مخازن موزه تاریخ طبیعی به سیستم ریلی الکترومکانیک مجهز می‌شود

تهران-ایرنا- مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی گفت: به زودی مخازن علمی موزه ملی تاریخ طبیعی مجهز به سیستم ریلی الکترومکانیک راه اندازی و به بهره برداری می‌رسد.

مخازن موزه تاریخ طبیعی به سیستم ریلی الکترومکانیک مجهز می‌شود

«محمد مدادی» با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی موزه های تاریخ طبیعی، گردآوری و نگهداری از مجموعه های علمی کشور برای استفاده پژوهشگران و محققان است.

وی افزود: در موزه ملی تاریخ طبیعی ایران افزون بر 61 هزار نمونه از گروه‌های مختلف جانوری، گیاهی و زمین شناسی وجود دارد که به دلایل مختلف از جمله عدم وجود فضای نگهداری استاندارد و طبقه بندی علمی، در شرایط بسیار نامناسبی نگهداری می‌شدند. دسترسی محققان نیز به آنها تقریباً ناممکن بود. از این رو بهره‌برداری از مخازن ریلی در دستور کار قرار گرفته و در حال انتقال و طبقه بندی نمونه ها در این مخازن استاندارد هستیم که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدادی با بهره برداری از این مخازن امکان استفاده محققان از نمونه های موجود فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جمع آوری نمونه‌های علمی و تایپ از رسالت‌های مهم هر موزه تاریخ طبیعی است. چرا که با این کار، محققان دیگر نیازی به نمونه برداری چندباره از طبیعت نخواهند داشت و امکان مطالعه بر روی نمونه های موجود فراهم خواهد شد.

مدیر کل دفتر موزه ملی و تاریخ طبیعی یادآورشد: بر آن هستیم تا درهای موزه ملی تاریخ طبیعی را بر روی محققان و پژوهشگران باز کنیم تا ضمن فراهم شدن امکان مطالعه و تحقیق بر روی نمونه های موجود،  همه پژوهشگران و مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی، موزه ملی تاریخ طبیعی را محل امنی برای نگهداری نمونه‌های خود بدانند و با توجه به جایگاه و اعتبار بین المللی آن، کد MMTT برای نمونه‌های خود جهت انتشار در سطح بین المللی دریافت نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: به زودی دستورالعمل نحوه اهدای نمونه، نگهداری امانی نمونه و اخذ کد MMTT برای محققان تهیه و در اختیار همه علاقمندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان