حضور بانوان خراسان رضوی در رشته بدن سازی رو به افزایش است

مشهد- ایرنا- حضور بانوان خراسان رضوی در رشته بدن سازی و پرورش اندام رو به افزایش است بطوریکه امسال ۱۰ هزار نفر از این استان در این رشته سازمان یافته اند که هفت هزار نفر آنان بانوان هستند.

حضور بانوان خراسان رضوی در رشته بدن سازی رو به افزایش است

رئیس هیات بدن سازی و پرورش اندام خراسان رضوی روز سه شنبه در مجمع سالانه این هیات در مشهد گفت: پارسال هم از مجموع 12 هزار 109 ورزشکار که در این رشته سازمان یافتند 6 هزار و 358 نفر زن و پنج هزار و 751 نفر مرد بودند.

سروش پور آزاد با بیان اینکه هم اکنون در 21 شهرستان استان، هیات بدن سازی و پرورش اندام فعال است افزود: کسب سه مقام تیمی کشوری در رشته مچ اندازی، 2 مقام تیمی در رشته پاورلیفتینگ از جمله موفقیت های ورزشکاران استان در سال گذشته است.

مکمل ورزشی خط قرمز است

دبیر فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام هم گفت: مکمل های ورزشی غیر مجاز، قاچاق و تقلبی خط قرمز ماست. این مکمل ها زنگ خطر برای سلامتی جوانان و ورزشکاران است.

مهدی نصیبی با بیان اینکه ورزشکاران باید شناخت بیشتری از صندوق حمایت از ورزشکاران داشته باشند افزود: نباید فقط هنگام بروز اتفاق به این صندوق مراجعه شود بلکه همه مربیان و ورزشکاران در صورت داشتن بیمه پایه می توانند از تسهیلات بیمه تکمیلی این صندوق استفاده کنند.

وی اظهار داشت: محل برگزاری کلاس های آموزشی هم باید در شهرستان ها باشد تا برای آنها نیز درآمدزایی شود. 

وی گفت: خراسان رضوی از استان های قهرمان پرور در رشته بدن سازی و پرورش اندام است و در هر مسابقه کشوری ورزشکاران این استان از جمله گزینه های کسب مدال هستند.

آمادگی برگزاری مسابقات بین المللی

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: فعال تر کردن هیات های بدن سازی و پرورش اندام شهرستان ها به منظور شناسایی ظرفیت ها و بیمه ورزشی ورزشکاران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

امیر زارعی افزود: ظرفیت و زیر ساخت های خراسان رضوی به گونه ای است که آمادگی برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی در 15 رشته را داریم که یکی از آنها بدن سازی و پرورش اندام است و برای این منظور کارگروهی نیز تشکیل شده است.

مجمع سالانه بدن سازی و پرورش اندام خراسان رضوی با حضور 15 نفر از اعضا و دبیر این فدراسیون در اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد.

7507/6053

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان