در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درمان اعتیاد نوجوانان زیر ۱۸ سال با وزارت بهداشت است

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از اعتیاد در کودکان و نوجوانان توضیحاتی داد.

درمان اعتیاد نوجوانان زیر 18 سال با وزارت بهداشت است

شنبه////////////درمان اعتیاد نوجوانان زیر 18 سال با وزارت بهداشت استمجید رضازاده معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات این سازمان برای پیشگیری از اعتیاد در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: درمان اعتیاد نوجوانان زیر 18 سال برعهده وزارت بهداشت است، زیرا درمان این دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر تخصصی است و نیاز به درمان‌های خاص و حتی بستری در بیمارستان نیاز دارد.

رضازاده بیان کرد: در صورتی که نوجوانان درگیر اعتیاد خانواده‌ای نباشد؛ مداخلات روانی و اجتماعی آن‌ها بر عهده سازمان بهزیستی است که در این صورت این گروه از کودکان تحت عنوان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی در خصوص اقدامات بهزیستی در خصوص سایر مصرف کنندگان مواد مخدر بیان کرد: در حال حاضر مجوز مراکز 16 از سوی سازمان بهزیستی کشور صادر می‌شود.

وی افزود: مراکز ماده 16 مراکزی هستند که افراد معتاد خودشان به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد به انجا مراجعه می‌کنند و بیشتر این مراکز توسط سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها مدیریت می‌شود.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی قصد دارد از مراکز ماده 16 را به دیگر دستگاه‌ها واگذار و تمرکز فعالیت‌های خود را بر روی مراکز ماده 15 منعطف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان