۵۰ نکته‌ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

دیفندر ۲۰۲۰ جدید در نمایشگاه فرانکفورت امسال معرفی شده و از تکنولوژی‌های نوین و طراحی آینده‌نگرانه‌تر سود می‌برد. این خودرو اگرچه نیم‌نگاهی به نمونه‌های پیشین خود داشته اما طراحی کاملاً متمایزی دارد.

50 نکته‌ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت دوم)

دیفندر خودرویی است که برند لندروور را تعریف می‌کند اما نسل جدید آن تفاوت‌های بنیادینی با ریشه‌های خود دارد…

دیفندر 2020 جدید در نمایشگاه فرانکفورت امسال معرفی شده و از تکنولوژی‌های نوین و طراحی آینده‌نگرانه‌تر سود می‌برد. این خودرو اگرچه نیم‌نگاهی به نمونه‌های پیشین خود داشته اما طراحی کاملاً متمایزی دارد.

در قسمت اول، 25 نکته از جزئیات این خودرو را تقدیم شما کردیم. این شما و این هم ادامه آن چیزهایی که باید درباره‌ی نسل جدید لندروور دیفندر بدانید…

  1. درب پشتی تقویت شده


مهندسان لندروور اقدام به تقویت لولاهای درب پشتی دیفندر کرده‌اند تا این درب پشتی در شرایط گوناگون و حتی با وجود لاستیک زاپاس مقاومت و اطمینان لازم را داشته باشد.

  1. ساخته شده برای بازارهای فرمان راست


لولاهای درب دیفندر هم برای بازارهای فرمان راست و هم برای بازارهای فرمان چپ در سمت راننده قرار گرفته بنابراین باز شدن آن به گونه‌ای است که بیشتر مناسب بازارهای فرمان راست نظیر استرالیا می‌باشد. این دیفندر نمونه‌ای کمیاب از بهینه کردن طراحی درب عقب برای بازارهای فرمان راست است.

  1. رنگ‌ها


دیفندر در ابتدا با 7 رنگ بدنه عرضه شده و 5 رنگ دیگر هم به زودی معرفی خواهند شد. یکی از این رنگ‌ها آبی تاسمان نام دارد که از دریای تاسمان بین استرالیا و نیوزلند گرفته شده است. گفته شده این رنگ تعریف جدیدی از دیفندر آبی‌رنگ خواهد بود.

  1. پوشش کارخانه‌ای


افتادن خراش یا فرورفتگی روی بدنه مربوط به گذشته است. لندروور پوشش کارخانه‌ای خودش را برای رنگ‌های مات دیفندر ارائه می‌کند. گفته می‌شود این پوشش خواص ریکاوری خراش و خط و خش را داشته و با اندکی گرما می‌توان خراش‌های کوچک را ناپدید کرد. اگرچه پوشش اصلی در کارخانه بکار رفته اما می‌توان آن را تعویض کرد.

  1. طراحی کابین


دیفندر اولین خودرویی است که از داشبورد با تیر افقی با روکش پودر منیزیومی و ریل های توخالی استفاده کرده و آن را بخش کلیدی طراحی خودرو می‌داند. کابین خودرو دارای دستگیره‌ها در هر دو سمت انتهایی خود است. فضاهای زیادی نیز برای ذخیره و قرارگیری اشیا درنظر گرفته شده است.

  1. میله‌ی سقف


لندروور گارد استیل مخصوص بازار استرالیا را هم تولید کرده است. این میله مجهز به سنسورهای مختلف هم بوده و به‌صورت وسیله‌ای جانبی عرضه می‌شود و دارای تمامی لازمه‌های ایمنی است.

  1. صفحه شطرنجی


صفحه شطرنجی مشهور لندروور در استرالیا دوباره بازگشته است. این صفحه روی کاپوت قرار می‌گیرد و می‌توان روی آن حتی ایستاد ولی خب از پلاستیک ساخته شده تا با استانداردهای حفاظت از عابران پیاده همخوانی داشته باشد.

  1. چهار چرخ محرک


نسل جدید دیفندر از سیستم چهار چرخ محرک دوال رنج استفاده کرده و برنامه‌ای برای ارائه‌ی چیزی متفاوت وجود ندارد.

  1. زمان خزیدن!


دیفندر نسبت کرال سبک احساس‌برانگیز 51.5 به 1 برای نسخه‌های دیزلی و نسبت 57.2 به 1 برای مدل‌های 6 سیلندر بنزینی را دارد.

  1. استراحت گاه دست


دیفندر از استراحتگاه‌های دست روی درب استفاده کرده که چنین چیزی برای اولین بار رخ می‌دهد. این موضوع نشان دهنده‌ی قدم رو به جلوی لندروور برای افزایش راحتی کابین بوده و طرفداران زیادی خواهد داشت.

  1. صندلی تاشو


دیفندر جدید با آپشن صندلی تاشوی بین دو صندلی جلو در دسترس بوده و بنابراین ظرفیت خودرو به 6 نفر می‌رسد. این صندلی در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و کاملاً موقتی است اما خب آپشن جالبی است. این صندلی در پشت خود از استراحت گاه دست و نگهدارنده فنجان برخوردار است.

  1. ظرفیت حمل افراد


دیفندر جدید دارای طراحی 5، 6 و 7 نفره است. این خودرو در حالت هفت‌نفره 5+2 نامیده می‌شود و ردیف سوم آن برای کودکان مناسب‌تر است. نسخه‌های 6 نفره دارای دو ردیف صندلی سه‌نفره بوده و صندلی تاشوی جلو به‌صورت موقتی است. این خودرو از نظر فنی به‌صورت 8 نفره هم می‌تواند در دسترس باش اما مهندسان چنین گزینه‌ای را به خاطر وزن بیشتر خودرو منتفی کرده‌اند.

  1. نیروی الکتریسیته


این خودرو با سوکت الکتریکی 230 ولتی هم عرضه می‌شود تا گجت های مدرن را بتوان با آن شارژ نگه داشت.

  1. سیستم ارتباطی


لندروور با محدودیت‌های تکنولوژی 4G و 5G آشنا بوده اما می‌خواهد سرنشینان همواره با دنیای مدرن ارتباط داشته باشند. البته این کمپانی تصمیم گرفته بجای استفاده از گوشی‌های ماهواره‌ای پرتابل از سیستم‌های داده‌ی گوشی ماهواره‌ای استفاده کند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو هم توانایی به‌روزرسانی از راه دور را دارد.

  1. هشتادوپنج رایانه در دیفندر جدید


دیفندر جدید دارای هشتادوپنج ECU یا رایانه است. لندروور می‌گوید این رایانه‌ها می‌توانند در یک زمان 21 هزار پیام شبکه‌ای را هندل کنند. امیدواریم که هیچ‌یک از این رایانه‌ها در مسیر اشتباهی قرار نگیرند!

  1. راندمان آئرودینامیک


این شاسی‌بلند بریتانیایی ضریب درگ 0.38 را دارد که بسیار کمتر از ضریب درگ 0.62 دیفندر قدیمی می‌باشد. البته این ضریب برای مدل P300 است که در استرالیا عرضه نخواهد شد.

نمای عقب تقریباً عمودی و زوایای تیز بی‌شک بخش اعظم طراحی رتروی دیفندر جدید را تشکیل می‌دهند؛ اما مزیت‌های آئرودینامیکی هم برای این زوایای تیز وجود دارد که باعث راحتی شکافتن هوا در سرعت‌های بالا می‌شود. لاستیک زاپاس عقب هم دور از جریان هوا قرار می‌گیرد.

  1. وسایل افترمارکتی


مهندسان لندروور تاکنون درگیر وسایل جانبی افترمارکتی نشده‌اند و بجای آن طیف گسترده از آپشن های کارخانه‌ای را در نظر گرفته‌اند. لندروور می‌گوید درخواست‌های دسترسی به کدهای نرم‌افزاری را در نظر خواهد گرفت.

  1. گاردان


لندروور گفته دیفندر جدید قوی‌ترین گاردان را بین تمامی خودروهای شرکت دارد.

  1. آپشن های سقف


چراغ‌های آلپاین مشهور لندروور در این خودرو دیده می‌شوند. شیشه‌های بخش عقب داخل سقف ساخته شده‌اند تا طراحی نمادین لندروور را نشان دهند.

این شرکت همچنین سه سقف را در نظر گرفته که اولی از نوع فلزی پایه یا سانروف پانورامیک است؛ اما جالب‌ترین سقف هم نوع سفری تاشدنی است که دید بهتری را ارائه می‌کند.

  1. قدرت توقف


اتصال مکانیکی بین پدال و دیسک‌های ترمز وجود ندارد. در این خودرو از سیستم ترمز به وسیله سیم استفاده شده تا فشار ترمز دقیق‌تر و خطی‌تری ایجاد شود. مهندسان لندروور همچنین می‌گویند سیستم ترمز الکترونیکی باعث کشش بهتر در آفرود می‌شود زیرا نیروی ترمز به‌صورت بهینه‌ای به هر چرخ می‌رسد.

  1. سیستم تعلیق بادی


سیستم تعلیق بادی این خودرو در بخش جلو باعث افزایش 135 میلی‌متری ارتفاع می‌شود درحالی‌که این مورد برای بخش عقب 145 میلی‌متر است.

  1. ارتفاع خودرو از سطح زمین


اعداد خام نشان می‌دهند دیفندر قدیمی ارتفاع بهتری از سطح زمین در مقایسه با نسل جدید داشته است. ارتفاع مدل قبلی 323 میلی‌متر بوده درحالی‌که در دیفندر جدید به 218 میلی‌متر برای سیستم تعلیق پیچشی و 291 میلی‌متر برای سیستم تعلیق بادی کاهش یافته است. البته استفاده از سیستم تعلیق مستقل عملکرد خوبی داشته باشد.

  1. زاویه حمله و فرار


دیفندر جدید زاویه حمل و فرار 45 درجه‌ای داشته البته استفاده از برخی وسایل جانبی از جمله روف راک می‌تواند این زوایا را تغییر دهد زیرا تغییراتی در مرکز ثقل خودرو صورت می‌گیرد.

  1. کلید فعال


دیفندر با کلید فعالی عرضه می‌شود که به‌روز شده و دارای ساعت است. این دستبند پلاستیکی در مواردی همچون پیاده‌روی بکار می‌آید و ضد آب است. این کلید می‌تواند با فشار دکمه‌ی روی دستبند، درب‌های خودرو را باز و بسته کند.

  1. دوربین عقب


درحالی‌که دوربین عقب همیشه برای نمایش اشیای پشت خودرو بکار رفته، این دوربین در دیفندر دارای پوشش هیدروفوبیکی است که به شفاف ماندن آن در برابر گل‌ولای و آب کمک می‌کند.

50 نکته‌ای که باید درباره دیفندر جدید دانست (قسمت اول)

منبع: whichcar

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان