مخالفت "سالاری" با دخالت اعضای شورای شهر در نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با مخالفت دخالت اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر نظارت به انتخابات شورایاری‌ها طی پیشنهادی در این خصوص، گفت‌: بهتر است که خود ستاد هماهنگی شورایاری‌ها مسئولیت هیات نظارت را بر عهده داشته باشند.

مخالفت "سالاری" با دخالت اعضای شورای شهر در نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمد سالاری در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی آیین‌نامه‌ اجرایی انتخابات شورایاری‌ها، گفت‌: دخالت تک تک اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نظارت بر انتخابات تاکنون سابقه نداشته است و پاسخگویی برگزار کنندگان انتخابات را زیر سوال می‌برد.

وی ادامه‌ داد: بر این اساس پیشنهاد می‌کنم که خود ستاد هماهنگی شورایاری ها مسئولیت هیات نظارت را بر عهده داشته باشند و جایگاه پارلمان محلی نیز حفظ شود، اما مسئولان ستاد می‌توانند از اعضا نظر خواهی کنند.

در ادامه‌ این جلسه، میلانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که این حق برای همه اعضا وجود دارد که در مورد مهم‌ترین ساختار محلی شهر خود نظر بدهند، در این باره خاطر نشان کرد: شورایاری‌ها نهادی است که افراد باید بدانند در چه مسیری حرکت می‌کنند. بنابراین بررسی جزئیات آیین‌نامه‌ اجرایی انتخابات شورایاری‌ها ضروری است.

در ادامه‌ این جلسه، رسولی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: محدودیت زمانی جهت بررسی جزئیات آیین‌نامه‌ ا جرایی انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد. بین اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها هماهنگی واقعی وجود ندارد، اما مسجد جامعی در این زمینه  تجارب خوبی دارد که همه نظرات در ستاد شورایاری‌ها شسته و رفته جمع‌آوری شده است و باید گزارش نهایی آن در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح شود. تا بتوانیم بررسی دقیق تری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان