گاف سیاسی العربیه در اتهام زنی به ایران حذف شد

تهران - ایرنا - توییتر شبکه خبری «العربیه» عربستان چندی پیش به نقل از وزیر خارجه امارات نوشته بود: ردپای ایران در حمله به نفتکش‌ها واضح است، اما پس از سخنان وزیر خارجه امارات در رد اتهام به یک کشور خاص، این توییت حذف شد.

گاف سیاسی العربیه در اتهام زنی به ایران حذف شد

به نوشته شبکه خبری "الجزیره" قطر، پس از آنکه شبکه العربیه در توئیتر و زیرنویس شبکه تلویزیونی خود خبری را به نقل از "عبدالله بن زائد آل نهیان" وزیر خارجه امارات منتشر کرده بود، این مقام اماراتی در سفر خود به قبرس در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: یک کشور در حملات اخیر به نفتکش‌های اماراتی در بندر الفجیره دست دارد، اما ادله کافی برای وارد ساختن اتهام به کشور خاصی وجود ندارد.
این در حالی است که "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در سخنانی متفاوت از همتای اماراتی خود و بدون ارائه سندی مدعی شده بود که ایران پشت این حملات است.
پس از این سخنان بود که تارنما و توئیتر شبکه خبری العربیه عربستان سعودی گاف جنجالی خود را حذف کردند.
هنوز العربیه هیچ توضیحی درباره توییت دردسرساز خود ارائه نکرده است.
خبرگزاری «رویترز» هم با تأیید این موضوع نوشت، العربیه توییت جنجالی خود را حذف کرد.
این شبکه خبری پس از حذف این مطلب از تارنما و توئیتر خود بیانیه‌ای به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) منتشر کرد که در آن آمده است: عملیات حمله به نفتکش‌های اماراتی با حمایت یک کشور خاص انجام شده، اما ادله کافی برای اثبات آن وجود ندارد.
بامداد یکشنبه (22 اردیبهشت)، اخباری از انفجار در بندر الفجیره در شرق امارات منتشر شد که در ابتدا این خبر از سوی مقامات امارات تکذیب شد، اما در ادامه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور در عملیاتی خرابکارانه آسیب دیده است.
یک روز بعد از انتشار این خبر 'خالد الفالح' وزیر انرژی، صنعت و معدن عربستان تاکید کرد که 2 نفتکش این کشور در عملیات خرابکارانه بندر الفجیره امارات هدف قرار گرفته است.
در دومین نوع از این حادثه هم، روز پنجشنبه 23 خرداد دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان هدف حمله خرابکارانه قرار گرفت که اولین شناور ساعت 8 و50 دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله 25 مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله 28 مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان