گنجینه های حضرت سلیمان کشف شد

یکی از این کنجکاوی های بشر در رابطه با جهان هستی در رابطه با گنجینه های حضرت سلیمان می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

گنجینه سلیمانبه گزارش خواندنی ها به نقل از وبسایت لحظه آخر، سوالات و کنجکاوی های بشر در رابطه با جهان هستی و تاریخی که مطالعه می کند، هم چنان ادامه دارد. یکی از این کنجکاوی ها در رابطه با گنجینه های حضرت سلیمان می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

شهر تکاب در استان آذربایجان غربی مکانی است که گفته می شود حضرت سلیمان در آن زندگی می کردند و مجموعه تخت سلیمان در این مکان قرار دارد. در این شهر یک دریاچه رازآلود وجود دارد که ظاهری منحصر به فرد داشته و از همین رو در طول تاریخ توجه باستان شناسان و کارشناسان را به خود جلب کرده است. این دریاچه به دریاچه تخت سلیمان معروف شده است. بررسی های صورت گرفته نشان از آن می دهد که گنجینه های حضرت سلیمان کشف شد و در این دریاچه می توان به آن ها دست پیدا کرد. اشیاء گرانبهایی در طول تاریخ به اعماق این دریاچه انداخته شده که به دلیل عمق نامعلومِ دریاچه، دسترسی به تمامی آن ها ممکن نمی باشد. رزرو آسان تور کیش تابستان 98 تنها در وبسایت لحظه آخر.

گنجینه سلیمان

گنجینه سلیمان

در گذشته ایرانیان معتقد بودند که این دریاچه بسیار مقدس است به همین دلیل نذورات خود را در درون آن می ریختند تا از گزند دشمنان و بیگانگان در امان بمانند.

گنجینه سلیمان

برخی از مهم ترین روایاتی که نشان دهنده وجود اشیای ارزشمند در این دریاچه می باشد عبارت اند از:

1.در زمان پادشاهی کوروش کبیر، پس از این که او توانست پادشاه ثروتمند لیدیه را شکست دهد، او را همراه با خزانه اشیاء باارزشی که داشت به ایران آورد. کوروش شرایط زندگی این پادشاه ثروتمند را در نزدیکی شهر همدان فراهم کرد و اشیاء ارزشمند او را به عنوان نذر به اعماق دریاچه تخت سلیمان انداخت. رزرو تور ارزان کیش تنها با یک کلیک کردن.

گنجینه سلیمان

گنجینه سلیمان

2.در زمان پادشاهی اشکانیان، جنگی میان ایران و امپراطوری رم صورت گرفت که به دنبالِ آن، سردار رومی ها دستور داد تا قلعه تخت سلیمان را محاصره کنند. در پی این محاصره و وجود خطرات احتمالی، ایرانیان اشیاء باارزشی که در قلعه و دیگر مکان های مهم شهر وجود داشت را در آب های دریاچه ریختند تا به دست دشمنان نرسد. سفری کم هزینه با تور کیش.

این اتفاقات مشابه در دوره ساسانیان که در جنگ با پادشاه روم بودند نیز رخ داد و در آن دوره هم نذورات و گنج هایی در دریاچه ریخته شد.

3.باورهای عامیانه بر این اساس است که کلیه مجموعه تخت سلیمان را نیروهای ماورایی به دستور حضرت سلیمان ساخته اند. گفته می شود یکی از مهم ترین اشیایی که در دریاچه وجود دارد، انگشتر سلیمان نبی است که شیطان آن را به دورن دریاچه انداخت و از طریق نیروی آن توانست خودش را شبیه حضرت سلیمان کند و بر روی تخت فرمانروایی بنشیند.

گنجینه سلیمان

گنجینه سلیمان

این موارد نشان می دهد که هم اکنون اعماق این دریاچه مملو از آثار تاریخی و گرانبهایی است که گنجینه های حضرت سلیمان هم بخشی از آن ها می باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان