توصیه مهم یک مسؤول ستاد اربعین درباره بازگشت زائران

کربلا- ایرنا- مسؤول اطلاع رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در عراق، با بیان اینکه حدود سه میلیون زائر ایرانی در کربلا و سایر شهرهای زیارتی عراق حضور دارند، گفت: با توجه به ازدحام زائران، بهتر است ایرانیان یا امروز و یا یکی دو روز پس از اربعین حسینی(ع) به ایران بازگردند.

توصیه مهم یک مسؤول ستاد اربعین درباره بازگشت زائران

«محمد علی انوشه» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به کربلا، افزود: اگر زائران در کربلا بمانند و بلافاصله پس از مراسم روز اربعین تصمیم به بازگشت بگیرند، هم در مسیر کربلا تا مرز و هم از مرز تا استان محل اقامت خود با ترافیک سنگین و مشکل مواجه می‌شوند.

او از ایرانیان حاضر در عراق خواست که بازگشت خود را طوری تنظیم کنند که ازدحام و ترافیک به مرزهای ورودی کشیده نشود.

                               

آمار غیررسمی، 4.5 میلیون زائر ایرانی

آمار رسمی تعداد زائران ایرانی اربعین حدود 3 میلیون و پانصد هزار نفر است که تاکنون نزدیک به نیمی از آنان به کشور بازگشته اند اما انوشه گفت که بر اساس آمار غیر رسمی بین 4.5 تا پنج میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین امسال شرکت کرده اند که نزدیک به دو برابر سال گذشته است.

زائران به فکر تغذیه مسیر برگشت هم باشند

انوشه با بیان اینکه جمع آوری موکب های اربعین در خارج کربلا از روز جمعه آغاز شده است، گفت: لازم است زائران ایرانی به فکر تأمین غذای خود در مسیر بازگشت به مرز باشند.

او اضافه کرد: حمل و نقل و سرویس های عمومی نیز برخلاف برخی مسیرهای رفت، رایگان نیست و تأمین هزینه کافی از سوی زائران ضروری است.

اربعین حسینی مصادف با 20 صفر چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است که آیین های امسال در عراق و ایران در روز 27 مهر برگزار می شود.

هر سال، شیعیان زیادی از سراسر جهان به ویژه از نقاط مختلف ایران و عراق به صورت پیاده برای زیارت مزار امام حسین (ع) عازم کربلا می شوند؛ این سنت از قدیم الایام در میان شیعیان مرسوم بوده اما در چند سال اخیر از مرزهای عراق فراتر رفته و به یک حماسه جهانی ده ها میلیونی تبدیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان