برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی در آمریکا:

وضعیت بیماری "مسعود سلیمانی" تشدید شده است

تهران- ایرنا- برادر مسعود سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی در آمریکا با تشریح وضعیت جسمانی وی، گفت: بیماری برادرم در زندان "دیتون" آتلانتا تشدید شده و قدرت بینایی وی بسیار کم شده است.

وضعیت بیماری "مسعود سلیمانی" تشدید شده است

"رسول سلیمانی" روز چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبود مادر دکتر سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی توسط دولت آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: برادرم از وضعیت فوت مادرم -شادروان معصومه جوانی- همچنان بی‌خبر است و منتظر است اقدامی برای آزادی اش انجام شود.
وی ادامه داد: پدرم از زمان بازداشت دکتر سلیمانی از روز سی مهرماه 97 تاکنون از ماجرا بی‌خبر است و حتی درباره مراسم امروز  چیزی نمی‌داند.  
برادر دانشمند بازداشت ایرانی خاطرنشان کرد: برای اینکه پدرم متوجه حضور نیافتن برادرم نشود به او گفتیم دکتر طرح تحقیقاتی دارد و نمی‌تواند کارش را نیمه تمام رها کند،  اما برای چهلم مادرم خودش را می رساند.
سلیمانی یادآور شد: مسئولان در حال انجام اقداماتی برای حل مشکل برادرم هستند اما به دلیل یکسری الزامات و محدودیت ها این اقدامات را رسانه‌ای نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: با وزارت امور خارجه و شخص وزیر در تماس هستیم و آنها هم این اقدامات را به ما اطلاع می دهند.
برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی، علمی و اصحاب رسانه می‌خواهم به این ماجرا ورود کنند و دادگستری آمریکا را تحت‌ فشار بگذارند و یا با دیپلماسی خودشان این کار را به نتیجه برسانند.
دکتر «مسعود سلیمانی» یکی از محققان برتر هماتولوژی(خون شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو که برای سفری علمی و تحقیقاتی به آمریکا سفر کرده بود، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت و در زندان به سر می‌برد.
این دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان که چند ماه پیش در قالب فرصت مطالعاتی عازم آمریکا بود، از سوی پلیس این کشور دستگیر و زندانی شد.
این دانشمند ایرانی از سوی مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد که برخلاف تمام پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شد.
سلیمانی با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان