استرالیا سومین منتشر کننده گاز دی اکسید کربن در جهان

تهران- ایرنا- یک موسسه تحقیقاتی بین المللی فعال در زمینه تغییرات آب و هوایی گزارش داد: استرالیا به دلیل صادرات سوخت فسیلی زغال سنگ به کشورهای مختلف پس از روسیه و عربستان سومین عامل انتشار گاز آلاینده دی اکسید کربن در جهان است.

استرالیا سومین منتشر کننده گاز دی اکسید کربن در جهان

شبکه خبری ای بی سی  به نقل از انستیتو تحقیقاتی استرالیا در زمینه آب و هوا گزارش داد:  هنگامی که  سوخت های فسیلی استرالیا به ویژه زغال سنگ صادراتی اش در کشورهای دیگر سوزانده می شوند ، میزان دی اکسید کربنی تولید شده ناشی از آنها ، بسیار بیشتر از میزان انتشار سوخت های فسیلی بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت و گاز جهان ، مانند عراق و کویت است.

تراکم‌ بالای دی‌اکسید کربن  در جو زمین، که در اثر سوخت انرژی های فسیلی ایجاد می شود،از مهمترین آلاینده های جوی هستند . گازهای گلخانه‌ای که کربن دی‌اکسید نیز یکی از آنهاست باعث شده که روند گرمایش زمین سرعت گیرد و سراسر جهان شاهد تغییرات آب و هوایی شدید و متناقض از جمله بروز بارش های مخرب و سیل آسا از یکسو و خشکسالی از سوی دیگر باشند.

این گزارش حاکی است ، استرالیا هر سال حدود 57 تن دی اکسید کربن  به ازای هر فرد تولید می کند که این رقم  تقریبا 10 برابر میانگین جهانی و معادل 7 درصد از پتانسیل تولید گاز دی اکسیدکربن ناشی از صادرات سوخت های فسیلی استرالیا به سایر کشورهای جهان است.

ریچی مرزیان مدیربخش آب و هوا و انرژی انستیتوتحقیقاتی استرالیا در گفت وگو با شبکه ای بی سی گفت : استرالیا بزرگترین صادرکننده زغال سنگ در جهان است و به همین دلیل صادرات سوخت های  فسیلی استرالیا به دیگر کشورها در میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان موثر است.

طبق گزارش نهادهای استرالیایی، این کشور در سال 2018 بیش از 67 میلیارد دلار صادرات زغال سنگ به کشورهای مختلف جهان داشت که این رقم افزون بر 31 درصد از صادرات زغال سنگ در جهان را به خود اختصاص داده است.

«پاتریشیا اسپینوزا » رئیس اوضاع اقلیمی هوا در سازمان ملل طی نشستی در سال جاری در بن آلمان به نمایندگان دولت و مقامات سازمان ملل متحد گفت، آن‌ها از آنچه که لازم است برای کاهش 45 درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 به منظور کاهش گرمایش جهان انجام دهند، کوتاهی می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان