واکنش ستاد حقوق بشر ایران به سرکوب و بازداشت هزار معترض در انگلیس

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، بازداشت حداقل یک هزار شهروند معترض انگلیسی را محکوم کرد.

واکنش ستاد حقوق بشر ایران به سرکوب و بازداشت هزار معترض در انگلیس

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در متن اطلاعیه ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه آمده است: خبر تاسف بار سرکوب، بازداشت و محاکمه صدها شهروند معترض در لندن توسط بیش از 1500 تن از نیروهای پلیس و دولت انگلستان موجب نگرانی گسترده جامعه جهانی شده است. 

آخرین اخبار منتشره حاکی از دستگیری و  بازداشت حداقل هزار شهروند و محاکمه بیش از 40 نفر تنها به بهانه اعتراض صلح آمیز و انتقاد از سیاستهای دولت انگلستان است.

خشونت گسترده نیروی پلیس مصداق نقض آشکار حقوق شهروندی خصوصاً حقوق عرفی و تعهدات بینالمللی دولت انگستان در حمایت و ارتقای حقوق بشر از جمله ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر، مواد 21 و 22 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، ماده 8  میثاق بینالمللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ماده 5 اعلامیه مدافعان حقوق بشر و نهایتاً نقض آزادی و حقوق ملتها در برگزاری تجمعات صلح آمیز است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار نگرانی شدید از روند جاری در برخورد با تجمعات مدنی در انگلستان، بکارگیری خشونت توسط پلیس این کشور بر علیه معترضان را محکوم کرده و همچنین ضمن یادآوری ضرورت تضمین تعهدات بین المللی و رعایت حقوق شهروندی توسط دولت انگلستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهد در راستای وظایف و ماموریت خود موضوع نقض آشکار حقوق بشری فوق را بررسی و گزارشی در این خصوص تهیه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان