برای حمایت از مردم درآمد، روزهای بیشتری بلیت سینما نیم بها شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به علت تورم، مردم مجبورند که از تفریحات خود بگذرند و در این شرایط بهتر است که به جای یک روز، روزهای بیشتری بلیت سینما نیم بها شود.

برای حمایت از مردم درآمد، روزهای بیشتری بلیت سینما نیم بها شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به علت تورم، مردم مجبورند که از تفریحات خود بگذرند و در این شرایط بهتر است که به جای یک روز، روزهای بیشتری بلیت سینما نیم بها شود.

پروانه سلحشوری در گفتگو با خانه ملت با اشاره به کاهش فروش سینماها در روزی که به بهانه روز ملی سینما بلیت فیلم‌ها نیم بها بود، گفت: ملاک بررسی ما درباره میزان فروش فیلم‌های سینمایی نباید یک روز یا یک هفته باشد بلکه باید در این باره بررسی‌های طولانی مدت و مداومی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتاً در ماه محرم به دلیل آنکه اغلب مردم در مراسم های مذهبی شرکت می‌کنند، مراجعه به سینما کاهش می‌یابد و بهتر است که در این ایام، فیلم های مذهبی اکران شود.

وی ادامه داد: در واقع کاهش فروش فیلم های سینمایی در ماه اخیر به معنای رکود کلی فروش فیلم های سینمایی نیست چرا که طی ماه های گذشته برخی از فیلم ها، تماشاچیان زیادی را جذب کردند و رکورد زدند که به معنای آن است که مردم همچنان از فیلم های سینمایی استقبال می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای هستند و در این شرایط ترجیح می دهند که هزینه های اوقات فراغت خود چون رفتن به سینما را حذف کرده یا کاهش دهند.

سلحشوری یادآور شد: در واقع سطح درآمد خانوارها با تورم فعلی همخوانی ندارد و بسیاری از مردم درآمد کمی دارند و به همین دلیل مجبور می شوند که از تفریحات خود بگذرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته برای حمایت از مردم، برخی از روزها بلیت سینما به صورت نیم بها ارائه می‌شود که توصیه بنده این است که به جای یک روز، روزهای بیشتری بلیت سینما نیم بها شود که در این صورت مراجعه مردم به سینماها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بیانیه برخی از مدیران پردیس‌های سینمایی مبنی بر اینکه با ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمایی ایران توقف فعالیت پردیس های سینمایی و تعطیلی آنان را خواهیم دید، ادامه داد: سرمایه گذاران در سینما به امید بازگشت سرمایه و سود دهی سرمایه گذاری کرده اند و قطعا سود و زیان کار برای آنان بسیار مهم است.

سلحشوری با بیان اینکه دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به سرمایه گذاران سینمایی کمک مالی کنند، تاکید کرد: البته بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنقدر زیاد نیست که بتواند از بخش‌های مختلف فرهنگی حمایت کند اما با وجود این نباید بگذاریم افرادی که سرمایه خود را برای هنر گذاشته اند، ضرر کنند و باید از آنان حمایت شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: در بودجه سال 99 قطعاً دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حمایت از بخش های فرهنگی همچون سینما را جزو برنامه های اصلی خود قرار دهند تا از رکود صنعت سینما و ضرر و زیان سرمایه گذاران در این حیطه جلوگیری شود.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان