده» می‌بینند و غالب دوستداران فیلم‌های مذهبی، آنتونی کویین را با فیلم‌های «رسالت» (در ایران با نام محمدرسول‌الله) و «عمرمختار: شیر صحرا» می‌شناسند.
ویژگی دوران فعالیت این بازیگر، حضور در فیلم‌های کلاسیکی از سینمای اروپا تا آثار تجاری آمریکایی را شامل می‌شود.
اگرچه آنتونی کویین در فیلم ماندگار الیا‌ کازان «زنده‌باد زاپاتا» در جایگاه یک بازیگر نقش مکمل، مقابل مارلون براندو ظاهر شد اما بخش قابل توجهی از موفقیت این فیلم حاصل بازی آنتونی کویین در نقش برادر عاصی زاپاتا بود.
او یک بار هم به ایران آمد برای بازی در فیلم «کاروان‌ها» که بهروز‌ وثوقی همبازی‌اش بود.
آنتونی کویین با نام کامل آنتونیو رودولفو اوکزاکا کوئین روز 21 ماه آوریل سال 1915 در شهر چی‌واوا مکزیک به دنیا آمد.
او که علاوه بر هنرپیشگی، نقاش و نویسنده و کارگردان هم بود جمله حکیمانه‌ای در مورد زندگی‌اش دارد که آن را امروز سایت britishfilminstitute به مناسبت تولدش منتشر کرده.
آنتونی کویین گفته بود: «من در سراسیمگی عکس‌ها زندگی کرده‌ام اما با یک فریم خواهم رفت.»
این بازیگر قدیمی در دوران فعالیتش در بیش از 45 فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت و در سوم ژوئن سال 2001 در سن هشتاد‌و‌شش سالگی درگذشت.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان